§ 15. - Świadectwa, dyplomy państwowe i inne druki szkolne szkół i placówek artystycznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.857

Akt utracił moc
Wersja od: 31 maja 2018 r.
§  15. 
Na świadectwach, dyplomach i w arkuszach ocen uczniów klas, w których dla przedmiotu język obcy nowożytny stosuje się podstawę programową kształcenia ogólnego, określoną w przepisach wydanych na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy, w części przeznaczonej na wpisanie ocen z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, obok nazwy języka obcego nowożytnego umieszcza się adnotację o poziomie nauczania tego języka:
1)
w szkole realizującej kształcenie ogólne na poziomie klas, których zakres nauczania odpowiada klasom I-III gimnazjum:
a)
"III.0" - w przypadku uczniów rozpoczynających naukę danego języka obcego nowożytnego,
b)
"III.1" - oznaczającą poziom zbliżony do poziomu A2 w skali globalnej biegłości językowej według "Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment" - Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie - w przypadku uczniów kontynuujących naukę danego języka obcego nowożytnego nauczanego na poziomie szkoły podstawowej;
2)
w szkole realizującej kształcenie ogólne na poziomie klas, których zakres nauczania odpowiada klasom I-III liceum ogólnokształcącego:
a)
"IV.0" - w przypadku uczniów rozpoczynających naukę danego języka obcego nowożytnego,
b)
"IV.1p." - oznaczającą poziom zbliżony do poziomu B1 w skali globalnej biegłości językowej, o której mowa w pkt 1 lit. b - w przypadku uczniów kontynuujących naukę danego języka obcego nowożytnego prowadzoną w zakresie podstawowym,
c)
"IV.1r." - oznaczającą poziom zbliżony do poziomu B2 w skali globalnej biegłości językowej, o której mowa w pkt 1 lit. b - w przypadku uczniów kontynuujących naukę danego języka obcego nowożytnego prowadzoną w zakresie rozszerzonym,
d)
"IV.2" - oznaczającą poziom zbliżony do poziomu C1 w skali globalnej biegłości językowej, o której mowa w pkt 1 lit. b - w przypadku uczniów oddziałów dwujęzycznych.