§ 16. - Świadectwa, dyplomy państwowe i inne druki szkolne szkół i placówek artystycznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.857

Akt utracił moc
Wersja od: 31 maja 2018 r.
§  16. 
1. 
Szkoła, z własnej inicjatywy albo na wniosek ucznia albo absolwenta, w treści świadectwa szkolnego promocyjnego, w indeksie, w poświadczeniu, o którym mowa w § 8 ust. 3, dokonuje sprostowania błędu i oczywistej omyłki. Jeżeli szkoła została zlikwidowana lub przekształcona, sprostowania dokonuje organ, o którym mowa w art. 59 ust. 3 i 4 lub art. 84 ust. 4 ustawy.
2. 
Sprostowania dokonuje się na podstawie odpowiedniego dokumentu przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i czytelne wpisanie kolorem czerwonym nad skreślonymi wyrazami właściwych danych. Na końcu świadectwa szkolnego promocyjnego, indeksu lub poświadczenia, o którym mowa w § 8 ust. 3, należy umieścić adnotację "Dokonano sprostowania", czytelny podpis dyrektora szkoły lub osoby przez niego upoważnionej oraz datę i pieczęć urzędową.
3. 
Informację o dokonanym sprostowaniu umieszcza się w arkuszu ocen.
4. 
Nie dokonuje się sprostowań w treści świadectw ukończenia szkoły i ich duplikatów, dyplomów i ich duplikatów oraz zaświadczeniu, o którym mowa w § 18 ust. 8. Świadectwo ukończenia szkoły i jego duplikat, dyplom i jego duplikat lub zaświadczenie, o którym mowa w § 18 ust. 8, zawierające błędy lub omyłki podlegają wymianie.