§ 2. - Świadczenia przewoźnika lotniczego w razie niezabrania pasażera na pokład statku powietrznego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.186.1817

Akt utracił moc
Wersja od: 31 października 2003 r.
§  2. 
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
potwierdzonej rezerwacji - należy przez to rozumieć, że bilet sprzedany przez przewoźnika lotniczego lub upoważnionego agenta sprzedaży zawiera następujące informacje:
a)
wyszczególnienie numeru, daty i godziny lotu oraz
b)
adnotację "OK" lub każdy inny zapis dokonany w odpowiednim miejscu na bilecie, oznaczający rejestrację przez przewoźnika lotniczego, oraz wyraźne potwierdzenie tej rezerwacji;
2)
locie regularnym - należy przez to rozumieć lot wykonywany w ramach przewozu regularnego w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze;
3)
locie o zawyżonej liczbie dokonanych rezerwacji - należy przez to rozumieć lot, w którym liczba pasażerów posiadających potwierdzoną rezerwację przekracza liczbę miejsc dostępnych na ten lot;
4)
miejscu docelowym - należy przez to rozumieć miejsce przeznaczenia wymienione w odcinku biletu lotniczego przedstawionym przy stanowisku odprawy pasażerów lub, w przypadku kolejnych lotów, w ostatnim odcinku biletu lotniczego.