§ 12. - Stanowisko mające istotne znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej oraz inspektorów ochrony radiologicznej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2016.1513

Akt utracił moc
Wersja od: 20 września 2016 r.
§  12.
1.
Wniosek do Prezesa Agencji o nadanie uprawnień, o których mowa w art. 7 ust. 3 lub art. 12 ust. 1 ustawy, zawiera:
1)
imię, nazwisko, datę i miejsce urodzenia oraz numer PESEL, a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL - serię, numer i nazwę dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby ubiegającej się o nadanie uprawnień;
2)
wskazanie rodzaju i typu uprawnień, których dotyczy wniosek;
3)
adres do korespondencji;
4)
informacje o przebiegu pracy zawodowej osoby ubiegającej się o nadanie uprawnień;
5)
w przypadku stanowiska mającego istotne znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej w jednostce organizacyjnej wykonującej działalność polegającą na budowie, rozruchu, eksploatacji lub likwidacji obiektu jądrowego - także wskazanie nazwy tej jednostki.
2.
Występujący z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1, dołącza do niego następujące dokumenty dotyczące osoby, która ubiega się o nadanie uprawnień:
1)
dokument potwierdzający zdanie egzaminu;
2)
orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy w warunkach narażenia, o którym mowa w art. 7 ust. 6 pkt 4 lub art. 12 ust. 2 pkt 2 ustawy;
3)
odpisy dyplomów lub świadectw potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia i zawodu;
4)
dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego stażu pracy w warunkach narażenia;
5)
oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych.
3.
W przypadku przekazania wniosku, o którym mowa w ust. 1, w postaci elektronicznej dołączone dokumenty mogą być przekazane w postaci kopii elektronicznej, po uwierzytelnieniu jej przez wnoszącego, przy użyciu mechanizmów określonych w art. 20a ust. 1 albo 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
4.
W przypadku gdy złożona kopia elektroniczna, o której mowa w ust. 3, nie pozwala na weryfikację autentyczności oraz integralności załączników lub jest to uzasadnione innymi okolicznościami sprawy, Prezes Agencji może żądać przedłożenia oryginału dokumentu.
5.
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się w terminie 6 miesięcy od dnia przeprowadzenia egzaminu.
6.
W przypadku osób dopuszczonych do egzaminu bez wymaganego szkolenia nie jest wymagane załączanie do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dokumentów załączonych do wniosku o dopuszczenie do egzaminu.
7.
Osoby składające wniosek, o którym mowa w ust. 1, które w dniu składania wniosku o dopuszczenie do egzaminu bez wymaganego szkolenia posiadały ważne uprawnienia:
1)
umożliwiające zatrudnienie na stanowisku mającym istotne znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej o określonej specjalności i ubiegają się o uprawnienia do zatrudnienia na takim stanowisku o tej samej specjalności,
2)
inspektora ochrony radiologicznej i ubiegają się o uprawnienia inspektora ochrony radiologicznej tego samego typu

- nie składają dokumentów wymienionych w ust. 2 pkt 3 i 4.