§ 5. - Szczegółowa organizacja centrów powiadamiania ratunkowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2007.178.1263

Akt utracił moc
Wersja od: 27 września 2007 r.
§  5.
1.
Centrum powinno posiadać w szczególności:
1)
co najmniej jedną salę obsługi zgłoszeń z numeru alarmowego 112, w skład której wchodzą stanowiska przyjmowania zgłoszeń;
2)
pomieszczenia zaplecza technicznego wyposażone w szczególności: w urządzenia zasilania awaryjnego dla urządzeń teleinformatycznych i innych urządzeń elektrycznych;
3)
pomieszczenia socjalne;
4)
pomieszczenia higieniczno-sanitarne.
2.
Stanowiska przyjmowania zgłoszeń są zorganizowane w sposób umożliwiający przyjmowanie zgłoszeń z numeru alarmowego 112, ich weryfikację i przekierowywanie odpowiednio do właściwej jednostki Policji, Państwowej Straży Pożarnej i pogotowia ratunkowego (dyspozytora medycznego) celem dysponowania tych podmiotów na poziomie właściwych stanowisk kierowania.
3.
Norma powierzchni sali obsługi zgłoszeń z numeru alarmowego 112 przypadająca na jedną osobę wynosi nie mniej niż 6 m2.
4.
Sala obsługi zgłoszeń z numeru alarmowego 112 jest wyposażona w urządzenia techniczne oraz system teleinformatyczny, w szczególności aplikację systemową, zapewniające odbiór zgłoszeń, ich weryfikację i przekazywanie informacji oraz sprzęt przeznaczony do rejestracji zgłoszeń.