Art. 8. - [Elektroniczna forma komunikacji i korespondencji w sprawie wniosków; elektroniczny formularz wniosku; instrukcja składania wniosku; organ wyższego stopnia; przechowywanie dokumentacji] - Szczególna ochrona niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. w związku z sytuacją na rynku gazu.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.303 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 4 marca 2024 r.
Art.  8.  [Elektroniczna forma komunikacji i korespondencji w sprawie wniosków; elektroniczny formularz wniosku; instrukcja składania wniosku; organ wyższego stopnia; przechowywanie dokumentacji]
1. 
Składanie, weryfikacja i rozpatrywanie wniosków o wypłatę rekompensaty oraz wniosków o rozliczenie rekompensaty, a także korespondencja z zarządcą rozliczeń odbywają się wyłącznie w formie elektronicznej. Wnioski składa się do zarządcy rozliczeń przy użyciu formularza udostępnionego na stronie internetowej administrowanej przez zarządcę rozliczeń i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób uprawnionych do reprezentacji podmiotu uprawnionego.
2. 
Zarządca rozliczeń na swojej stronie internetowej udostępnia:
1)
wzór wniosku o:
a)
wypłatę rekompensaty,
b)
rozliczenie rekompensaty;
2)
instrukcje składania wniosków, o których mowa w pkt 1.
3. 
W sprawach decyzji administracyjnych wydawanych przez zarządcę rozliczeń organem wyższego stopnia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego jest minister właściwy do spraw energii.
4. 
Zarządca rozliczeń informuje Prezesa URE o wypłaconych podmiotowi uprawnionemu kwotach rekompensat w terminie 21 dni od dnia dokonania wypłaty.
5. 
Podmiot uprawniony jest obowiązany do przechowywania dokumentacji związanej z wnioskowaną rekompensatą przez okres 5 lat kalendarzowych począwszy od dnia, w którym została wypłacona lub zwrócona kwota wynikająca z wniosku o rozliczenie rekompensaty.