Art. 7. - Stanowiska oficerskie w polskiej marynarce handlowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1923.75.588

Akt utracił moc
Wersja od: 3 marca 1928 r.
Art.  7. 5

Mechanik I klasy ma prawo kierować maszynami statków handlowych wszystkich kategorji.

Mechanik II klasy ma prawo:

1)
kierować maszynami statków II i III kategorji, z wyjątkiem statków osobowych II kategorji w żegludze wielkiej i małej;
2)
być młodszym mechanikiem na wszystkich statkach handlowych i osobowych I kategorji.

Mechanik III klasy ma prawo:

1)
kierować maszynami statków handlowych III kategorji, z wyjątkiem statków osobowych;
2)
być drugim mechanikiem na statkach handlowych II kategorji, z wyjątkiem statków osobowych;
3)
być trzecim mechanikiem na wszelkich statkach handlowych.

Maszynista okrętowy I klasy ma prawo:

a)
kierować maszynami statków rybackich i holowników do 700 IHP. i silnikami spalinowemi do 375 EHP. oraz maszynami wszelkich statków handlowych 3 kategorji,
b)
być trzecim mechanikiem na wszelkich statkach handlowych.

Maszynista okrętowy II klasy ma prawo:

a)
kierować maszynami statków rybackich i holowników do 200 IHP. i silnikami spalinowemi do 100 EHP.,
b)
być pomocnikiem maszynisty okrętowego I klasy.
5 Art. 7 zmieniony przez art. 1 rozp. z mocą ustawy z dnia 24 lutego 1928 r. (Dz.U.28.22.200) zmieniającej nin. ustawę z dniem 3 marca 1928 r.