Art. 35. - [Utworzenie Komitetu Odwoławczego; skład; kadencja; zadania] - Substancje zubożające warstwę ozonową oraz niektóre fluorowane gazy cieplarniane.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.2065 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 23 listopada 2020 r.
Art.  35.  [Utworzenie Komitetu Odwoławczego; skład; kadencja; zadania]
1. 
Tworzy się Komitet Odwoławczy, do zadań którego należy rozpatrywanie odwołań w sprawach:
1)
odmowy wydania, zawieszenia, cofnięcia oraz odmowy odwieszenia certyfikatu;
2)
odmowy dokonania wpisu do rejestrów, o których mowa w art. 25 ust. 9, art. 27 ust. 9 i art. 37 ust. 12, oraz wykreślenia z tych rejestrów.
2. 
Kadencja Komitetu Odwoławczego trwa 4 lata.
3. 
Komitet Odwoławczy liczy od 8 do 11 członków, w tym po co najmniej dwóch przedstawicieli:
1)
organów administracji rządowej;
2)
stowarzyszeń i organizacji: pracodawców, gospodarczych i naukowo-technicznych, których zakres działania obejmuje zadania dotyczące działalności objętej certyfikacją na podstawie przepisów ustawy.
4. 
Członków Komitetu Odwoławczego powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw gospodarki w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych, po zasięgnięciu opinii kierownika jednostki certyfikującej personel i kierownika jednostki certyfikującej przedsiębiorców, wskazując jednocześnie przewodniczącego, dwóch zastępców przewodniczącego i sekretarza.
5. 
Kandydatów na członków Komitetu Odwoławczego zgłaszają do ministra właściwego do spraw gospodarki, w formie pisemnej, organy i podmioty, o których mowa w ust. 3.
6. 
Organizację i tryb pracy Komitetu Odwoławczego określa regulamin uchwalony przez Komitet Odwoławczy i zatwierdzony przez ministra właściwego do spraw gospodarki.
7. 
Obsługę organizacyjną i finansową Komitetu Odwoławczego zapewnia jednostka certyfikująca personel.