Stanowiska pracy oraz zasady wynagradzania pracowników szkół wyższych nie będących nauczycielami akademickimi.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1990.75.448

Akt utracił moc
Wersja od: 27 listopada 1995 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 17 października 1990 r.
w sprawie stanowisk pracy oraz zasad wynagradzania pracowników szkół wyższych nie będących nauczycielami akademickimi.

Na podstawie art. 116 ust. 1 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 65, poz. 385) zarządza się, co następuje:
 
1.
Przepisy rozporządzenia stosuje się do zatrudnionych w szkołach wyższych, zwanych dalej "uczelniami":
1)
pracowników naukowo-technicznych,
2)
pracowników inżynieryjnych, technicznych i innych równorzędnych, wykonujących zadania związane z pracą dydaktyczną i badawczą,
3)
pracowników bibliotecznych oraz pracowników dokumentacji i informacji naukowej,
4)
pracowników informatyki,
5)
pracowników należących do personelu lotniczego, zatrudnionych w ośrodku kształcenia lotniczego Politechniki Rzeszowskiej,
6)
pracowników działalności wydawniczej,
7)
pracowników działalności poligraficznej,
8)
pracowników zatrudnionych w stołówkach i bufetach studenckich i pracowniczych oraz w ośrodkach wypoczynkowych,
9)
pracowników zatrudnionych na statkach naukowo-badawczych pływających po wodach przybrzeżnych i osłoniętych,
10)
pracowników zatrudnionych w rolniczych stacjach doświadczalnych,
11)
pracowników technicznych, ekonomicznych i administracyjnych, wykonujących zadania związane z administrowaniem uczelnią,
12)
pracowników obsługi,
13)
pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych

zwanych dalej "pracownikami".

2.
Przepisy rozporządzenia stosuje się również do pracowników wymienionych w ust. 1 pkt 11, 12 i 13, zatrudnionych w międzyuczelnianych osiedlach i domach studenckich.
Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:
1)
funkcjonariuszy pożarnictwa,
2)
pracowników straży przemysłowej,
3)
pracowników wyodrębnionych organizacyjnie i finansowo stołówek oraz bufetów studenckich,
4)
pracowników zatrudnionych w muzeach, klubach kultury, świetlicach oraz instruktorów studenckiego ruchu artystycznego.
1. 2
Ustala się:
1)
tabelę miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego - stanowiącą załącznik nr 1,
2)
tabelę miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego - stanowiącą załącznik nr 2,
3)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników naukowo-technicznych - stanowiącą załącznik nr 3,
4)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników inżynieryjnych, technicznych i innych równorzędnych, wykonujących zadania związane z pracą dydaktyczną i badawczą - stanowiącą załącznik nr 4,
5)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników bibliotecznych oraz pracowników dokumentacji i informacji naukowej - stanowiącą załącznik nr 5,
6)
wykaz stanowisk kierowniczych i samodzielnych, których zajmowanie uprawnia pracowników bibliotecznych oraz pracowników dokumentacji i informacji naukowej do otrzymywania dodatku funkcyjnego - stanowiący załącznik nr 6,
7)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników informatyki - stanowiącą załącznik nr 7,
8)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników należących do personelu lotniczego, zatrudnionych w ośrodku kształcenia lotniczego Politechniki Rzeszowskiej - stanowiącą załącznik nr 7a,
9)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników działalności wydawniczej -stanowiącą załącznik nr 7b,
10)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników działalności poligraficznej - stanowiącej załącznik nr 7c,
11)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników zatrudnionych w stołówkach i bufetach studenckich i pracowniczych oraz w ośrodkach wypoczynkowych - stanowiącą załącznik nr 7d,
12)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników zatrudnionych na statkach naukowo-badawczych, pływających po wodach przybrzeżnych i osłoniętych - stanowiącą załącznik nr 7e,
13)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników zatrudnionych w rolniczych stacjach doświadczalnych - stanowiącą załącznik nr 7f,
14)
tabelę stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników technicznych, ekonomicznych, administracyjnych i obsługi, wykonujących zadania związane z administrowaniem uczelnią - stanowiącą załącznik nr 8;
15)
tabelę godzinowych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych - stanowiącą załącznik nr 9;
16)
tabelę zaszeregowania pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych do kategorii wynagrodzenia zasadniczego - stanowiącą załącznik nr 10;
17)
tabelę stanowisk i zaszeregowania kierowców samochodów do kategorii godzinowych stawek wynagrodzenia zasadniczego - stanowiącą załącznik nr 11.
2. 3
(skreślony).
3. 4
(skreślony).
4.
Godzinową stawkę wynagrodzenia zasadniczego pracownika wynagradzanego miesięcznie ustala się przez podzielenie miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania:
1)
przez 178 - jeżeli obowiązuje pracownika czas pracy w wymiarze 42 godzin na tydzień,
2)
przez 170 - jeżeli obowiązuje pracownika czas pracy w wymiarze 40 godzin na tydzień,
3)
przez 156 - jeżeli obowiązuje pracownika czas pracy w wymiarze 36 godzin na tydzień.
5.
Przepis ust. 4 pkt 1 stosuje się również przy ustalaniu godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego pracowników zatrudnionych przy pilnowaniu.
Wysokość wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego dla dyrektora administracyjnego, jego zastępców oraz kwestora ustala, w ramach obowiązujących stawek, rektor, biorąc pod uwagę liczebność pracowników i studentów, stopień złożoności i trudności w administrowaniu uczelnią.
(skreślony).
Pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługuje wynagrodzenie (z uwzględnieniem wszystkich składników) w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę.
1.
W ramach posiadanych przez uczelnię środków na wynagrodzenia osobowe może być tworzony fundusz premiowy z przeznaczeniem na premie dla pracowników.
2. 7
Zasady podziału funduszu premiowego i przyznawania premii ustala regulamin premiowania, zatwierdzony przez rektora w uzgodnieniu z działającymi w uczelni związkami zawodowymi.
3.
Premie, o których mowa w ust. 1, wypłaca się w okresach miesięcznych.
Do pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych może być stosowany indywidualny albo zespołowy - akordowy lub akordowo-premiowy - system wynagradzania.
Pracownikom działalności poligraficznej przy wykonywaniu trudnych prac, mających charakter wydawnictw naukowych, może być przyznawany w okresie wykonywania tych prac dodatek do wynagrodzenia w wysokości do 20% godzinowej stawki wynikającej z osobistego zaszeregowania. Wykaz trudnych prac i wysokość dodatków ustala rektor w uzgodnieniu z działającymi w uczelni związkami zawodowymi.
1.
Do pracowników zatrudnionych w punktach sprzedaży lub usług może być stosowany prowizyjny system wynagradzania pracowników.
2.
Stawkę prowizyjną (procent) od obrotu ustala rektor w uzgodnieniu z działającymi w uczelni związkami zawodowymi.
3.
Zasady wynagradzania pracowników według systemu prowizyjnego określa załącznik nr 12 do rozporządzenia.
1.
Pracownikom przysługuje dodatek za staż pracy, wypłacany w okresach miesięcznych w wysokości wynoszącej po 5 latach 5% wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten wzrasta o 1% za każdy rok pracy, aż do osiągnięcia 20% wynagrodzenia zasadniczego.
2.
Zasady zaliczania okresów pracy uprawniających pracowników do dodatków za staż pracy określają przepisy dotyczące wynagradzania nauczycieli akademickich.
Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach robotniczych, którzy dodatkowo organizują i kierują pracą brygady składającej się co najmniej z 5 osób łącznie z brygadzistą, przysługuje dodatek w wysokości do 15% wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania; wysokość dodatku określa kierownik jednostki organizacyjnej, któremu brygada podlega, w zależności od stopnia trudności i złożoności powierzonej mu pracy oraz związanej z tym odpowiedzialności za wyniki pracy brygady.
1.
Rektor może utworzyć - w ramach posiadanych przez uczelnię środków na wynagrodzenia osobowe - fundusz mistrza (kierownika komórki organizacyjnej nadzorującego bezpośrednio pracę pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych) z przeznaczeniem na premie za szczególne osiągnięcia tych pracowników, w tym również kierujących pracą brygady.
2.
Wysokość funduszu, o którym mowa w ust. 1, oraz zasady premiowania i tryb wypłacania premii z tego funduszu określa rektor.
Pracownikom przysługują dodatki za prace wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwe - zgodnie z zasadami określonymi dla nauczycieli akademickich.
1.
Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach, na których jest niezbędne posługiwanie się językiem obcym, przysługuje dodatek za znajomość języków obcych w wysokości:
1)
za znajomość jednego języka obcego - do 10% minimalnej stawki miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania, określonej w tabeli stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia,
2)
za znajomość każdego następnego języka obcego - do 15% minimalnej stawki miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania, określonej w tabeli stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2.
Szczegółowe warunki przyznawania dodatku, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 13 do rozporządzenia.
 
1.
Pracownicy należący do personelu lotniczego, zatrudnieni w Ośrodku Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej, uprawnieni są do otrzymywania zryczałtowanego ekwiwalentu pieniężnego w zamian za bony żywnościowe. Zasady wypłacania ekwiwalentu określa załącznik nr 15 do rozporządzenia.
2.
Pracownikom posiadającym licencję pilota samolotowego, śmigłowcowego zawodowego II lub I klasy oraz posiadającym licencję mechanika pokładowego, zatrudnionym na stanowisku personelu latającego, przysługuje gratyfikacja za każde kolejne wylatane 1000 godzin lotu - w wysokości miesięcznego wynagrodzenia obliczonego jak za urlop wypoczynkowy.
1.
Za pracę w godzinach nadliczbowych pracownikom przysługuje dodatkowe wynagrodzenie w wysokości i na zasadach określonych w Kodeksie pracy.
2.
Pracownicy zajmujący kierownicze i inne samodzielne stanowiska pracy mogą być zatrudniani w razie konieczności poza normalnymi godzinami pracy bez prawa do oddzielnego wynagrodzenia, z wyjątkiem przypadków ustalonych na podstawie art. 135 ust. 2 Kodeksu pracy. Wykaz kierowniczych i innych samodzielnych stanowisk pracy określa załącznik nr 14 do rozporządzenia.
Pracownikom zatrudnionym przy pilnowaniu za każdą godzinę przepracowaną ponad 8 godzin do 12 godzin na dobę, przy zachowaniu miesięcznej normy czasu pracy, wynikającej z pomnożenia 8 godzin przez liczbę roboczych dni kalendarzowych, przysługuje dodatek w wysokości 10% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego.
1.
Kierowcom, z wyjątkiem kierowców samochodów osobowych, za powierzone dodatkowe czynności nie wchodzące w zakres ich normalnych obowiązków może być przyznane dodatkowe wynagrodzenie w wysokości nie przekraczającej 60% minimalnej stawki miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania określonej w tabeli stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2. 11
Zasady przyznawania dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1, ustala rektor, w uzgodnieniu z działającymi w uczelni związkami zawodowymi.
3.
Kierowcom samochodów osobowych może być przyznane wynagrodzenie ryczałtowe, obejmujące poszczególne składniki płac (wynagrodzenie zasadnicze, dopłaty za godziny nadliczbowe, godziny nocne), uwzględniające liczbę godzin przypadających do przepracowania w okresie jednego miesiąca w przypadkach, gdy faktyczny czas pracy tych kierowców w poszczególnych miesiącach nie ulega wahaniom i odpowiada liczbie godzin przyjętej do obliczenia wynagrodzenia.
4.
Kwota wynagrodzenia zryczałtowanego powinna być ustalona w oparciu o stosowane stawki wynikające z kategorii osobistego zaszeregowania kierowcy.
1.
Za każdą godzinę pracy wykonywanej w porze nocnej pracownikowi przysługuje dodatek w wysokości 20% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania.
2.
Za każdą godzinę pracy na drugiej zmianie przysługuje pracownikowi dodatek w wysokości 10% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 października 1990 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

  12 TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO

KategoriaMiesięczna stawka w złotych
I260-320
II265-325
III270-340
IV275-355
V280-380
VI285-415
VII290-450
VIII300-490
IX310-530
X320-570
XI330-610
XII350-655
XIII375-700
XIV400-745
XV425-795
XVI450-850
XVII475-920
XVIII500-1.000
XIX530-1.170
XX630-1.340
XXI830-1.510

ZAŁĄCZNIK Nr  2

  13 TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO

KategoriaMiesięczna stawka dodatku w złotych
125-60
227-70
336-100
446-140
563-170
683-240
7146-510
8315-700

ZAŁĄCZNIK Nr  3

TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW NAUKOWO-TECHNICZNYCH

Lp.StanowiskoWymagane kwalifikacje w zakresieKategoria
wynagrodzenia liczby lat praktyki zawodowejwykształcenia zasadniczego
12345
1Starszy specjalista*) Rzecznik patentowy*)wyższe odpowiedniej specjalności8, w tym **) 6 lat w zakresie wykonywanej specjalnościXV-XVII
2Specjalistawyższe odpowiedniej specjalności6, w tym 4 lata w zakresie wykonywanej specjalnościXIV-XVI
3Młodszy specjalistawyższe odpowiedniej specjalności4XII-XIV
*) Starszemu specjaliście i rzecznikowi patentowemu kierującemu zespołem złożonym co najmniej z 4 pracowników przysługuje dodatek funkcyjny według kategorii 2-4

**) Na stanowisku starszego specjalisty lub rzecznika patentowego może być zatrudniona osoba, która niezależnie od wykształcenia i stażu pracy określonego w tabeli wykazała się osiągnięciami zawodowymi.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW INŻYNIERYJNYCH, TECHNICZNYCH I INNYCH RÓWNORZĘDNYCH, WYKONUJĄCYCH ZADANIA ZWIĄZANE Z PRACĄ DYDAKTYCZNĄ I BADAWCZĄ

Wymagane kwalifikacje w zakresieKategoria Kategoria
Lp.Stanowiskowykształcenialiczby lat praktyki zawodowejwynagrodzenia zasadniczegododatku funkcyjnego
123456
1Kierownik wyodrębnionego organizacyjnie zakładu doświadczalnego lub doświadczalno-produkcyjnegowyższe8XIV-XVIII3-6
2Szef produkcjiwyższe7XIII-XVI3-6
3Zastępca kierownika wyodrębnionego organizacyjnie zakładu doświadczalnego Główny specjalistawyższe6XII-XVI3-5
4Kierownik warsztatuwyższe6XII-XV3-5
5Specjaliści w zawodzie według zakresu specjalności występujących w szkolnictwie, kierujący pracą zespołu co najmniej 4 pracownikówwyższe4XII-XV1-3
6Specjaliści w zawodzie według zakresu specjalności występujących w szkolnictwie Projektantwyższe4XI-XIV -
7Nadzór techniczny
a) starszy mistrz (starszy majster), kierownik robót, kierownik zmianywyższe techniczne4XI-XIV2-4
średnie techniczne7
b) mistrz (majster)średnie 6 lat pracyX-XIII1-3
tytuł mistrza w zawodzie10 lat, w tym 4 na stanowisku nadzoru
8Stanowiska samodzielne, jak: mechanik, technolog, konstruktor, organizator produkcji, matematyk, fizyk, chemik, socjolog, psycholog, starszy technik, kosztorysantwyższe2X-XIII -
średnie5
9Starszy referent techniczny lub ekonomicznywyższe-VIII-X -
średnie2
10Starszy konserwator książkiwyższe odpowiadające wykonywanej specjalności2XI-XIV -
11Konserwator książkiwyższe2X-XII -
średnie5
12Młodszy konserwator książkiwyższe odpowiadające wykonywanej specjalności-VII-X -
średnie
13Technik-konserwator książkiśrednie techniczne w zakresie wykonywanej specjalności-V-IX -
14Referent według zakresu specjalności występujących w szkole, technik, kreślarzśrednie-VI-IX -
zasadnicze zawodowe5
15Pomoc techniczna Laborantśrednie-IV-VIII -
zasadnicze zawodowe2

ZAŁĄCZNIK Nr  5

  14 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH ORAZ PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ

Lp.StanowiskoWymagane kwalifikacje w zakresieKategoria
wykształcenialiczby lat praktyki zawodowejwynagrodzenia zasadniczego
12345
1Kustoszkwalifikacje określone w odrębnych przepisach kwalifikacje określone w odrębnych przepisach XIII - XV*
2Starszy bibliotekarzkwalifikacje określone w odrębnych przepisach kwalifikacje określone w odrębnych przepisach XI - XIV
3Starszy dokumentalistakwalifikacje określone w odrębnych przepisach kwalifikacje określone w odrębnych przepisach XI - XIV
4Bibliotekarzwyższe bibliotekarskie lub inne wyższe odpowiadające wykonywanej specjalności3X - XII
inne wyższe4
studium bibliotekarskie5
średnie bibliotekarskie6
inne średnie8
5Dokumentalistawyższe odpowiadające wykonywanej specjalności3X - XII
studium informacji naukowo-technicznej5
6Młodszy bibliotekarzwyższe-VIII - X
studium bibliotekarskie-
średnie bibliotekarskie1
średnie oraz przeszkolenie bibliotekarskie-
7Młodszy dokumentalistawyższe lub studium informacji naukowo-technicznej-VIII - X
8Starszy technik dokumentalistaśrednie i przeszkolenie w zakresie informacji naukowo-technicznej6X - XII
9Technik dokumentalistaśrednie i przeszkolenie w zakresie informacji naukowo-technicznej4VII - X
10Młodszy technik dokumentalistaśrednie-V - VIII
11Starszy magazynier bibliotecznyśrednie3IX - XIII
zasadnicze zawodowe6
12Magazynier bibliotecznyśrednie lub zasadnicze zawodowe-VI - X
13Pomocnik bibliotecznyzasadnicze zawodowe lub podstawowe-V - IX
*) Pracownikowi, który przepracował w służbie bibliotecznej co najmniej 12 lat, w tym co najmniej 4 lata na stanowisku kustosza, rektor może przyznać kategorię XVI wynagrodzenia zasadniczego.

ZAŁĄCZNIK Nr  6

WYKAZ STANOWISK KIEROWNICZYCH I SAMODZIELNYCH, KTÓRYCH ZAJMOWANIE UPRAWNIA PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH ORAZ PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ DO OTRZYMYWANIA DODATKU FUNKCYJNEGO

Lp.Stanowisko kierownicze (samodzielne)Kategoria dodatku funkcyjnego (według załącznika nr 2 do rozporządzenia
123
1Kierownik biblioteki Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego5-6
2Zastępca dyrektora biblioteki głównej2-4
3Kierownik oddziału (sekcji) w bibliotece głównej, zatrudniającego co najmniej 6 pracowników, kierownik biblioteki wydziału lub instytutu, kierownik wydziałowego lub instytutowego ośrodka informacji naukowej, kierownik muzeum1-3
4kierownik oddziału (sekcji) w bibliotece lub ośrodku informacji naukowej, zatrudniającego co najmniej 3 pracowników1-2
5Samodzielne stanowisko pracy w bibliotece lub ośrodku informacji analogiczne pod względem odpowiedzialności i obowiązków do stanowisk wymienionych pod lp. 3 i 41

ZAŁĄCZNIK Nr  7

TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW INFORMATYKI

Lp.StanowiskoWymagane kwalifikacje w zakresieKategoria wynagrodzenia zasadniczegoKategoria dodatku funkcyjnego
wykształcenialiczby lat praktyki zawodowej
123456
1Kierownik (dyrektor) wyodrębnionego w ramach struktury uczelni lub międzyuczelnianego ośrodka informatycznegowyższe8XV - XVIII3 - 6
2a) Główny specjalista do spraw informatyki w uczelni kierujący działem lub komórką równorzędnąwyższe6XIII - XVII2 - 4
b) Główny specjalista do spraw informatyki w uczelni nie kierujący działem-
3Zastępca kierownika (dyrektora) wyodrębnionego ośrodka informatycznegowyższe6XIV - XVI3 - 5
4Kierownik wyodrębnionej komórki organizacyjnej prowadzącej prace związane bezpośrednio z działalnością informatyczną (zakładu, działu)wyższe6XIII - XV2 - 4
5Kierownik pracowni (laboratorium)wyższe6XIII-XV1 - 3
6Starszy specjalista w komórkach wymienionych pod lp. 3 i 4, analityk, starszy projektant, starszy konserwator elektronicznych maszyn cyfrowych, starszy programistawyższe6XIII-XV-
7Specjalistawyższe5XII - XIV-
8Starszy technolog, starszy konstruktor, operator systemów wielokomputerowych, wielodostępnychwyższe4XI - XIV-
9Kierownik zmianywyższe4XI - XIII2 - 4
średnie6
10Konserwator elektronicznych maszyn cyfrowychwyższe2X - XIII-
średnie6
11Programista, technolog, konstruktorwyższe2X - XIII-
średnie5
12Starszy operator elektronicznych maszyn cyfrowychwyższe3IX - XI-
Starszy bibliotekarz informatycznyśrednie6
Starszy asystent informatyczny
13Starszy operator: minikomputerów, urządzeń małej i średniej mechanizacji, maszyn liczących, starszy kontroler wyjścia i wejścia, operator elektronicznych maszyn cyfrowych, starszy operator urządzeń przygotowania danych, bibliotekarz informatyczny, asystent informatycznywyższe1VII - X-
średnie4
14Konserwator sprzętu informatycznegośrednie2VIII - X-
15Młodszy programistawyższe-VII - X-
średnie3
16Starszy operator urządzeń przygotowania danychśrednie3VII - X-
podstawowe6
17Młodszy operator elektronicznych maszyn cyfrowych, młodszy bibliotekarz informatyczny, kontroler wejścia i wyjściawyższe-VI - VIII-
średnie3
18Asystent projektantawyższe-VII - VIII-
19Operator: minikomputerów, urządzeń małej i średniej mechanizacji, maszyn licząco-analitycznych, urządzeń przygotowania danychśrednie-VI - VIII-
podstawowe3
20Asystent programisty, asystent technologa, pomocnik operatora elektronicznych maszyn cyfrowych, pomocnik konserwatora sprzętu informatycznegośrednie-VI - VII -
21Młodszy operator: minikomputerów, urządzeń małej i średniej mechanizacji, maszyn licząco-analitycznych, urządzeń przygotowania danychpodstawowe-V - VI-
Uwaga: Kierownikowi zespołu problemowego liczącego co najmniej 3 pracowników (łącznie z kierownikiem), powołanego do wykonania w wyznaczonym czasie określonego zadania, przysługuje dodatek funkcyjny według kategorii 1-3.

ZAŁĄCZNIK Nr  7A

  15 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW NALEŻĄCYCH DO PERSONELU LOTNICZEGO, ZATRUDNIONYCH W OŚRODKU KSZTAŁCENIA LOTNICZEGO POLITECHNIKI RZESZOWSKIEJ

Lp.StanowiskoWymagania kwalifikacyjneKategoria wynagrodzenia zasadniczegoKategoria dodatku funkcyjnego
wykształcenieliczba lat praktyki zawodowej
123455
1Dyrektorwyższe techniczne o specjalności lotniczej, ekonomiczne lub prawnicze + licencja pilota zawodowego8 lat, w tym 4 na stanowisku kierowniczymXVI-XVIII3-7
2Zastępca dyrektorawyższelicencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy5 lat w lotnictwie, w tym 3 na stanowisku kierowniczymXV-XVII2-5
średnie8 lat w lotnictwie, w tym 4 na stanowisku kierowniczym
3Kierownik szkolenia lotniczegowyższelicencja pilota

zawodowego z uprawnieniami

instruktora I

klasy

4 lata w lotnictwie, w tym 2 na stanowisku

kierowniczym

XIV-XVI2-4
średnie6 lat w lotnictwie, w tym 4 na stanowisku kierowniczym
4Starszy instruktor pilotwyższelicencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy3 lata w lotnictwie, w tym 3 jako instruktor I klasyXIV-XVI-
średnie5 lat w lotnictwie, w tym 3 jako instruktor I klasy
5Instruktor pilotśrednielicencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora II klasyukończona praktyka instruktoraXII-XV-
6Pilotśrednielicencja pilota zawodowego-X-XII-
7Mechanik pokładowyśrednielicencja mechanika pokładowego2 lata na stanowisku mechanika lotniczegoX-XIII-
8Kierownik Działu Technikiwyższelicencja mechanika pokładowego lub mechanika lotniczego4 lata w lotnictwie, w tym 2 na stanowisku kierowniczymXIV-XVI2-4
średnie6 lat w lotnictwie, w tym 3 na stanowisku kierowniczym
9Kierownik Sekcji Technicznejśrednielicencja mechanika lotniczego obsługi lub napraw4 lata w lotnictwie, w tym 2 na stanowisku samodzielnymX-XIII1 lub 2
10Mechanik lotniczyzawodowelicencja mechanika lotniczego obsługi lub napraw1 rok w lotnictwieX-XIII-
11Mechanik

praktykant

zawodowe--VII-X-

ZAŁĄCZNIK Nr  7B

  16 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW DZIAŁALNOŚCI WYDAWNICZEJ

Lp.StanowiskoWymagane kwalifikacje w zakresieKategoria

wynagrodzenia

zasadniczego

Kategoria dodatku

funkcyjnego

wykształcenieliczba lat praktyki

zawodowej

123456
1Kierownik (dyrektor) wydawnictwawyższe6XII-XVIII4-6
2Zastępca kierownika (dyrektora) wydawnictwawyższe4XII-XVII3-5
3Redaktor naczelnywyższe5XII-XVIII3-6
4Sekretarz wydawnictwa, zastępca redaktora naczelnegowyższe3XII-XVII2-4
5Kierownik redakcjiwyższe3XII-XVII2-4
6Starszy redaktorwyższe5XII-XVII-
7Redaktorwyższe2IX-XII-
8Starszy asystent redaktorawyższe2VII-XI-
9Asystent redaktorawyższe-V-VII-
10Kierownik redakcji technicznejwyższe4XI-XVI1-3
11Starszy redaktor technicznyśrednie3X-XV-
12Redaktor technicznyśrednie-VIII-XII-
13Starszy korektorśrednie2IX-XIII-
14Korektorśrednie-V-IX-
15Starszy grafikwyższe lub średnie3XI-XVI-
16Grafikśrednie-XI-XIV-
17Starszy kreślarz, retuszerśrednie2X-XIV-
18Kreślarzśrednie-VII-X-
19Operator składu komputerowegośrednie2VII-XV-
20Maszynistka redakcyjnaśrednie-VIII-XII-
21Starszy księgarzśrednie4X-XIV-
22Księgarzśrednie-VII-XI-

ZAŁĄCZNIK Nr  7C

  17 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW DZIAŁALNOŚCI POLIGRAFICZNEJ

Lp.StanowiskoWymagane kwalifikacje w zakresieKategoria

wynagrodzenia

zasadniczego

Kategoria dodatku

funkcyjnego

wykształce

nie

liczba lat praktyki

zawodowej

123456
I. Pracownicy wynagradzani

miesięcznie

1Kierownik (dyrektor) zakładu poligrafiiwyższe8XIII-XVIII3-6*)
2Zastępca kierownika (dyrektora) zakładu poligrafiiwyższe6XII-XVII2-4
3Szef produkcjiwyższe6XII-XVII2-5
4Kierownik działu składu i grafiki komputerowejwyższe6XII-XVII1-3
5Kierownik działu grafiki komputerowejwyższe3XII-XVII1-3
6Informatykwyższe2XII-XVI
7Technologwyższe2XI-XV
8Operator grafiki komputerowejwyższe

średnie

2

5

VII-XV
9Kierownik działu reklamy i upowszechnianiawyższe2X-XIV1-3
10Specjalista ds. reklamy i rozpowszechnianiawyższe2X-XIV
II. Pracownicy wynagradzani

godzinowo

1Maszynista maszyn offsetowych zwojowych-VII-XI-
2Elektronik-konserwator, organizator przetwarzania, składacz komputerowego systemu składu, kopista offsetowy, maszynista typograficzny arkuszowy, maszynista maszyn offsetowych arkuszowych, montażysta składu, fotoretuszer, fotograf, retuszer, naświetlacz składu komputerowego, składacz ręczny, składacz linotypowy, montażysta offsetowy, introligator galanteryjny, operator monitora ekranowego fotoskładuKwalifikacje wymagane przy zaszeregowaniu pracowników do poszczególnych kategorii wynagrodzenia zasadniczego określa załącznik nr 10 do-VI-XI-
3Introligator przemysłowyrozporządzenia-V-X-
4Mechanik-V-XI-
5Monter-konserwator maszyn poligraficznych-V-XI-
6Składacz na aparatach pisząco-kodujących-IV-IX-
7Elektromonter-V-IX-
8Krajacz-IV-IX-
9Szlifierz ostrzarz-V-VIII-
10Kompletator składu komputerowego-V-VII-
11Operator: maszyn powielających, kserografu-IV-VII-
12Operator maszyn: introligatorskich offsetowych, typograficznych-IV-VII-
13Odbieracz przy maszynach drukujących-III-VI-
14Liczarka, pomocnik ogólnozakładowy, belowacz makulatury-II-V-
*) Kierownik (dyrektor) zakładu poligrafii drukującego ponad 1000 arkuszy wydawniczych rocznie - publikacji książkowych i czasopism naukowych - może otrzymać dodatek funkcyjny według kategorii 7.

ZAŁĄCZNIK Nr  7D

  18 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W STOŁÓWKACH I BUFETACH STUDENCKICH I PRACOWNICZYCH ORAZ W OŚRODKACH WYPOCZYNKOWYCH

Lp.StanowiskoWymagane kwalifikacje w zakresieKategoria

wynagrodzenia

zasadniczego

Kategoria dodatku

funkcyjnego

wykształcenieliczby lat praktyki

zawodowej

123456
1Kierownik zespołu stołówek i bufetówwyższe5XII-XVI2-5
2Zastępca kierownika zespołu stołówek i bufetów

Kierownik stołówki, kierownik bufetu

średnie zawodowe5XI-XV1-4
3Technolog żywieniawyższe średnie zawodowe2

5

XI-XIV1-3
4Zastępca kierownika stołówki, szef kuchniśrednie zawodowe3X-XIV1-2
5Kuchmistrz, mistrz garmażeryjny, mistrz cukierniczyśrednie zawodowe4XI-XIV-
6Starszy kucharzzasadnicza szkoła zawodowa kurs przygotowania zawodowego2

6

IX-XII-
7Kucharzkurs przygotowania zawodowego2VII-X-
8Młodszy kucharzkurs przygotowania zawodowego-V-VI-
9Wykwalifikowana pomoc kuchennakurs przygotowania zawodowego-V-VII-
10Pomoc kuchenna--IV-V-
11Starszy kelner, starszy bufetowykurs przygotowania zawodowego3VI-VIII-
12Kelner, bufetowykurs przygotowania zawodowego-V-VII-
13Rozliczeniowy kart (blokierka)średnie-V-VIII-
14Kierownik ośrodka wypoczynkowegośrednie5XII-XVI2-5
15Zastępca kierownika ośrodka wypoczynkowegośrednie4XI-XV1-4
16Kierownik domu wypoczynkowegośrednie3X-XIII1-2
17Starszy ratownik wodnyuprawnienia ratownika wodnego3VIII-X-
18Ratownik wodnyuprawnienia ratownika wodnego-V-VII-
19Pracownik obsługujący i konserwujący sprzęt wodny--V-VII-

ZAŁĄCZNIK Nr  7E

  19 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STATKACH NAUKOWO-BADAWCZYCH, PŁYWAJĄCYCH PO WODACH PRZYBRZEŻNYCH I OSŁONIĘTYCH

Lp.StanowiskoWymagania kwalifikacyjneKategoria wynagrodzenia zasadniczegoKategoria dodatku funkcyjnego
12345
1Kierownik statkuposiadanie uprawnień oficera pokładowego III klasy lub szypra I klasyXIV-XVI2-5
2Starszy oficer mechanikposiadanie uprawnień oficera mechanika IV klasyXII-XIV-
3Oficer mechanikposiadanie uprawnień oficera mechanika V klasyX-XII-
4technik do spraw aparatury pomiarowej - starszy marynarzOgólne - technik elektronik z przygotowaniem do badań oceanograficznych, morskie - posiadanie uprawnień starszego marynarzaVIII-XI-
5Marynarzposiadanie uprawnień starszego marynarzaVII-IX-

ZAŁĄCZNIK Nr  7F

  20 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W ROLNICZYCH STACJACH DOŚWIADCZALNYCH

Lp.StanowiskoWymagane kwalifikacje w zakresieKategoria

wynagrodzenia

zasadniczego

Kategoria dodatku

funkcyjnego

wykształcenieliczby lat praktyki

zawodowej

123456
1Zastępca kierownika stacji doświadczalnej do spraw administracyjnychwyższe4XII-XV1-3
2Pracownik zatrudniony przy hodowli ryb,

pracownik obsługujący młyn

średnie zawodowe lub tytuł mistrzowski w zawodzie-VI-X-
3Pracownik zatrudniony przy obsłudze maszyn rolniczychzasadnicza szkoła zawodowa-V-VIII-
4Pracownik zatrudniony przy produkcji rolniczej lub przy obsłudze zwierzątpodstawowe-II-V-

ZAŁĄCZNIK Nr  8

  21 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW TECHNICZNYCH, EKONOMICZNYCH, ADMINISTRACYJNYCH I OBSŁUGI, WYKONUJĄCYCH ZADANIA ZWIĄZANE Z ADMINISTROWANIEM UCZELNIĄ

Lp.StanowiskoWymagane kwalifikacje w zakresieKategoria wynagrodzenia zasadniczegoKategoria dodatku funkcyjnego
wykształcenialiczby lat praktyki zawodowej
123456
I. Pracownicy techniczni, ekonomiczni i administracyjni
1a) Dyrektor administracyjny w uczelni I kategorii*)wyższe8, w tym 4 na stanowisku kierowniczymXVII - XXI5 - 8
b) Dyrektor administracyjny w uczelni nie określonej pod lit. a)XVII-XIX
2a) Kwestor w uczelni I kategorii*wyższe8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym bądź na samodzielnym stanowisku pracyXVII - XX3 - 7
b) Zastępca dyrektora administracyjnego, kwestor w uczelni nie określonej pod lit. a)XVI-XVIII
3Dyrektor administracyjny filii (zamiejscowego wydziału), dyrektor międzyuczelnianego wyodrębnionego organizacyjnie i finansowo osiedla studenckiego, zastępca kwestorawyższe8, w tym 2 na stanowisku kierowniczymXV - XVII2 - 4
4Kwestor filii (zamiejscowego wydziału), kierownik osiedla studenckiego, zastępca dyrektora międzyuczelnianego wyodrębnionego organizacyjnie i finansowo osiedla studenckiegowyższe8, w tym 2 na stanowisku kierowniczymXIV - XVII1 - 3
5Zastępca dyrektora administracyjnego filii (zamiejscowego wydziału)wyższe7, w tym 2 na stanowisku kierowniczymXIV - XVI2 - 4
6a) Główny specjalista bezpośrednio podległy dyrektorowi lub jego zastępcy, kierujący działem lub komórką równorzędnąwyższe8, w tym 2 na stanowisku kierowniczymXIV - XVII2 - 4
b) Główny specjalista bezpośrednio podległy dyrektorowi lub jego zastępcy-
c) Radca prawnykwalifikacje zgodne z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. Nr 19, poz. 145 i z 1989 r. Nr 33, poz. 175)1 - 2
7Kierownik działu technicznego, ekonomicznego lub równorzędnegowyższe7, w tym 2 na stanowisku kierowniczymXIV - XVI2 - 4
8Zastępca dyrektora instytutu do spraw administracyjnych, zastępca kwestora filii (zamiejscowego wydziału)wyższe7, w tym 2 na stanowisku kierowniczymXIII - XV1 - 3
9Zastępca kierownika osiedla studenckiegośrednie10XI - XV1 - 3
10Starszy inspektor nadzoru inwestorskiegowyższe techniczne i określone w prawie budowlanym5 lat pracy w budownictwieXII - XV1 - 2
11Inspektor nadzoru inwestorskiegowyższe lub średnie i określone w prawie budowlanym4 lata pracy w budownictwie(wykształcenie wyższe) 9 lat pracy w budownictwie (wykształcenie średnie)XI - XIV1
12Sekretarz rektorawyższe6XII - XIV-
13Specjalistawyższe5 odpowiedniej specjalnościXI - XIV-
14Stroiciel (korektor) instrumentów muzycznychwyższe4XI - XIV-
średnie6
15Kierownik samodzielnej sekcji technicznej, ekonomicznej lub równorzędnejwyższe4 danej specjalnościX - XIV1 - 3
16Zastępca kierownika działu technicznego, ekonomicznego lub równorzędnego

Kierownik dziekanatu

średnie7IX - XIV1 - 3
17Kasjer główny uczelniśrednie7X - XIII1 - 3
18Kierownik domu studenckiegowyższe4XI - XIV1 - 3
średnie7
19Kierownik sekretariatu rektorawyższe4XI - XIII1 - 3
średnie6
20Kierownik hotelu asystenckiego

Kierownik centralnego magazynu

Zastępca kierownika domu studenckiego

wyższe4X - XIII1 - 3
Kierownik obiektu dydaktycznegośrednie6
21Kierownik sekcji w dziale technicznym, ekonomicznym lub równorzędnymwyższe4X - XIII1 - 2
Kierownik klubu

Kierownik magazynu

średnie6
22Samodzielny: mechanik, elektryk, księgowy, ekonomista, kosztowiec, rewident, referent itp.wyższe2X - XIII-
średnie6
23Kasjerśrednie6IX - XII-
24Kierownik kancelarii

Kierownik pralni

Kierownik kuchni

średnie4IX - XI1 - 2
25Starsi referenci: techniczni, ekonomiczni, administracyjni, do spraw osobowych, socjalnych, szkolenia zawodowegowyższe-VIII - X-
średnie4
26Starszy księgowywyższe-VIII - X-
Starszy magazynierśrednie4
27Starszy inspektor służby ochrony mieniawyższe-VII - IX-
średnie4
28Model--VII - IX-
29a) Referenci: techniczni, ekonomiczni, administracyjni, do spraw osobowych, socjalnych, szkolenia zawodowego, księgowy, korektor, magazynierśrednie-VI - IX-
b) Kierownik centrali telefonicznejśrednie11 - 2
30Starsza maszynistka poza halą maszynumiejętność pisania na maszynie z szybkością 300 uderzeń na minutę-VIII - IX-
31Maszynistka poza halą maszynumiejętność pisania na maszynie z szybkością 180 uderzeń na minutę-VI - VIII-
32Telefonistkapodstawowe umiejętności niezbędne do wykonywania czynności-V - VII-
33Inspektor służby ochrony mieniaśrednie-VI - VIII-
podstawowe2
34II. Pracownicy obsługitechnikum zawodowe i umiejętność konserwacji odpowiednich urządzeń4VII - X-
Konserwator maszyn i urządzeń
35Rzemieślnik (technik, mistrz w zawodzie)technikum zawodowepo wstępnym stażuVI - X-
zasadnicza szkoła zawodowa i umiejętność wykonywania prac złożonych lub tytuł mistrzowski w zawodzie-
36Robotnik wykwalifikowany (czeladnik)tytuł czeladnika w zawodzie-V - VIII-
37Robotnik gospodarczy zatrudniony przy pracy ciężkiejpodstawowe-VI - VII-
38Palacz centralnego ogrzewaniakurs dla palaczy c.o.-VI - VIII-
39a) Starszy woźny, starszy pedel, starszy strażnik ochrony mienia, konwojentpodstawowe5V - VII-
b) Starszy szatniarz2
c) Recepcjonista
40Praczka, szwaczka, prasowaczka,powielaczowypodstawowe-III - V-
41Woźny, pedel, starszy portier, dozorca, pomoc kuchenna, pomoc powielaczowego, starsza pokojowa, pracownik gospodarczy, pomoc laboratoryjna, strażnik ochrony mienia, porządkowa pomieszczeń dydaktycznych podstawowe-II - V-
42Portier, szatniarz, dźwigowy, pokojowa, sprzątaczka, goniecpodstawowe-I - III-
*) Uwaga: uczelnie I kategorii, dla celów ustalenia kategorii zaszeregowania dyrektora administracyjnego i kwestora, ustala właściwy minister, biorąc pod uwagę wymagania, o których mowa w art. 12 ust. 1 i 2 ustawy o szkolnictwie wyższym.

