Art. 9. - [Utrata dokumentów niezbędnych do ustalenia świadczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych lub zaopatrzenia emerytalnego] - Szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.272 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 24 września 2023 r.
Art.  9.  [Utrata dokumentów niezbędnych do ustalenia świadczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych lub zaopatrzenia emerytalnego]

W przypadku zniszczenia na skutek powodzi dokumentów niezbędnych do ustalenia świadczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych lub zaopatrzenia emerytalnego przyjmuje się:

1)
wszelkie dokumenty oraz zeznania świadków pozwalające na udowodnienie okresów zatrudnienia (ubezpieczenia) oraz czasowej niezdolności do pracy z powodu choroby, macierzyństwa lub sprawowania opieki;
2)
wszelkie dokumenty pozwalające na udowodnienie wysokości ich podstawy wymiaru.