Sprawozdania z działalności i rachunkowości instytucyj opiekuńczych.
Dz.U.1928.2.13
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I OPIEKI SPOŁECZNEJ
z dnia 23 listopada 1927 r.
o sprawozdaniach z działalności i rachunkowości instytucyj opiekuńczych.
Rok sprawozdawczy liczy się od 1 kwietnia do 31 marca. Roczne sprawozdania z działalności wraz ze sprawozdaniami rachunkowemi przedkładane być mają najpóźniej w 3 miesiące po upływie roku sprawozdawczego.
Stowarzyszenia, instytucje i związki, które posiadają dwa lub kilka zakładów, przedkładają niezależnie od sprawozdań, złożonych przez te zakłady, ogólne sprawozdania tym władzom nadzorczym, na terenie których znajduje się siedziba zarządu stowarzyszenia, związku lub instytucji.
Sprawozdania rachunkowe przed złożeniem ich władzy nadzorczej winny być sprawdzone przez organa rewizyjne danej instytucji. Sprawozdania powinny być z opatrzone podpisami osób do podpisywania upoważnionych.
W zakładach, roztaczających opiekę nad dziećmi, należy w sprawozdaniu podzielić dzieci podług płci i wieku (do lat 3, od 4 do 14 lat, i powyżej 14 lat), podług wyznania, narodowości, pobieranej nauki. Również należy wskazać, jaki system wychowania jest stosowany.
księgę kasową,
dziennik systemu amerykańskiego,
książkę magazynową,
książkę inwentarzową.
Dziennik systemu amerykańskiego (załącznik № 2) musi być odzwierciadleniem obrotu i dlatego może posiadać odpowiednią do działalności danej instytucji lub zakładu ilość rachunków (kont), jednak wszystkie zakłady i instytucje muszą prowadzić w dzienniku następujące rachunki (konta):
kasy,
administracji,
żywienia,
bielizny, odzieży, obuwia,
opału i światła,
najmu lokali,
remontu i utrzymania porządku,
prania, kąpieli,
nauki i przyborów szkolnych,
lekarstwa i szpitali,
dochodów i kosztów utrzymania własnych nieruchomości i majątków,
procentów hipotecznych,
" od papierów wartościowych,
dochodów i wydatków wypływających z zapisów i legatów,
składek członkowskich,
ofiar,
zasiłków od instytucyj prywatnych i komunalnych,
zasiłków od Państwa na cele ogólne,
zasiłków od Państwa na cele specjalne,
podatków,
różnych dochodów,
wpływów za pracę wychowanków i pensjonarjuszy,
płac wychowankom i pensjonarjuszom za wykonywaną pracę.
Książka magazynowa (załącznik № 3 lub 3a) powinna posiadać oddzielne pozycje materjałów i artykułów, zapisanych w chronologicznym porządku: przychodu względnie rozchodu z podaniem daty, ilości oraz źródła przychodu względnie celu przeznaczenia.
Książka inwentarzowa (załącznik № 4) powinna zawierać spis numerowany wszystkich ruchomości z podaniem daty, źródła i ceny nabycia.
Prowadzenie książek, o których mowa w §§ 3 i 4 niniejszego rozporządzenia, nie wyklucza prowadzenia ponadto przez zakłady, stowarzyszenia, związki i instytucje rachunkowości według dowolnego systemu i w zależności od potrzeb i przepisów.
W dochodach.
W wydatkach.
Preliminarz w swym układzie powinien dzielić się na tyle pozycyj, ile pozycyj zawiera rachunek dochodów i wydatków.
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »