Szczegółowe kryteria i sposób wyboru lokalnej grupy działania do realizacji lokalnej strategii rozwoju w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
Dz.U.2013.861 t.j.
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI 1
z dnia 23 maja 2008 r.
w sprawie szczegółowych kryteriów i sposobu wyboru lokalnej grupy działania do realizacji lokalnej strategii rozwoju w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013
- dokonanej na podstawie kryteriów oceny LGD i LSR, określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia, chyba że LGD uzyskała mniej niż 50% punktów na podstawie kryteriów oceny LGD określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia w ust. 1 pkt 6 lub 7 lub nie uzyskała żadnych punktów na podstawie kryteriów oceny LGD określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia w ust. 1 pkt 4 lit. b;
- w terminie 14 dni od dnia, w którym upłynął termin składania wniosków.
- właściwy organ samorządu województwa pozostawia wniosek bez rozpatrzenia.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
ZAKRES LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU
ZAKRES LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU
1) nazwa i status prawny LGD oraz data wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego i numer w tym rejestrze;
2) opis procesu budowania partnerstwa;
3) charakterystyka członków LGD albo jej partnerów i sposób rozszerzania lub zmiany składu LGD;
4) struktura rady lub innego organu LGD, do którego wyłącznej właściwości należy wybór operacji zgodnie z art. 62 ust. 4 rozporządzenia nr 1698/2005, zwanych dalej "organem decyzyjnym";
5) zasady i procedury funkcjonowania LGD oraz organu decyzyjnego;
6) kwalifikacje i doświadczenie osób wchodzących w skład organu decyzyjnego;
7) doświadczenie LGD i członków LGD albo jej partnerów w realizacji operacji.
1) wykaz gmin wchodzących w skład LGD albo będących jej partnerami;
2) uwarunkowania przestrzenne (mapa), geograficzne, przyrodnicze, historyczne i kulturowe;
3) ocena społeczno-gospodarcza obszaru, w tym potencjału demograficznego i gospodarczego obszaru oraz poziomu aktywności społecznej;
4) specyfika obszaru.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
KRYTERIA OCENY LOKALNEJ GRUPY DZIAŁANIA I LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU
KRYTERIA OCENY LOKALNEJ GRUPY DZIAŁANIA I LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU
1) struktura LGD (maksymalnie 22 pkt):
a) liczba członków LGD albo jej partnerów:
– poniżej 16 - 1 pkt,
– 16-30 - 2 pkt,
– 31-40 - 3 pkt,
– 41-50 - 4 pkt,
– powyżej 50 - 6 pkt,
b) reprezentatywność składu organu decyzyjnego w odniesieniu do składu LGD albo jej partnerów:
– przedstawiciele wszystkich gmin będących członkami albo partnerami LGD - 3 pkt,
– co najmniej trzej przedstawiciele podmiotów sektora publicznego będących członkami albo partnerami LGD, w tym: gmin, powiatów, uczelni publicznych, jednostek badawczo-rozwojowych, samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, państwowych lub samorządowych instytucji kultury, państwowych lub samorządowych osób prawnych utworzonych na podstawie odrębnych przepisów w celu wykonywania zadań publicznych, z wyłączeniem przedsiębiorców - 3 pkt,
– co najmniej trzej przedstawiciele podmiotów sektora społecznego będących członkami albo partnerami LGD, w tym osób fizycznych działających na rzecz rozwoju obszaru objętego LSR, związków zawodowych, organizacji społeczno-zawodowych rolników, stowarzyszeń, ruchów obywatelskich, innych dobrowolnych zrzeszeń oraz fundacji z obszaru objętego LSR - 5 pkt,
– co najmniej trzej przedstawiciele przedsiębiorców będących członkami albo partnerami LGD - 5 pkt;
2) określenie sposobu powołania i zmian w składzie organu decyzyjnego LGD - 2 pkt;
3) rozszerzanie składu LGD albo jej partnerów (maksymalnie 3 pkt):
a) LGD zakłada rozszerzanie składu LGD albo jej partnerów - 1 pkt,
b) określenie sposobu rozszerzania składu LGD albo jej partnerów - 3 pkt;
4) szczegółowe zasady i procedury funkcjonowania organu decyzyjnego LGD (maksymalnie 8 pkt):
a) organ decyzyjny LGD posiada regulamin organizacyjny zapewniający:
– przejrzystość podejmowania decyzji - 1 pkt,
– demokratyczność podejmowania decyzji - 1 pkt,
– jawność podejmowania decyzji - 1 pkt,
b) żaden z członków organu decyzyjnego nie jest zatrudniony w biurze LGD i określona została procedura wyłączenia członka organu decyzyjnego od udziału w dokonywaniu wyboru operacji w razie zaistnienia okoliczności, które mogą wywołać wątpliwości co do jego bezstronności, w szczególności w przypadku ubiegania się przez członka organu decyzyjnego o wybór jego operacji w ramach działania, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 21 ustawy z dnia 7 marca 2007 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich, zwanej dalej "ustawą" - 5 pkt;
5) określenie procedury naboru pracowników oraz warunków funkcjonowania biura LGD (maksymalnie 8 pkt):
a) określenie wymagań koniecznych i pożądanych w odniesieniu do kandydatów do pracy w LGD, pozwalających na zatrudnienie osób gwarantujących profesjonalną obsługę organów LGD i beneficjentów - 2 pkt,
b) określenie procedury naboru pracowników, w tym procedury postępowania w sytuacji wystąpienia trudności w zatrudnieniu pracowników spełniających wymagania konieczne - 2 pkt,
c) opisy stanowisk precyzujące podział obowiązków i zakres odpowiedzialności na poszczególnych stanowiskach, adekwatne do wymagań koniecznych i pożądanych - 2 pkt,
d) warunki techniczne i lokalowe biura LGD, pozwalające na efektywne i sprawne wykonywanie zadań LGD (wydzielone biuro LGD) (maksymalnie 2 pkt):
– brak warunków technicznych i lokalowych biura LGD, pozwalających na efektywne i sprawne wykonywanie zadań LGD - 0 pkt,
– warunki techniczne i lokalowe biura LGD zapewniają możliwość przyjmowania i obsługi interesantów - 1 pkt,
– warunki techniczne i lokalowe biura LGD zapewniają możliwość przyjmowania i obsługi interesantów oraz możliwość archiwizowania dokumentów i organizacji spotkań - 2 pkt;
6) procedury oceny zgodności operacji z lokalną strategią rozwoju (LSR) i wyboru operacji oraz odwołania od rozstrzygnięć organu decyzyjnego w sprawie wyboru operacji (maksymalnie 10 pkt):
a) przejrzystość procedur określających podział zadań i zakres odpowiedzialności na poszczególnych etapach, w formie:
– opisowej albo graficznej, albo tabelarycznej - 2 pkt,
– opisowej i graficznej albo tabelarycznej - 3 pkt,
– opisowej, graficznej i tabelarycznej - 4 pkt,
b) zawarcie w procedurach wzorów dokumentów stosowanych podczas dokonywania oceny zgodności operacji z LSR i wyboru operacji (maksymalnie 6 pkt):
– brak w procedurach wzorów dokumentów stosowanych podczas dokonywania oceny zgodności operacji z LSR i wyboru operacji - 0 pkt,
– procedury zawierają wzory kart oceny zgodności operacji z LSR - 2 pkt,
– procedury zawierają wzory kart oceny zgodności operacji z LSR i instrukcje ich wypełniania - 4 pkt,
– procedury zawierają wzory kart oceny zgodności operacji z LSR, instrukcje ich wypełniania, wzory pism stosowanych podczas dokonywania oceny zgodności operacji z LSR i wyboru operacji oraz wzory innych dokumentów - 6 pkt;
7) kryteria wyboru operacji przez LGD (maksymalnie 30 pkt):
a) adekwatne do analizy SWOT - 15 pkt,
b) mierzalne - 15 pkt;
8) dotychczasowa działalność LGD, jej członków albo partnerów w zakresie realizacji (maksymalnie 9 pkt):
a) projektów o zakresie podobnym do operacji, które mogą być realizowane w ramach działań osi 3 i 4 Programu, lub projektów, które były realizowane w ramach działania, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 lit. b rozporządzenia:
– brak zrealizowanych projektów - 0 pkt,
– od 1 do 4 zrealizowanych projektów - 3 pkt,
– powyżej 4 zrealizowanych projektów - 5 pkt,
b) innych projektów realizowanych na obszarach wiejskich:
– brak zrealizowanych projektów - 0 pkt,
– od 1 do 6 zrealizowanych projektów - 2 pkt,
– powyżej 6 zrealizowanych projektów - 4 pkt;
9) kwalifikacje i doświadczenie osób wchodzących w skład organu decyzyjnego (maksymalnie 8 pkt):
a) co najmniej połowa składu organu decyzyjnego posiada udokumentowaną wiedzę z zakresu rozwoju obszarów wiejskich i podejścia Leader - 2 pkt,
b) co najmniej połowę składu organu decyzyjnego stanowią osoby zameldowane na pobyt stały, na obszarze objętym LSR, przez okres co najmniej 3 lat - 1 pkt,
c) co najmniej połowa składu organu decyzyjnego posiada udokumentowane doświadczenie w zakresie realizacji operacji lub projektów z zakresu rozwoju obszarów wiejskich współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej - 3 pkt,
d) przynajmniej jedna osoba będąca członkiem organu decyzyjnego posiada udokumentowaną znajomość co najmniej jednego języka roboczego Unii Europejskiej (angielski, francuski lub niemiecki) w stopniu umożliwiającym swobodne porozumiewanie się - 2 pkt.
1) związek i spójność przyjętych w LSR kierunków rozwoju z uwarunkowaniami lokalnymi (maksymalnie 10 pkt):
a) opisanie lokalnych zasobów (np. historycznych, kulturowych lub przyrodniczych) oraz wykazanie związku i spójności z uwarunkowaniami:
– przestrzennymi obszaru objętego LSR - 1 pkt,
– przestrzennymi i historycznymi lub kulturowymi albo przestrzennymi i przyrodniczymi lub geograficznymi - 2 pkt,
– przestrzennymi i historycznymi lub kulturowymi oraz przyrodniczymi lub geograficznymi - 3 pkt,
b) opisanie sytuacji społeczno-gospodarczej obszaru objętego LSR - 3 pkt,
c) wskazanie specyfiki obszaru objętego LSR oraz przedstawienie sposobu jej wykorzystania (maksymalnie 4 pkt):
– brak wskazania specyfiki obszaru objętego LSR oraz przedstawienia sposobu jej wykorzystania - 0 pkt,
– wskazanie specyfiki obszaru objętego LSR - 2 pkt,
– wskazanie specyfiki obszaru objętego LSR oraz przedstawienie sposobu jej wykorzystania - 4 pkt;
2) analiza SWOT (maksymalnie 5 pkt):
a) spójność analizy SWOT z opisem obszaru - 3 pkt,
b) spójność wniosków wynikających z przeprowadzonej analizy SWOT - 2 pkt;
3) cele LSR oraz wskaźniki produktu, rezultatu i oddziaływania (maksymalnie 15 pkt):
a) adekwatność celów LSR do analizy SWOT i specyfiki obszaru (maksymalnie 4 pkt):
– cele nie są adekwatne do analizy SWOT i specyfiki obszaru - 0 pkt,
– cele są adekwatne do analizy SWOT - 2 pkt,
– cele są adekwatne do analizy SWOT i specyfiki obszaru - 4 pkt,
b) mierzalność celów LSR - 2 pkt,
c) konkretność celów LSR - 1 pkt,
d) określenie terminu osiągnięcia celów i możliwość ich zrealizowania w okresie wdrażania LSR - 2 pkt,
e) dla każdego przedsięwzięcia są określone, adekwatne do celów i stanowiące miernik ich osiągania, wskaźniki:
– produktu - 2 pkt,
– rezultatu - 2 pkt,
– oddziaływania - 2 pkt;
4) adekwatność przedstawionych przedsięwzięć w stosunku do celów LSR (maksymalnie 7 pkt):
a) przyczynienie się przedsięwzięć wskazanych w ramach działań, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 21, 22 lub 23 ustawy, do osiągnięcia celów LSR - 3 pkt,
b) nawiązywanie przedsięwzięć wskazanych w ramach działań, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 21, 22 lub 23 ustawy, do specyfiki obszaru objętego LSR - 4 pkt;
5) zintegrowany charakter LSR (maksymalnie 8 pkt):
a) jako grupy docelowe określonych w LSR przedsięwzięć, w zakresie których będzie realizowane zintegrowane podejście, wymieniono:
– podmioty z nie więcej niż 2 różnych sektorów gospodarki - 1 pkt,
– podmioty z więcej niż 2 różnych sektorów gospodarki - 3 pkt,
b) jako grupy docelowe określonych w LSR przedsięwzięć, w zakresie których będzie realizowane zintegrowane podejście, wymieniono podmioty z sektorów publicznego, społecznego lub gospodarczego:
– podmioty z jednego sektora - 1 pkt,
– podmioty z 2 sektorów - 2 pkt,
– podmioty z 3 sektorów - 3 pkt,
c) opisanie przedsięwzięć opierających się na waloryzacji i wykorzystaniu różnych zasobów przyrodniczych, kulturowych i historycznych - 2 pkt;
6) innowacyjny charakter proponowanych w LSR przedsięwzięć i operacji (maksymalnie 8 pkt):
a) powiązanie zaproponowanych innowacyjnych rozwiązań z wykorzystaniem lokalnych zasobów - 2 pkt,
b) opisanie innowacyjnych, niestosowanych wcześniej na danym obszarze rozwiązań w ramach realizowanych operacji - 3 pkt,
c) możliwość stosowania zaprezentowanych innowacyjnych rozwiązań na innych obszarach - 3 pkt;
7) opisanie procesu przygotowania LSR, w tym procesu konsultacji LSR z przedstawicielami społeczności lokalnej (maksymalnie 10 pkt):
a) brak opisu procesu przygotowania LSR - 0 pkt,
b) opis przeprowadzonych spotkań z przedstawicielami społeczności lokalnej - 2 pkt,
c) opis przeprowadzonych spotkań z przedstawicielami społeczności lokalnej oraz opis przeprowadzonych sondaży lub wywiadów - 4 pkt,
d) opis przeprowadzonych spotkań z przedstawicielami społeczności lokalnej, sondaży lub wywiadów oraz funkcjonowania punktu informacyjno-konsultacyjnego - 7 pkt,
e) opis innych sposobów przeprowadzania konsultacji - 10 pkt;
8) opisanie procesu informowania o wdrażaniu LSR uwzględniającego udział społeczności lokalnej (maksymalnie 7 pkt):
a) brak opisu procesu informowania o wdrażaniu LSR - 0 pkt,
b) opisany proces informowania o wdrażaniu LSR zapewnia społeczności lokalnej powszechną dostępność do informacji w tym zakresie - 2 pkt,
c) opisany proces informowania o wdrażaniu LSR zapewnia społeczności lokalnej powszechną dostępność do informacji w tym zakresie i systematyczny sposób rozpowszechniania takich informacji - 5 pkt,
d) opisany proces informowania o wdrażaniu LSR zapewnia społeczności lokalnej powszechną dostępność do informacji w tym zakresie, systematyczny sposób rozpowszechniania takich informacji oraz ich aktualność - 7 pkt;
9) opisanie procesu aktualizacji LSR uwzględniającego udział społeczności lokalnej (maksymalnie 7 pkt):
a) brak opisu procesu przeprowadzania konsultacji - 0 pkt,
b) opisany proces aktualizacji LSR zapewnia społeczności lokalnej powszechny udział w konsultacjach LSR - 2 pkt,
c) opisany proces aktualizacji LSR zapewnia społeczności lokalnej powszechny i systematyczny udział w konsultacjach LSR - 5 pkt,
d) opisany proces aktualizacji LSR zapewnia społeczności lokalnej powszechny i systematyczny udział w konsultacjach LSR oraz adekwatność konsultacji do zakresu aktualizacji LSR - 7 pkt;
10) metodologia ewaluacji własnej LGD i oceny realizacji LSR oraz aktualizacji LSR (maksymalnie 7 pkt):
a) powiązanie zaproponowanej metodologii przeprowadzenia ewaluacji własnej LGD z oceną:
– realizacji celów określonych przez LGD do osiągnięcia przez realizację LSR - 3 pkt,
– planowanych przedsięwzięć mających doprowadzić do osiągnięcia celów określonych w LSR - 2 pkt,
b) opisanie sposobu wykorzystania informacji uzyskanych z ewaluacji własnej w celu usprawnienia działalności LGD - 2 pkt;
11) budżet LSR wraz z harmonogramem przedsięwzięć w ramach LSR (maksymalnie 12 pkt):
a) zapewnienie systematycznej i ciągłej realizacji LSR zgodnie z zaplanowanym budżetem LSR oraz harmonogramem przedsięwzięć - 6 pkt,
b) zapewnienie w budżecie LSR proporcjonalności między kosztami administracyjnymi i własnymi LGD a kosztami realizacji LSR - 3 pkt,
c) adekwatność budżetu LSR do podstawowych celów LSR - 3 pkt;
12) powiązania z innymi dokumentami planistycznymi i wpływ na rozwój obszaru objętego LSR (maksymalnie 4 pkt):
a) komplementarność LSR w stosunku do innych dokumentów planistycznych - 2 pkt,
b) przyczynienie się LSR do rozwoju obszaru objętego LSR oraz do rozwoju całego regionu zgodnie z kierunkami określonymi w LSR i innych dokumentach planistycznych - 2 pkt;
