§ 3. - System oceny ryzyka podmiotów wykonujących przewóz drogowy.
Dz.U.2019.2123
Akt utracił moc- a nie stwierdzono popełnienia danego naruszenia przez podmiot wykonujący przewóz drogowy - przy ustalaniu współczynnika ryzyka występowania naruszeń dotyczących czasu prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców, w tym stosowania tachografów, uwzględnia się odpowiednio naruszenia osób, o których mowa w pkt 1 albo 2.
- a nie stwierdzono popełnienia danego naruszenia przez podmiot wykonujący przewóz drogowy - przy ustalaniu współczynnika ryzyka występowania naruszeń dotyczących czasu prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców, w tym stosowania tachografów, uwzględnia się naruszenia zarządzającego transportem albo osoby, o której mowa w art. 7c ustawy.
gdzie poszczególne symbole oznaczają:
w - współczynnik ryzyka występowania naruszeń dotyczących czasu prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców, w tym stosowania tachografów,
n1 - łączną liczbę NMW,
n2 - łączną liczbę PN,
n3 - łączną liczbę BPN,
n4 - łączną liczbę NN,
w1 - wartość punktową dla NMW wynoszącą 1,
w2 - wartość punktową dla PN wynoszącą 3,
w3 - wartość punktową dla BPN wynoszącą 5,
w4 - wartość punktową dla NN wynoszącą 7,
m - liczbę kontroli drogowych podmiotu wykonującego przewóz drogowy w roku kalendarzowym,
NMW - naruszenie mniejszej wagi,
PN - poważne naruszenie,
BPN - bardzo poważne naruszenie,
NN - najpoważniejsze naruszenie.