§ 13. - Świadectwa, dyplomy państwowe i inne druki szkolne szkół i placówek artystycznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2018.1193

Akt obowiązujący
Wersja od: 8 września 2018 r.
§  13. 
1. 
Druki świadectw, dyplomów i poświadczeń posiadają na pierwszej stronie mikrodruk (mikrotekst).
2. 
Świadectwa ukończenia szkoły i dyplomy są drukowane na papierze niewykazującym luminescencji w promieniowaniu UV, drukiem offsetowym z tłem giloszowym.
3. 
Świadectwa, dyplomy i inne druki szkolne wypełnia się czytelnie, bez poprawek, pismem komputerowym, maszynowym lub ręcznym.
4. 
Imię (imiona) i nazwisko, miesiąc i miejsce urodzenia ucznia albo absolwenta, klasę lub semestr, oceny z zajęć edukacyjnych, ocenę zachowania oraz miesiąc wystawienia świadectwa, dyplomu lub innego druku szkolnego wpisuje się słowami w pełnym brzmieniu, bez stosowania skrótów. Nazwę szkoły wpisuje się w pełnym brzmieniu zgodnie z nazwą ustaloną w statucie szkoły.
5. 
Jeżeli ocena z zajęć edukacyjnych lub z egzaminu dyplomowego składa się ze stopnia i punktów, stopień wpisuje się słowami w pełnym brzmieniu, bez stosowania skrótów, a liczbę punktów wpisuje się liczbą arabską.
6. 
Nazwy zajęć edukacyjnych wpisuje się w pełnym brzmieniu. Dopuszcza się wpisywanie nazwy zajęć edukacyjnych w dwóch wierszach, z tym że w pierwszym wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z zajęć edukacyjnych wstawia się poziomą kreskę.
7. 
Jako datę wydania świadectwa lub dyplomu przyjmuje się datę zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, a w przypadku świadectwa lub dyplomu wydawanego na podstawie egzaminu - datę ostatniej części egzaminu albo datę ustalonego przez szkołę terminu wydania absolwentom świadectw lub dyplomów.
8. 
W przypadku:
1)
ucznia, który przystępował do egzaminu poprawkowego, lub
2)
ucznia, który przystępował do egzaminu klasyfikacyjnego, lub
3)
ucznia, który przystępował do sprawdzianu wiadomości i umiejętności, lub
4)
ucznia, któremu ustalono roczną ocenę klasyfikacyjną w związku ze złożonymi zastrzeżeniami po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych

- jako datę wydania świadectwa przyjmuje się datę podjęcia przez radę pedagogiczną uchwały w sprawie wyników odpowiednio promocji albo klasyfikacji i promocji tego ucznia.

9. 
Uczniowi, któremu w wyniku:
1)
przeprowadzonego sprawdzianu wiadomości i umiejętności podwyższono roczną ocenę klasyfikacyjną z zajęć edukacyjnych lub
2)
głosowania komisji powołanej przez dyrektora szkoły podwyższono roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania

- wydaje się nowe świadectwo lub dyplom za zwrotem świadectwa lub dyplomu wydanego poprzednio; nazwę zajęć edukacyjnych wpisuje się w sposób określony w ust. 6.

10. 
W wierszach, które nie są wypełnione, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku:
1)
zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych - w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny wpisuje się odpowiednio "zwolniony" albo "zwolniona";
2)
nieklasyfikowania ucznia z zajęć edukacyjnych - w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć wpisuje się odpowiednio "nieklasyfikowany" albo "nieklasyfikowana".
11. 
W przypadku niewypełnienia kilku kolejnych wierszy można je przekreślić ukośną kreską, z wyjątkiem pierwszego i ostatniego wolnego wiersza, w których wstawia się poziome kreski.
12. 
Świadectwo, dyplom i poświadczenie opatruje się wyraźnym odciskiem pieczęci urzędowej szkoły.
13. 
Świadectwo, dyplom i poświadczenie podpisują osoby wskazane na drukach. Odcisk pieczęci imiennej dyrektora szkoły lub przewodniczącego państwowej komisji egzaminacyjnej powinien być wyraźny.
14.  11
 Przepisy ust. 4-8 i 10-13 stosuje się odpowiednio przy wypełnianiu arkuszy ocen, indeksów, legitymacji szkolnych i e-legitymacji szkolnych, przy czym e-legitymacji szkolnych nie opatruje się odciskami pieczęci, o których mowa w ust. 12 i 13.
11 § 13 ust. 14 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 4 września 2018 r. (Dz.U.2018.1740) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 8 września 2018 r.