13) określenie zabezpieczeń przed nakładaniem się pomocy, w przypadku gdy LGD planuje realizację operacji w ramach innych programów współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej (maksymalnie 2 pkt):
a) brak określenia zabezpieczeń przed nakładaniem się pomocy - 0 pkt,
b) wskazanie obowiązków i zadań wykonywanych przez pracowników LGD na rzecz poszczególnych programów współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz czasu pracy przeznaczonego na wykonywanie tych obowiązków i zadań - 1 pkt,
c) wskazanie obowiązków i zadań wykonywanych przez pracowników LGD na rzecz poszczególnych programów współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz czasu pracy przeznaczonego na wykonywanie tych obowiązków i zadań, a także prowadzenie odrębnych rachunków bankowych dla każdego z tych programów oraz wyznaczenie osoby bezpośrednio odpowiedzialnej za realizację operacji z zakresu działania wymienionego w art. 5 ust. 1 pkt 22 i 23 ustawy - 2 pkt.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
KRYTERIA OCENY EFEKTYWNOŚCI LGD ORAZ REALIZACJI LSR
KRYTERIA OCENY EFEKTYWNOŚCI LGD ORAZ REALIZACJI LSR
a) poniżej 25% - 0 pkt,
b) od 25 do 40% - 4 pkt,
c) powyżej 40% - 8 pkt;
2) liczba operacji, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy, zwanych dalej "małymi projektami", na które została przyznana pomoc finansowa podmiotom innym niż jednostki sektora finansów publicznych, w stosunku do liczby wszystkich małych projektów, na które została przyznana pomoc finansowa w ramach LSR, wynosi:
a) poniżej 10% - 0 pkt,
b) od 10 do 20% - 1 pkt,
c) powyżej 20 do 40% - 4 pkt,
d) powyżej 40% - 6 pkt;
3) wśród podmiotów, które złożyły wnioski o przyznanie pomocy na małe projekty wybrane przez LGD, które mieszczą się w ramach limitu dostępnych środków wskazanych w informacji o możliwości składania wniosków o przyznanie tej pomocy, są osoby fizyczne, w tym prowadzące działalność gospodarczą, oraz osoby prawne niebędące jednostkami sektora finansów publicznych - 4 pkt;
4) średnia frekwencja członków organu decyzyjnego oraz osób reprezentujących członków tego organu na posiedzeniach organu decyzyjnego dotyczących wyboru operacji w ramach działania, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 21 ustawy, wynosi:
a) poniżej 60% - 0 pkt,
b) od 60 do 70% - 1 pkt,
c) powyżej 70 do 80% - 2 pkt,
d) powyżej 80% - 3 pkt;
5) liczba operacji objętych wnioskami o przyznanie pomocy finansowej w ramach działania, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 21 ustawy, które zostały wybrane przez LGD i mieszczą się w ramach limitu dostępnych środków wskazanych w informacji o możliwości składania wniosków o przyznanie tej pomocy, a na realizację których nie została przyznana taka pomoc, z wyłączeniem operacji objętych wnioskami o przyznanie tej pomocy całkowicie wycofanymi na podstawie art. 3 ust. 3 rozporządzenia Komisji (UE) nr 65/2011 z dnia 27 stycznia 2011 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1698/2005 w odniesieniu do wprowadzenia procedur kontroli oraz do zasady wzajemnej zgodności w zakresie środków wsparcia rozwoju obszarów wiejskich (Dz. Urz. UE L 25 z 28.01.2011, str. 8, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem nr 65/2011", w stosunku do liczby wszystkich operacji objętych wnioskami o przyznanie pomocy finansowej w ramach działania, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 21 ustawy, które zostały wybrane przez LGD i mieszczą się w ramach limitu dostępnych środków wskazanych w informacji o możliwości składania wniosków o przyznanie tej pomocy, wynosi:
a) poniżej 20% - 4 pkt,
b) od 20 do 30% - 2 pkt,
c) powyżej 30 do 50% - 1 pkt,
d) powyżej 50% - 0 pkt;
6) liczba zadań określonych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji, na którą LGD została przyznana pomoc finansowa w ramach działania, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 23 ustawy, polegających na przeprowadzeniu szkoleń w zakresie przygotowania wniosków o przyznanie pomocy w ramach działania, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 21 ustawy, wynosi:
a) poniżej 10 - 0 pkt,
b) od 10 do 15 - 1 pkt,
c) od 16 do 20 - 2 pkt,
d) powyżej 20 - 4 pkt;
7) pomoc finansowa w ramach działania, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 21 ustawy, została przyznana na wszystkie rodzaje operacji, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy - 4 pkt;
8) na wniosek danej LGD zostały podane do publicznej wiadomości informacje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy finansowej w ramach działania, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 21 ustawy, w zakresie wszystkich rodzajów operacji, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy - 4 pkt;
9) wysokość wnioskowanych kwot pomocy finansowej w ramach działania, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 23 ustawy, ustalonych na podstawie wniosków o płatność w ramach tego działania, które nie zostały wypłacone, w stosunku do wysokości wnioskowanych kwot pomocy finansowej w ramach tego działania, ustalonych na podstawie wniosków o płatność w ramach tego działania, wynosi:
a) poniżej 1% i nie zostało zastosowane zmniejszenie, o którym mowa w art. 30 ust. 1 rozporządzenia nr 65/2011 - 4 pkt,
b) od 1 do 2% i nie zostało zastosowane zmniejszenie, o którym mowa w art. 30 ust. 1 rozporządzenia nr 65/2011 - 3 pkt,
c) powyżej 2 do 3% i nie zostało zastosowane zmniejszenie, o którym mowa w art. 30 ust. 1 rozporządzenia nr 65/2011 - 1 pkt,
d) powyżej 3% lub co najmniej raz zostało zastosowane zmniejszenie, o którym mowa w art. 30 ust. 1 rozporządzenia nr 65/2011 - 0 pkt;
10) wysokość kwot pomocy finansowej przyznanej w ramach działania, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 23 ustawy, w zakresie kosztów związanych z nabywaniem umiejętności i aktywizacją, o których mowa w art. 63 lit. c rozporządzenia nr 1698/2005, w stosunku do wysokości kwot pomocy finansowej przyznanej w ramach działania, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 23 ustawy, wynosi:
a) do 23% - 0 pkt,
b) powyżej 23% - 4 pkt;
11) wysokość środków publicznych otrzymanych przez LGD od dnia złożenia wniosku, z wyłączeniem środków stanowiących pomoc finansową przyznaną w ramach działań, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 22 i 23 ustawy, oraz pochodzących od członków albo partnerów LGD, wynosi:
a) poniżej 10.000 złotych - 1 pkt,
b) od 10.000 do 50.000 złotych - 2 pkt,
c) powyżej 50.000 do 100.000 złotych - 3 pkt,
d) powyżej 100.000 złotych - 4 pkt;
12) LGD brała udział w charakterze wystawcy na targach, które odbyły się:
a) na obszarze województwa, w którym LGD posiada siedzibę - 1 pkt,
b) poza obszarem województwa, w którym LGD posiada siedzibę - 2 pkt,
c) poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - 4 pkt;
13) LGD przyznano pomoc finansową na operację polegającą na przygotowaniu projektu współpracy, o którym mowa w art. 65 ust. 1 rozporządzenia nr 1698/2005, zwanego dalej "projektem współpracy", oraz na operację polegającą na realizacji tego projektu współpracy - 2 pkt;
14) LGD przyznano pomoc finansową na operację polegającą na przygotowaniu lub realizacji co najmniej jednego międzynarodowego projektu współpracy - 2 pkt;
15) LGD przyznano pomoc finansową na operację polegającą na realizacji co najmniej jednego projektu współpracy z udziałem więcej niż 2 partnerów, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 25 czerwca 2008 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach działania "Wdrażanie projektów współpracy" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (Dz. U. Nr 128, poz. 822 oraz z 2011 r. Nr 64, poz. 336 i Nr 261, poz. 1562) - 2 pkt;
16) LGD współdziałała z innymi LGD w ramach organizacji zrzeszającej LGD - 5 pkt.
ZAŁĄCZNIK Nr 4
KRYTERIA OCENY LSR W ZAKRESIE DODATKOWYCH ZADAŃ
KRYTERIA OCENY LSR W ZAKRESIE DODATKOWYCH ZADAŃ
2) w projekcie zmiany LSR przewidziano co najmniej jedno nowe przedsięwzięcie lub co najmniej jeden nowy cel szczegółowy - 5 pkt;
3) w projekcie zmiany LSR opisano proces konsultacji z przedstawicielami społeczności lokalnej, w wyniku którego został rozszerzony zakres określonych w LSR przedsięwzięć lub celów szczegółowych, lub zostały wprowadzone nowe przedsięwzięcia lub cele szczegółowe - 2 pkt;
4) w projekcie zmiany LSR rozszerzony zakres określonych w LSR przedsięwzięć lub celów szczegółowych lub nowe przedsięwzięcia, lub nowe cele szczegółowe wynikają z przeprowadzonej oceny (ewaluacji) własnej LGD - 2 pkt;
5) co najmniej połowa nowych celów szczegółowych lub rozszerzonego zakresu celów szczegółowych określonych w LSR, lub nowych przedsięwzięć, lub rozszerzonego zakresu przedsięwzięć określonych w LSR ma charakter innowacyjny, gdyż zakłada wprowadzenie nowych produktów lub usług, lub zastosowanie nowych metod, lub surowców na obszarze:
a) LSR - 2 pkt,
b) województwa, w którym znajduje się siedziba LGD - 4 pkt,
c) wykraczającym poza obszar województwa, o którym mowa w lit. b - 8 pkt;
6) w ramach nowych celów szczegółowych lub rozszerzonego zakresu celów szczegółowych określonych w LSR, lub nowych przedsięwzięć, lub rozszerzonego zakresu przedsięwzięć określonych w LSR przewiduje się realizację:
a) dwóch rodzajów operacji, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy, a LGD wybrała co najmniej jedną operację w ramach każdego z tych rodzajów operacji - 2 pkt,
b) trzech rodzajów operacji, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy, a LGD wybrała co najmniej jedną operację w ramach każdego z tych rodzajów operacji - 5 pkt,
c) każdego rodzaju operacji, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy, a LGD wybrała co najmniej jedną operację w ramach każdego z tych rodzajów operacji - 8 pkt;
7) w wyniku realizacji nowych przedsięwzięć lub rozszerzonego zakresu przedsięwzięć określonych w LSR przewiduje się utworzenie miejsc pracy, przy czym w ramach operacji, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy, na które została przyznana pomoc finansowa, zostało utworzone co najmniej 5 miejsc pracy - 5 pkt;
8) realizacja nowych przedsięwzięć lub rozszerzonego zakresu przedsięwzięć określonych w LSR ma wpływ na co najmniej jedną z następujących grup docelowych: kobiety, osoby poniżej 26. roku życia, osoby powyżej 50. roku życia lub organizacje pozarządowe, a ten wpływ został uzasadniony - 5 pkt.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (3)
Podstawa prawna liczba obiektów na liście: (2)
- Zm.: ustawa o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz niektóre inne ustawy.
- Wspieranie rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.