Art. 102a. - [Nabór na stanowisko Prezesa Funduszu] - Świadczenia opieki zdrowotnej finansowane ze środków publicznych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.146 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 6 lutego 2024 r.
Art. 102a. [Nabór na stanowisko Prezesa Funduszu]
1.
Stanowisko Prezesa Funduszu może zajmować osoba, która:1)
posiada wykształcenie wyższe magisterskie lub równorzędne w zakresie prawa, ekonomii, medycyny, organizacji ochrony zdrowia lub zarządzania;2)
jest obywatelem polskim;3)
korzysta z pełni praw publicznych;4)
nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;4a)
nie pełniła służby zawodowej ani nie pracowała w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów, ani nie była ich współpracownikiem;5)
posiada kompetencje kierownicze;6)
posiada co najmniej 6-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym;7)
posiada wiedzę z zakresu spraw należących do właściwości Funduszu.2.
Informację o naborze na stanowisko Prezesa Funduszu ogłasza się przez umieszczenie ogłoszenia w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Funduszu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Funduszu i Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Ogłoszenie powinno zawierać:1)
nazwę i adres Funduszu;2)
określenie stanowiska;3)
wymagania związane ze stanowiskiem wynikające z przepisów prawa;4)
zakres zadań wykonywanych na stanowisku;5)
wskazanie wymaganych dokumentów;6)
termin i miejsce składania dokumentów;7)
informację o metodach i technikach naboru.3.
Termin, o którym mowa w ust. 2 pkt 6, nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.4.
Nabór na stanowisko Prezesa Funduszu przeprowadza zespół, powołany przez ministra właściwego do spraw zdrowia, liczący co najmniej 3 osoby, których wiedza i doświadczenie dają rękojmię wyłonienia najlepszych kandydatów. W toku naboru ocenia się doświadczenie zawodowe kandydata, wiedzę niezbędną do wykonywania zadań na stanowisku, na które jest przeprowadzany nabór, oraz kompetencje kierownicze.5.
Ocena wiedzy i kompetencji kierowniczych, o których mowa w ust. 4, może być dokonana na zlecenie zespołu przez osobę niebędącą członkiem zespołu, która posiada odpowiednie kwalifikacje do dokonania tej oceny.6.
Członek zespołu oraz osoba, o której mowa w ust. 5, mają obowiązek zachowania w tajemnicy informacji dotyczących osób ubiegających się o stanowisko, uzyskanych w trakcie naboru.7.
W toku naboru zespół wyłania nie więcej niż 3 kandydatów, których przedstawia ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.8.
Z przeprowadzonego naboru zespół sporządza protokół zawierający:1)
nazwę i adres Funduszu;2)
określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór, oraz liczbę kandydatów;3)
imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 3 najlepszych kandydatów uszeregowanych według poziomu spełniania przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze;4)
informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;5)
uzasadnienie dokonanego wyboru albo powody niewyłonienia kandydata;6)
skład zespołu.9.
Wynik naboru ogłasza się niezwłocznie po powołaniu na stanowisko, na które prowadzony był nabór, przez umieszczenie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej Funduszu. Informacja o wyniku naboru zawiera:1)
określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór;2)
imię, nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego albo informację o niewyłonieniu kandydata.10.
(uchylony).Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »