§ 2. - Stan techniczny statku wpisywanego do polskiego rejestru okrętowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2012.209

Akt utracił moc
Wersja od: 23 lutego 2012 r.
§  2.
1.
Statek, o którym mowa w § 1, powinien spełniać warunki techniczne:
1)
przewidziane dla danego typu statku o polskiej przynależności w zakresie objętym wymaganiami określonymi w przepisach klasyfikacyjnych upoważnionych do wykonywania zadań administracji morskiej uznanych organizacji, o których mowa w art. 5 pkt 17 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim, zwanej dalej "ustawą", dotyczące stanu technicznego statku, obejmującego:
a)
kadłub, w tym jego wytrzymałość, szczelność, uszkodzenia,
b)
urządzenia maszynowe i pokładowe, w szczególności:

- silniki napędu głównego,

- zespoły prądotwórcze oraz instalacje elektryczne,

- urządzenia sterowe,

- urządzenia kotwiczne i cumownicze,

- kotły i zbiorniki ciśnieniowe,

- stałe instalacje przeciwpożarowe,

- instalację zęzową,

- instalację balastową,

- instalację ładunkową,

c)
pomieszczenia załogi;
2)
określone dla danego typu statku zgodnie z przepisami Konwencji SOLAS, o której mowa w art. 5 pkt 33 lit. a ustawy, w zależności od jego pojemności brutto pomierzonej zgodnie z przepisami Konwencji TONNAGE, o której mowa w art. 5 pkt 33 lit. e ustawy.
2.
Potwierdzeniem spełniania przez statek warunków technicznych w okresie ostatnich 2 lat jest również, dokonana przez inspekcję państwa portu, liczba zatrzymań statku z powodu uchybień technicznych, która powinna być mniejsza niż 2 zatrzymania.