§ 2. - Stan techniczny statku wpisywanego do polskiego rejestru okrętowego.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2012.209
Akt utracił moc Wersja od: 23 lutego 2012 r.
§ 2.
1.
Statek, o którym mowa w § 1, powinien spełniać warunki techniczne: 1)
przewidziane dla danego typu statku o polskiej przynależności w zakresie objętym wymaganiami określonymi w przepisach klasyfikacyjnych upoważnionych do wykonywania zadań administracji morskiej uznanych organizacji, o których mowa w art. 5 pkt 17 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim, zwanej dalej "ustawą", dotyczące stanu technicznego statku, obejmującego:a)
kadłub, w tym jego wytrzymałość, szczelność, uszkodzenia,b)
urządzenia maszynowe i pokładowe, w szczególności:- silniki napędu głównego,
- zespoły prądotwórcze oraz instalacje elektryczne,
- urządzenia sterowe,
- urządzenia kotwiczne i cumownicze,
- kotły i zbiorniki ciśnieniowe,
- stałe instalacje przeciwpożarowe,
- instalację zęzową,
- instalację balastową,
- instalację ładunkową,
c)
pomieszczenia załogi; 2)
określone dla danego typu statku zgodnie z przepisami Konwencji SOLAS, o której mowa w art. 5 pkt 33 lit. a ustawy, w zależności od jego pojemności brutto pomierzonej zgodnie z przepisami Konwencji TONNAGE, o której mowa w art. 5 pkt 33 lit. e ustawy.2.
Potwierdzeniem spełniania przez statek warunków technicznych w okresie ostatnich 2 lat jest również, dokonana przez inspekcję państwa portu, liczba zatrzymań statku z powodu uchybień technicznych, która powinna być mniejsza niż 2 zatrzymania.