§ 5. - [Świadectwo pracy w przypadku śmierci pracownika] - Świadectwo pracy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.1016 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 10 lipca 2024 r.
§  5.  [Świadectwo pracy w przypadku śmierci pracownika]
W razie wygaśnięcia stosunku pracy z powodu śmierci pracownika, pracodawca sporządza świadectwo pracy i włącza je do akt osobowych zmarłego pracownika. Na wniosek małżonka lub innej osoby uprawnionej do ubiegania się o rentę rodzinną w myśl przepisów o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, a w razie braku takich osób - innej osoby będącej spadkobiercą tego pracownika, złożony w postaci papierowej lub elektronicznej, pracodawca wydaje świadectwo pracy w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku.