Art. 5. - [Włączenie numeru telefonicznego do systemu] - System powiadamiania ratunkowego.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.748 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 22 czerwca 2023 r. do: 9 listopada 2024 r.
Art. 5. [Włączenie numeru telefonicznego do systemu]
1.
Podmioty, których numery telefoniczne mogą być obsługiwane w ramach systemu na podstawie art. 3 ust. 3, uzgadniają z dostawcami publicznie dostępnych usług telefonicznych warunki techniczne obsługi użytkowanego numeru telefonicznego oraz własnego stanowiska kierowania, które umożliwią współpracę z systemem.2.
Po uzgodnieniu podmioty, o których mowa w ust. 1, składają wnioski do ministra właściwego do spraw administracji publicznej o włączenie swoich numerów telefonicznych do systemu.3.
Wniosek o włączenie numeru telefonicznego do systemu zawiera:1)
liczbę dyspozytorni oraz ich lokalizacje;2)
liczbę dyspozytorów;3)
określenie trybu współpracy z systemem i narzędzi wykorzystywanych w ramach tej współpracy;4)
określenie szacunkowej liczby zgłoszeń w skali roku;5)
charakterystykę rodzaju zgłoszeń alarmowych;6)
charakterystykę systemu teleinformatycznego wnioskodawcy;7)
wynik uzgodnień z dostawcą publicznie dostępnych usług telefonicznych;8)
wskazanie oczekiwanego terminu włączenia numeru;9)
dane kontaktowe osób odpowiedzialnych za współpracę.4.
W przypadku rezygnacji z obsługi swoich numerów telefonicznych w ramach systemu podmioty, o których mowa w ust. 1, składają wnioski do ministra właściwego do spraw administracji publicznej o wyłączenie tych numerów z systemu, wskazując termin tego wyłączenia.5.
Podmioty, o których mowa w ust. 1, pokrywają koszty:1)
włączenia swojego numeru telefonicznego do systemu i jego wyłączenia z tego systemu, w tym:a)
budowy interfejsu komunikacyjnego, umożliwiającego współpracę własnego systemu teleinformatycznego z systemem teleinformatycznym,b)
rozbudowy systemu teleinformatycznego proporcjonalnie do wzrostu liczby zgłoszeń alarmowych kierowanych do numeru podmiotu;2)
utrzymania systemu i obsługi swojego numeru telefonicznego, proporcjonalnie do liczby zgłoszeń kierowanych do tego numeru, w tym:a)
zatrudnienia operatorów numerów alarmowych oraz obsługi technicznej,b)
utrzymania systemu teleinformatycznego,c)
połączenia centrów z publiczną siecią telekomunikacyjną.6.
Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:1)
tryb włączania numerów telefonicznych do systemu i wyłączania tych numerów z systemu,2)
sposób rozliczania kosztów utrzymania systemu i obsługi danego numeru telefonicznego,3)
warunki techniczne obsługi numerów telefonicznych w systemie,4)
tryb i warunki współpracy oraz warunki wymiany informacji między centrami i podmiotami, których numery telefoniczne mogą być obsługiwane w ramach systemu na podstawie art. 3 ust. 3, w tym zakres wymienianych informacji,5)
wzory wniosków, o których mowa w ust. 2 i 4- kierując się potrzebą zapewnienia jednolitego sposobu obsługi numerów telefonicznych w ramach systemu.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »