Art. 6. - Stanowiska oficerskie w polskiej marynarce handlowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1923.75.588

Akt utracił moc
Wersja od: 3 marca 1928 r.
Art.  6.

Celem określenia cenzusu oficerów-mechaników, statki parowe lub silnikowe podług siły maszyny dzieli się na trzy kategorje:

Do I kategorji należą statki z maszynami parowemi od największych do 1.000 i H. P. (indykowanych koni parowych), z silnikami spalinowemi ponad 500 e. H. P. (effektywnych koni).

Do II kategorji należą statki z maszynami parowemi niżej 1.000 i H. P. (indykowanych koni parowych do 200 i H. P. (indykowanych koni parowych) z silnikami spalinowemi od 100 e. H. P. (effektywnych koni) do 500 e. H. P. (effektownych koni).

Do III kategorji należą statki z maszynami parowemi poniżej 200 i. H. P. (indykowanych koni parowych), a z silnikami spalinowemi poniżej 100 e. H. P. (effektywnych koni).