§ 5. - Szczegółowa organizacja centrów powiadamiania ratunkowego.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2007.178.1263
Akt utracił moc Wersja od: 27 września 2007 r.
§ 5.
1.
Centrum powinno posiadać w szczególności:1)
co najmniej jedną salę obsługi zgłoszeń z numeru alarmowego 112, w skład której wchodzą stanowiska przyjmowania zgłoszeń;2)
pomieszczenia zaplecza technicznego wyposażone w szczególności: w urządzenia zasilania awaryjnego dla urządzeń teleinformatycznych i innych urządzeń elektrycznych;3)
pomieszczenia socjalne;4)
pomieszczenia higieniczno-sanitarne.2.
Stanowiska przyjmowania zgłoszeń są zorganizowane w sposób umożliwiający przyjmowanie zgłoszeń z numeru alarmowego 112, ich weryfikację i przekierowywanie odpowiednio do właściwej jednostki Policji, Państwowej Straży Pożarnej i pogotowia ratunkowego (dyspozytora medycznego) celem dysponowania tych podmiotów na poziomie właściwych stanowisk kierowania.3.
Norma powierzchni sali obsługi zgłoszeń z numeru alarmowego 112 przypadająca na jedną osobę wynosi nie mniej niż 6 m2.4.
Sala obsługi zgłoszeń z numeru alarmowego 112 jest wyposażona w urządzenia techniczne oraz system teleinformatyczny, w szczególności aplikację systemową, zapewniające odbiór zgłoszeń, ich weryfikację i przekazywanie informacji oraz sprzęt przeznaczony do rejestracji zgłoszeń.