Nowość Rozdział 3 - Przepisy przejściowe i końcowe - Świadectwa, dyplomy państwowe i inne druki publiczne szkół i placówek artystycznych

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.1404

Akt oczekujący
Wersja od: 24 września 2024 r.

Rozdział  3

Przepisy przejściowe i końcowe

§  40. 
1. 
Wnioski o sprostowanie błędu lub oczywistej omyłki w treści świadectwa szkolnego promocyjnego, świadectwa semestralnego placówki artystycznej albo w indeksie, złożone i nierozpatrzone przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, rozpatruje się na podstawie przepisów niniejszego rozporządzenia.
2. 
Wnioski o potwierdzenie równoważności świadectwa ukończenia szkoły artystycznej lub dyplomu ukończenia szkoły artystycznej, złożone i nierozpatrzone przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, rozpatruje się na podstawie przepisów niniejszego rozporządzenia.
§  41. 
1. 
Protokoły egzaminów eksternistycznych założone przed dniem wejścia w życie rozporządzenia na podstawie przepisów dotychczasowych, dla osób, które zostały dopuszczone do tych egzaminów i nie ukończyły ich zdawania do dnia wejścia w życie rozporządzenia, są prowadzone do czasu zakończenia zdawania egzaminów eksternistycznych przez te osoby.
2. 
W przypadku gdy osoba przystępująca do egzaminów eksternistycznych:
1)
kontynuuje zdawanie egzaminów eksternistycznych po dniu wejścia w życie rozporządzenia przed inną państwową komisją egzaminacyjną niż komisja, przed którą osoba ta rozpoczęła zdawanie egzaminów eksternistycznych, lub
2)
przystępuje do egzaminu eksternistycznego dyplomowego po dniu wejścia w życie rozporządzenia przed inną państwową komisją egzaminacyjną niż komisja, przed którą osoba ta zdała egzaminy eksternistyczne z zakresu obowiązkowych zajęć edukacyjnych, określonych w ramowym planie nauczania dla danego typu szkoły artystycznej

- zakłada się protokół egzaminów eksternistycznych na wzorze określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

3. 
Do protokołu, o którym mowa w ust. 2, przepisuje się z odpisu protokołu egzaminów eksternistycznych informację o zwolnieniu z egzaminów eksternistycznych z poszczególnych zajęć edukacyjnych oraz uprzednio uzyskane oceny z egzaminów eksternistycznych.
4. 
Jeżeli w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, nie został złożony wniosek o przekazanie odpisu protokołu egzaminów eksternistycznych, przepisu ust. 3 nie stosuje się.
§  42. 
1. 
Arkusz ocen sporządzony przez szkołę artystyczną i prowadzony dla danego ucznia albo słuchacza przed dniem wejścia w życie rozporządzenia na podstawie przepisów dotychczasowych jest prowadzony do czasu zakończenia przez tego ucznia albo słuchacza kształcenia w tej szkole.
2. 
W przypadku zmiany specjalności przez ucznia albo słuchacza, o którym mowa w ust. 1, zmianę tę wpisuje się na dotychczasowym arkuszu ocen ucznia albo słuchacza w polu "Inne uwagi dotyczące przebiegu kształcenia".
3. 
W przypadku przejścia ucznia albo słuchacza, o którym mowa w ust. 1, w trakcie kształcenia w danej szkole artystycznej do innej szkoły artystycznej tego samego typu arkusz ocen zakłada się na odpowiednim wzorze określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§  43. 
1. 
Indeksy wydane przez szkoły artystyczne przed dniem wejścia w życie rozporządzenia na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują ważność i są wypełniane do czasu:
1)
zakończenia kształcenia przez ucznia albo słuchacza w danej szkole artystycznej lub
2)
zdania egzaminów eksternistycznych przez osobę, która przystąpiła do tych egzaminów.
2. 
W przypadku przejścia ucznia albo słuchacza, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, w trakcie kształcenia w danej szkole artystycznej do innej szkoły artystycznej tego samego typu indeks zakłada się na odpowiednim wzorze określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
3. 
W przypadku, o którym mowa w § 41 ust. 2, indeks zakłada się na odpowiednim wzorze określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
4. 
Do indeksu, o którym mowa w ust. 3, przepisuje się z odpisu protokołu egzaminów eksternistycznych uprzednio uzyskane oceny z egzaminów eksternistycznych.
§  44. 
1. 
Legitymacje szkolne w postaci papierowej i w postaci kart formatu ID-1 wydane przed dniem wejścia rozporządzenia zachowują ważność do czasu zakończenia przez ucznia albo słuchacza kształcenia w danej szkole artystycznej.
2. 
Uczniowi albo słuchaczowi, któremu zgodnie z ust. 1 wydano legitymację szkolną w postaci papierowej lub w postaci karty formatu ID-1, wydaje się także mLegitymację szkolną zgodnie z art. 11 ust. 1d ustawy o systemie oświaty.
3. 
Do dnia określonego w komunikacie wydanym na podstawie art. 74 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel (Dz. U. z 2024 r. poz. 1275) szkoła artystyczna, wydając uczniowi albo słuchaczowi legitymację szkolną, może wydać dodatkowo mLegitymację szkolną na podstawie przepisów dotychczasowych.
4. 
mLegitymacje szkolne wydane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują ważność do czasu wydania mLegitymacji szkolnych zgodnie z art. 11 ust. 1d ustawy o systemie oświaty.
5. 
Do dnia określonego w komunikacie, o którym mowa w ust. 3, w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana mLegitymacja szkolna, szkoła artystyczna umożliwia ponowne wydanie mLegitymacji szkolnej.
§  45. 
Traci moc rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 16 kwietnia 2020 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków publicznych szkół i placówek artystycznych (Dz. U. poz. 813 oraz z 2022 r. poz. 900 i 1217).
§  46. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia z tym, że przepisy § 2 pkt 6 i 7, § 4 ust. 4 pkt 1 lit. b, § 36 ust. 2 i 3 oraz § 44 ust. 2 i 4 wchodzą w życie z dniem określonym w komunikacie wydanym na podstawie art. 74 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel.