Statystyka taboru żeglugi śródlądowej.
Dz.U.1926.6.31
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 30 grudnia 1925 r.
o statystyce taboru żeglugi śródlądowej.
Od spisu są zwolnione:
Za statki w rozumieniu niniejszego rozporządzenia uważa się wszelkiego rodzaju: parostatki, barki, łodzie i t. p. zarówno z własnym popędem jak i bez niego używane do przewozu ludzi lub towarów.
Spisowi skróconemu podlegają:
Spisowi szczegółowemu podlegają wszelkie inne statki.
Wojewodowie (delegat Rządu w Wilnie) mogą poruczyć całkowicie lub częściowo przeprowadzenie zleconego im spisu podległym im organom. Zarządzenia takie winny być ogłaszane w Dzienniku wojewódzkim i podane do powszechnej wiadomości przyjętym w danej miejscowości sposobem, przyczem należy dokładnie wskazać nazwy urzędów, mających przeprowadzić spis, miejsce ich urzędowania i zakres poruczonych im czynności.
rodzaj statku, największą jego długość, największą szerokość, zdolność przewozową, miejsce stałego postoju, nazwisko i adres właściciela.
port macierzysty, nazwę statku względnie numer zastępujący nazwę, rodzaj statku, wymiary, zdolność przewozową, stan, w jakim się znajduje, ilość załogi podczas nawigacji oraz imię i nazwisko właściciela;
Statki nowowybudowane, tudzież statki nabyte poza granicami Państwa, lub wogóle z jakichkolwiek przyczyn nie zapisane w tym terminie winny być bezzwłocznie zgłaszane, w każdym zaś razie przed użyciem do pracy.
Podobnie, jak przepisano w ustępie 2), winny być zgłaszane w urzędzie, w którym statek podlegający szczegółowemu spisowi został zapisany:
Zmiany pod c) d) e) f) g) h) winny być zgłaszane bezzwłocznie.
Statki, podlegające spisowi skróconemu, winny być zgłaszane corocznie przed 1-m kwietnia. Postanowienie ustępu 3) niniejszego paragrafu nie ma do nich zastosowania.
Znak numerowy i zaświadczenie są związane ze statkiem, na który zostały wydane i przy zmianie właściciela wraz ze statkiem przechodzą do nabywcy.
W razie zupełnego wycofania statku z ruchu znak numerowy i zaświadczenie winno być zwrócone urzędowi, który je wydał.
Statki, podlegające spisowi skróconemu, winny mieć oznaczone w miejscu widocznem imię, nazwisko i miejsce zamieszkania właściciela i numer bieżący zanotowania w urzędzie spisowym oraz winny być zaopatrzone podczas pracy w poświadczenie zgłoszenia.
W razie potrzeby sprawdzenia zgłoszonych dat, urząd spisowy może wyznaczyć właścicielowi statku w ciągu miesiąca od dnia doręczenia zarządzenia - czas przybycia i postoju statku w siedzibie urzędu względnie w przystani najbliższej celem poddania go oględzinom.
ZAŁĄCZNIK 1
POTWIERDZENIE ZGŁOSZENIA № .........
(dla statków podlegających skróconemu spisowi).
Urząd w ........ na mocy rozporządzenia Rady Ministrów z d.
30 grudnia 1925 r. (Dz. U. R. P. z r. 1926 № 6, poz. 31)
niniejszem potwierdza, że p. ................................,
zamieszkały w ............................... zgłosił do spisu
w 192 ..... r. statek swój (rodzaj i przeznaczenie) ..........
..............................................................
o wymiarach: 1) najwyższa długość ......................... m,
2) najwyższa szerokość .................................... m,
mający stale miejsce postoju w ...............................
................. dnia .............. 192 ..... r.
Pieczęć urzędu:
Podpis
ZAŁĄCZNIK 2
ZAŚWIADCZENIE O SPISIE № .........
(dla statków z własnym popędem).
Wydane w ............ na mocy rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 30 grudnia 1925 r. (Dz. U. R. P. z r. 1926 № 6, poz.
31) dla statku (rodzaj i nazwa) ..............................
stanowiącego własność .......................... zamieszkałego
.................................
Daty dotyczące statku:
1) Wymiary statku: zewnętrzne w metrach:
a) długość w poziomie górnej wodnicy (załadowanego statku)
L = .................... m, największ. od dzioba do rufy
L1 = ................... m,
b) szerokość w polu głównego dwużebrza B = ............ m,
najw. z osłoną kół B1 = ............................ m,
c) wysokość w głównem żebrze od dna do pokładnicy, mierzona
przy burcie H = ................ m, największa od dna do
szczytu nadbudówek H1 = ................. m,
d) zanurzenie próżnego z załogą, opałem, wodą w kotle i
osprzętem T = ............... m, największe dopuszczalne
T1 = ................ m.
2) Kadłub statku:
a) materjał, z którego zbudowano: żebra ...................
dno ...................... boki ........................
pokład ...........................
b) miejsce i rok ukończenia budowy ........................
3) Księga kotłowa № ......... wydana .........................
4) Maszyny do poruszania statku:
a) ilość...................................................
b) rodzaj (parowa, motor spalinowy i t. p.) ...............
c) system .................................................
d) siła każdej maszyny w K. M. ............................
e) miejsce i rok budowy ...................................
5) Średnia chyżość ruchu przy sile maszyny podanej pod 4d
(odpowiada chyżości w wodzie stojącej).
6) Zdolność przewozowa:
a) ilość miejsc osobowych: w kl. 1-ej ...., w kl. II-ej ...
na pokładzie ............. ogółem ......................
b) waga ładunku w tonnach: przy największem dopuszczalnem
zanurzeniu .............................................
c) ilość ładunku w tonnach, jaką statek może holować: z
wodą ...................... pod wodę ...................
z chyżością co najmniej 2 km. na godzinę ...............
7) Przystań macierzysta: .....................................
Pieczęć urzędu:
Podpis
ZAŁĄCZNIK 3
ZAŚWIADCZENIE O SPISIE № .........
(dla statków bez własnego popędu).
Wydane w ........... na mocy rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 30 grudnia 1925 r. (Dz. U. R. P. z r. 1926 № 6,
poz. 31) dla statku (rodzaj i nazwa względnie numer
zastępujący nazwę) ..........................................
stanowiącego własność .............. zamieszkałego ..........
Daty dotyczące statku:
1. Wymiary statku (zewnętrzne w metrach):
a) największa długość od dzioba do rufy L ....... m ......
b) największa szerokość, B ............... m .............
c) największa wysokość od dna do wierzchu burt H = .......
m .......... od dna do szczytu nadbudówek H1= .........
m ..........
d) zanurzenie: próżnego statku z załogą i osprzętem T ....
m ......... z pełnym ładunkiem T1 ......... m .........
2. Kadłub:
a) materjał, z którego zbudowano: żebra ...................
dno ...................... boki ........................
pokład ...........................
b) miejsce i rok budowy ...................................
3. Zdolność przewozowa statku:
a) ilość miejsc osobowych .................................
b) waga ładunku w tonnach przy największem dopuszczalnem
zanurzeniu ...................
4. Przystań macierzysta .....................
............... dnia ............. 192 ...... r.
Podpis
Pieczęć urzędu:
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »