Rozdział 2 - Prowadzenie ksiąg rachunkowych - Szczególne zasady rachunkowości funduszy emerytalnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.1675 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 22 października 2015 r.

Rozdział  2

Prowadzenie ksiąg rachunkowych

§  5.
(uchylony).
§  6.
W przypadku gdy towarzystwo zarządza więcej niż jednym funduszem, księgi rachunkowe prowadzone są odrębnie dla każdego funduszu.
§  7.
Księgi rachunkowe funduszu obejmują elementy, o których mowa w art. 13 ust. 1 ustawy o rachunkowości, oraz:
1)
rejestr członków funduszu;
2)
zestawienia analityczne aktywów i zobowiązań;
3)
zestawienia analityczne rozliczeń międzyokresowych.
§  8.
Podstawą ustalenia wartości aktywów netto funduszu na dzień wyceny oraz na dzień bilansowy są księgi rachunkowe funduszu.
§  9.
Towarzystwo prowadzi księgi rachunkowe funduszu w taki sposób, aby było możliwe ustalenie wartości aktywów netto na każdy dzień wyceny oraz na dzień bilansowy.
§  10.
1.
W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się zastąpienie dowodu księgowego kopią lub odpisem dowodu księgowego sporządzonym na formularzu właściwym dla danego dowodu.
2.
Kopia lub odpis powinny być opatrzone odpowiednio adnotacją "Kopia", "Odpis" oraz uwierzytelnione przez zamieszczenie klauzuli "Za zgodność z oryginałem" i podpisu osoby stwierdzającej zgodność wraz z datą sporządzenia.