ZAŁĄCZNIK Nr  9

  22 TABELA GODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH

Stawka wynagrodzenia w złotych
Kategoriaobowiązująca przy wymiarze czasu pracy 42 godziny na tydzieńobowiązująca przy wymiarze czasu pracy 36,25 godzin średnio na tydzień
123
I1,44-1,791,67-2,07
II1,47-1,861,70-2,15
III1,50-2,011,73-2,33
IV1,53-2,191,77-2,54
V1,57-2,381,81-2,76
VI1,61-2,581,86-2,99
VII1,65-2,781,91-3,22
VIII1,70-2,991,97-3,46
IX1,75-3,202,03-3,70
X1,81-3,412,10-3,95
XI1,88-3,632,18-4,20
Do kategorii X i XI mogą być zaszeregowani robotnicy posiadający kwalifikacje zawodowe wymagane od robotników zaszeregowanych do kategorii IX, wykonujący prace o wysokim stopniu trudności.

ZAŁĄCZNIK Nr  10

TABELA ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH DO KATEGORII WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO

Lp.Wymagane kwalifikacjeKategoria zaszeregowania
1Robotnicy bez przygotowania zawodowego oraz pracownicy zatrudnieni przy pilnowaniuI - II
2Robotnicy przyuczeni, posiadający umiejętności fachowe w zakresie potrzebnym do wykonywania prac o charakterze pomocniczymII - III
3Robotnicy wykwalifikowani, posiadający umiejętności fachowe w zakresie wymaganym do wykonywania prac pod nadzorem lub samodzielnieIV - V
4Robotnicy posiadający przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnej pracy o charakterze złożonymVI - VII
5Robotnicy wysoko wykwalifikowani, legitymujący się dyplomem technika lub mistrza w zawodzie, w zakresie którego wykonują samodzielnie trudne i precyzyjne prace VIII - IX
Uwaga: Określone w załączniku zasady zaszeregowania robotników do poszczególnych kategorii stawek płac oraz wymagania kwalifikacyjne mogą być również stosowane do robotników remontowych i konserwatorów wykonujących zadania związane z administrowaniem uczelnią.

ZAŁĄCZNIK Nr  11

TABELA STANOWISK I ZASZEREGOWANIA KIEROWCÓW SAMOCHODÓW DO KATEGORII GODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO

Lp.StanowiskoKategoria zaszeregowaniaWymagane kwalifikacje
1Kierowca autobusuVI - XI
2Kierowca samochodu ciężarowegoV - Xwedług odrębnych
3Kierowca samochodu osobowegoIII - VIIIprzepisów
4Pomocnik kierowcyII - V

ZAŁĄCZNIK Nr  12

ZASADY WYNAGRADZANIA PRACOWNIKÓW WEDŁUG SYSTEMU PROWIZYJNEGO

1. Stawkę prowizyjną ustala się na czas określony (sezon, kwartał) albo na czas nieokreślony, z tym że ustalona stawka podlega zmianie w każdym przypadku zmiany cen na towary lub usługi będące przedmiotem działalności pracowników wynagradzanych według systemu prowizyjnego.

2. Przy ustalaniu stawki prowizyjnej należy brać pod uwagę kształtowanie się wartości obrotów (usług) oraz wielkość wynagrodzeń zasadniczych i premii zespołu pracowników wynagradzanych według systemu prowizyjnego, uczestniczących w realizacji obrotu (usług) w minionym (porównywalnym) okresie, a także przewidywaną wartość obrotu (usług) oraz wielkość środków na wynagrodzenia planowane dla tego zespołu na okres, na który zostaje ustalona stawka.

3. Pozycję należną do wypłaty dla zespołu pracowników, o których mowa w ust. 2, oblicza się mnożąc ustaloną stawkę prowizyjną (procent) przez wielkość obrotu (usługi) i dzieląc przez 100.

4. Podział prowizji pomiędzy pracowników należących do zespołu wynagradzanego według prowizyjnego systemu następuje proporcjonalnie do wysokości stawek wynikających z ich osobistego zaszeregowania i przepracowanego czasu.

5. Wynagrodzenie prowizyjne, o którym mowa w ust. 3, zastępuje wynagrodzenie zasadnicze i premię.

6. Dodatki za staż pracy i inne składniki wynagrodzenia obliczane od wynagrodzenia zasadniczego, w odniesieniu do pracowników wynagradzanych według prowizyjnego systemu, oblicza się od stawek wynagrodzenia zasadniczego wynikających z osobistego zaszeregowania pracowników oraz przepracowanego czasu pracy.

7. Jeżeli pracownicy z przyczyn od nich niezależnych nie wykonali obrotu w wysokości przyjętej do obliczenia stawki prowizyjnej, mogą otrzymać wynagrodzenie zasadnicze wynikające z osobistego zaszeregowania.

ZAŁĄCZNIK Nr  13

  23 SZCZEGÓŁOWE WARUNKI PRZYZNAWANIA DODATKÓW ZA ZNAJOMOŚĆ JĘZYKÓW OBCYCH

1. Dodatek za znajomość języków obcych, zwany dalej "dodatkiem", przysługuje pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku, na którym posługiwanie się językiem obcym jest niezbędne do wykonywania czynności wynikających z zakresu jego obowiązków służbowych.

2. Wysokość dodatku ustala rektor uczelni, uzależniając ją od stopnia wykorzystywania znajomości języka obcego na stanowisku pracy.

3. Warunkiem przyznania pracownikowi dodatku jest zdanie egzaminu przed komisją powołaną przez rektora w zatrudniającej go lub w innej uczelni, w której prowadzona jest specjalizacja z zakresu danego języka. Komisja może uznać świadectwo stwierdzające znajomość języka obcego, wydane przez zagraniczną lub krajową instytucję uprawnioną do wydawania takich świadectw, jako podstawę przyznania pracownikowi dodatku.

4. Od składania egzaminu, o którym mowa w ust. 3, zwolnieni są pracownicy posiadający:

1) dyplom ukończenia studiów wyższych na wydziale filologii obcej w zakresie danego języka obcego lub ukończenia nauczycielskiego kolegium języków obcych,

2) uprawnienia tłumacza w zakresie danego języka obcego, przyznane na podstawie odrębnych przepisów.

5. Złożenie egzaminu, o którym mowa w ust. 3, uprawnia do dodatku przez okres 5 lat. Warunkiem przyznania dodatku po upływie tego okresu jest ponowne złożenie z wynikiem pozytywnym egzaminu. Nie dotyczy to pracowników, którzy złożyli egzamin z wynikiem co najmniej dobrym.

6. Dodatek przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie.

7. Dodatek przysługuje również za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.

8. Dodatek przyznaje się od pierwszego dnia miesiąca następującego po przedłożeniu:

1) zaświadczenia o złożeniu przez pracownika egzaminu z wynikiem pozytywnym lub

2) dokumentów uzasadniających zwolnienie pracownika od składania egzaminu.

9. Prawo do otrzymania dodatku wygasa z końcem miesiąca, w którym pracownik przestał wykonywać czynności lub zajmować stanowisko uzasadniające otrzymanie dodatku.

