§ 6. - Szczegółowa organizacja publicznych szkół i publicznych przedszkoli.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2017.649
Akt utracił moc Wersja od: 1 września 2018 r.
§ 6.
1.
Liczba dzieci w oddziale przedszkola integracyjnego i oddziale integracyjnym w przedszkolu ogólnodostępnym oraz liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej i oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej wynosi nie więcej niż 20, w tym nie więcej niż 5 dzieci lub uczniów niepełnosprawnych.2.
Za zgodą organu prowadzącego szkołę lub przedszkole liczba dzieci niepełnosprawnych w oddziale przedszkola integracyjnego i oddziale integracyjnym w przedszkolu ogólnodostępnym oraz liczba uczniów niepełnosprawnych w oddziale szkoły integracyjnej i oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej może być wyższa niż określona w ust. 1, jeżeli uczeń uczęszczający do tego oddziału uzyska orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność w trakcie roku szkolnego.3.
Doboru dzieci i uczniów do oddziału integracyjnego dokonuje dyrektor szkoły lub przedszkola za zgodą ich rodziców, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów, w tym dzieci i uczniów niepełnosprawnych.4.
Liczba dzieci w oddziale przedszkola specjalnego i oddziale specjalnym w przedszkolu ogólnodostępnym wynosi:1)
w oddziale dla dzieci z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera - nie więcej niż 4;2)
w oddziale dla dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi - nie więcej niż 4;3)
w oddziale dla dzieci niesłyszących i słabosłyszących - nie więcej niż 8;4)
w oddziale dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym - nie więcej niż 8;5)
w oddziale dla dzieci niewidomych i słabowidzących - nie więcej niż 10;6)
w oddziale dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją - nie więcej niż 12;7)
w oddziale zorganizowanym dla dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności, o których mowa w pkt 1-6 - nie więcej niż 5.5.
Liczba uczniów w oddziale szkoły specjalnej i oddziale specjalnym w szkole ogólnodostępnej wynosi:1)
w oddziale dla uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera - nie więcej niż 4;2)
w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym - nie więcej niż 4;3)
w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z wyłączeniem uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym - nie więcej niż 6;4)
w oddziale dla uczniów niesłyszących i słabosłyszących - nie więcej niż 8;5)
w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym - nie więcej niż 8;6)
w oddziale dla uczniów niewidomych i słabowidzących - nie więcej niż 10;7)
w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją - nie więcej niż 12;8)
w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - nie więcej niż 16;9) 9
w oddziale zorganizowanym dla uczniów z różnymi rodzajami niepełnosprawności, o których mowa w pkt 1, 3, 4 oraz pkt 6-8 - nie więcej niż 5.6.
W oddziale szkoły specjalnej liczba uczniów niedostosowanych społecznie i uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym wynosi nie więcej niż 16.9 § 6 ust. 5 pkt 9 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 4 kwietnia 2018 r. (Dz.U.2018.691) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 kwietnia 2018 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (23)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (23)
- W jaki sposób podzielić dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym ze względu na autyzm lub niepełnosprawność sprzężoną na grupy?
- Ilu uczniów można przyjąć do oddziału w szkole specjalnej?
- Czy można przyjąć ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym do klasy dla uczniów z lekką niepełnosprawnością?