§ 2. - Standardy kształcenia pielęgniarek i położonych w szkołach wyższych i wyższych szkołach zawodowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.55.499

Akt utracił moc
Wersja od: 14 maja 2002 r.
§  2. 
Ustala się następujące standardy kształcenia w uczelni, w zakresie sposobu realizacji programu kształcenia:
1)
program kształcenia realizowany jest zgodnie ze standardami nauczania dla kierunku studiów pielęgniarstwo oraz dla kierunku studiów położnictwo na poziomie licencjackim i magisterskim, określonymi na podstawie odrębnych przepisów,
2)
programy nauczania poszczególnych przedmiotów realizowane są według określonych celów i treści kształcenia, zalecanej literatury i są ukierunkowane na zdobywanie umiejętności zawodowych,
3)
realizacja programu kształcenia odbywa się na podstawie aktualnych informacji, osiągnięć teorii i praktyki oraz zweryfikowanych wyników badań naukowych, istotnych dla kierunku kształcenia,
4)
szczegółowe treści nauczania wzajemnie się uzupełniają,
5)
proces kształcenia jest ukierunkowany na uzyskanie wiedzy, umiejętności oraz ukształtowanie cech psychofizycznych niezbędnych do wykonywania zawodu pielęgniarki i położnej,
6)
proces kształcenia sprzyja rozwijaniu umiejętności samokształcenia,
7)
zajęcia praktyczne i praktyki związane z opieką nad człowiekiem zdrowym i chorym stanowią integralną część procesu kształcenia,
8)
kształcenie uwzględnia stosowanie efektywnych strategii nauczania i prowadzone jest z zastosowaniem metod adekwatnych do założonych celów,
9)
program kształcenia umożliwia pogłębienie wiedzy przydatnej do wykonywania zawodu pielęgniarki, położnej, w szczególności poprzez organizację zajęć fakultatywnych, wykładów monograficznych, staży, wizyt studyjnych,
10)
w programie kształcenia uwzględnia się współpracę międzynarodową,
11)
w procesie kształcenia uczelnia stosuje Europejski System Transferu Punktów,
12)
proces kształcenia kończy się teoretycznym i praktycznym egzaminem dyplomowym.