ZAŁĄCZNIK Nr  14

  24 WYKAZ KIEROWNICZYCH I INNYCH SAMODZIELNYCH STANOWISK, NA KTÓRYCH NIE PRZYSŁUGUJE ODDZIELNE WYNAGRODZENIE ZA PRACĘ POZA NORMALNYMI GODZINAMI PRACY

1. Dyrektor administracyjny

2. Zastępca dyrektora administracyjnego

3. Kwestor i zastępca kwestora

4. Kierownik wyodrębnionego organizacyjnie zakładu doświadczalnego lub innej wyodrębnionej organizacyjnie jednostki

5. Szef produkcji

6. Główny specjalista

7. Kierownik działu technicznego, ekonomicznego lub równorzędnego

8. Kierownik działu w działalności pomocniczej

9. Kierownik samodzielnej sekcji technicznej, ekonomicznej lub równorzędnej.

10. Kierownik osiedla studenckiego

11. Kierownik domu studenckiego

12. Kierownik hotelu asystenckiego

13. Kierownik archiwum

14. Stanowiska kierownicze i samodzielne wymienione w załączniku nr 6 do rozporządzenia.

15. Dyrektor Ośrodka Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej.

16. Zastępca dyrektora Ośrodka Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej.

17. Kierownik szkolenia lotniczego.

ZAŁĄCZNIK Nr  15

  25 ZASADY WYPŁACANIA PRACOWNIKOM NALEŻĄCYM DO PERSONELU LOTNICZEGO, ZATRUDNIONYM W OŚRODKU KSZTAŁCENIA LOTNICZEGO POLITECHNIKI RZESZOWSKIEJ, ZRYCZAŁTOWANEGO EKWIWALENTU PIENIĘŻNEGO W ZAMIAN ZA BONY ŻYWNOŚCIOWE

1. Członkom personelu latającego i pokładowego zatrudnionym na stanowisku: kierownika szkolenia lotniczego, starszego instruktora pilota, instruktora pilota, pilota i mechanika pokładowego w zamian za bony żywnościowe przysługuje zryczałtowany ekwiwalent pieniężny, zwany dalej "ekwiwalentem", w wysokości określonej przez Szefostwo Służby Żywieniowej Głównego Kwatermistrzostwa Wojska Polskiego.

2. Członkom personelu latającego i pokładowego zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługuje ekwiwalent w wysokości proporcjonalnej do wymiaru zatrudnienia.

3. Członkom personelu latającego pełniącym funkcję dyrektora Ośrodka i zastępcy dyrektora, wykonującym loty w charakterze członka załogi lotniczej lub pokładowej, przysługuje ekwiwalent w okresie posiadania ważnej licencji pilota zawodowego lub licencji wyższej kategorii.

4. Ekwiwalent wypłaca się z dołu w terminie wypłaty wynagrodzenia.

5. Za czas choroby, urlopu i zawieszenia w lotach przez komisję lotniczo-lekarską, a także w przypadku innej usprawiedliwionej nieobecności w pracy, personelowi wymienionemu w ust. 1-3 przysługuje ekwiwalent w wysokości określonej z ust. 1, nie dłużej jednak niż przez okres 3 miesięcy.

6. Za czas niezdolności do pracy spowodowanej nieumyślnym wypadkiem przy pracy personelowi latającemu wymienionemu w ust. 1-3 przysługuje ekwiwalent w wysokości określonej zgodnie z ust. 1, nie dłużej jednak niż przez okres 6 miesięcy.

7. W okresie zawieszenia w lotach z przyczyn innych niż wymienione w ust 5 i 6 ekwiwalent nie przysługuje.

1 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.

Zgodnie z § 2 tego rozporządzenia, w stosunku do pracowników, o których mowa w § 1 pkt 6, 7, 8, 9, i 10 z dniem 27 listopada 1995 r. przestają obowiązywać porozumienia o przystąpieniu do układów zbiorowych pracy i odrębne przepisy dotyczące zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w stołówkach i bufetach studenckich i pracowniczych.

2 § 3 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
3 § 3 ust. 2 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
4 § 3 ust. 3 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
5 § 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 25 stycznia 1995 r. (Dz.U.95.11.49) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.
6 § 5 skreślony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 22 czerwca 1995 r.(Dz.U.95.74.372) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lipca 1995 r.
7 § 7 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (Dz.U.92.54.262) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.
8 § 7a dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
9 § 7b dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
10 § 13a dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 4 grudnia 1992 r. (Dz.U.92.96.474) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 grudnia 1992 r.
11 § 16 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (Dz.U.92.54.262) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.
12 Załącznik nr 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 27 lutego 1991 r. (Dz.U.91.24.99) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1991 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (Dz.U.92.54.262) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 12 maja 1993 r. (Dz.U.93.42.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 1993 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U.94.28.99) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1994 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 17 maja 1994 r. (Dz.U.94.68.298) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1994 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 28 października 1994 r. (Dz.U.94.120.585) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 25 stycznia 1995 r. (Dz.U.95.11.49) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 22 czerwca 1995 r.(Dz.U.95.74.372) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lipca 1995 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 października 1995 r.

13 Załącznik nr 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 27 lutego 1991 r. (Dz.U.91.24.99) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1991 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (Dz.U.92.54.262) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 12 maja 1993 r. (Dz.U.93.42.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 1993 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U.94.28.99) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1994 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 17 maja 1994 r. (Dz.U.94.68.298) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1994 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 28 października 1994 r. (Dz.U.94.120.585) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 25 stycznia 1995 r. (Dz.U.95.11.49) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 22 czerwca 1995 r.(Dz.U.95.74.372) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lipca 1995 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 października 1995 r.

14 Załącznik nr 5 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (Dz.U.92.54.262) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.
15 Załącznik nr 7a dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 4 grudnia 1992 r. (Dz.U.92.96.474) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 grudnia 1992 r.
16 Załącznik nr 7b dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
17 Załącznik nr 7c dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
18 Załącznik nr 7d dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
19 Załącznik nr 7e dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
20 Załącznik nr 7f dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 listopada 1995 r.
21 Załącznik nr 8 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 17 maja 1994 r. (Dz.U.94.68.298) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1994 r.
22 Załącznik nr 9:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 27 lutego 1991 r. (Dz.U.91.24.99) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1991 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (Dz.U.92.54.262) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 12 maja 1993 r. (Dz.U.93.42.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 1993 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U.94.28.99) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1994 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 17 maja 1994 r. (Dz.U.94.68.298) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 czerwca 1994 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 28 października 1994 r. (Dz.U.94.120.585) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 25 stycznia 1995 r. (Dz.U.95.11.49) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 22 czerwca 1995 r.(Dz.U.95.74.372) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lipca 1995 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 20 października 1995 r. (Dz.U.95.122.589) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 października 1995 r.

23 Załącznik nr 13:

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U.94.28.99) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1994 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 22 czerwca 1995 r.(Dz.U.95.74.372) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lipca 1995 r.

24 Załącznik nr 14 zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 4 grudnia 1992 r. (Dz.U.92.96.474) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 grudnia 1992 r.
25 Załącznik nr 15 dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 4 grudnia 1992 r. (Dz.U.92.96.474) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 grudnia 1992 r.