Art. 5. - [Włączenie numeru telefonicznego do systemu] - System powiadamiania ratunkowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.748 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 22 czerwca 2023 r. do: 9 listopada 2024 r.
Art.  5.  [Włączenie numeru telefonicznego do systemu]
1. 
Podmioty, których numery telefoniczne mogą być obsługiwane w ramach systemu na podstawie art. 3 ust. 3, uzgadniają z dostawcami publicznie dostępnych usług telefonicznych warunki techniczne obsługi użytkowanego numeru telefonicznego oraz własnego stanowiska kierowania, które umożliwią współpracę z systemem.
2. 
Po uzgodnieniu podmioty, o których mowa w ust. 1, składają wnioski do ministra właściwego do spraw administracji publicznej o włączenie swoich numerów telefonicznych do systemu.
3. 
Wniosek o włączenie numeru telefonicznego do systemu zawiera:
1)
liczbę dyspozytorni oraz ich lokalizacje;
2)
liczbę dyspozytorów;
3)
określenie trybu współpracy z systemem i narzędzi wykorzystywanych w ramach tej współpracy;
4)
określenie szacunkowej liczby zgłoszeń w skali roku;
5)
charakterystykę rodzaju zgłoszeń alarmowych;
6)
charakterystykę systemu teleinformatycznego wnioskodawcy;
7)
wynik uzgodnień z dostawcą publicznie dostępnych usług telefonicznych;
8)
wskazanie oczekiwanego terminu włączenia numeru;
9)
dane kontaktowe osób odpowiedzialnych za współpracę.
4. 
W przypadku rezygnacji z obsługi swoich numerów telefonicznych w ramach systemu podmioty, o których mowa w ust. 1, składają wnioski do ministra właściwego do spraw administracji publicznej o wyłączenie tych numerów z systemu, wskazując termin tego wyłączenia.
5. 
Podmioty, o których mowa w ust. 1, pokrywają koszty:
1)
włączenia swojego numeru telefonicznego do systemu i jego wyłączenia z tego systemu, w tym:
a)
budowy interfejsu komunikacyjnego, umożliwiającego współpracę własnego systemu teleinformatycznego z systemem teleinformatycznym,
b)
rozbudowy systemu teleinformatycznego proporcjonalnie do wzrostu liczby zgłoszeń alarmowych kierowanych do numeru podmiotu;
2)
utrzymania systemu i obsługi swojego numeru telefonicznego, proporcjonalnie do liczby zgłoszeń kierowanych do tego numeru, w tym:
a)
zatrudnienia operatorów numerów alarmowych oraz obsługi technicznej,
b)
utrzymania systemu teleinformatycznego,
c)
połączenia centrów z publiczną siecią telekomunikacyjną.
6. 
Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:
1)
tryb włączania numerów telefonicznych do systemu i wyłączania tych numerów z systemu,
2)
sposób rozliczania kosztów utrzymania systemu i obsługi danego numeru telefonicznego,
3)
warunki techniczne obsługi numerów telefonicznych w systemie,
4)
tryb i warunki współpracy oraz warunki wymiany informacji między centrami i podmiotami, których numery telefoniczne mogą być obsługiwane w ramach systemu na podstawie art. 3 ust. 3, w tym zakres wymienianych informacji,
5)
wzory wniosków, o których mowa w ust. 2 i 4

- kierując się potrzebą zapewnienia jednolitego sposobu obsługi numerów telefonicznych w ramach systemu.