§ 4. - Sprawozdania z działalności i rachunkowości instytucyj opiekuńczych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1928.2.13

Akt utracił moc
Wersja od: 12 października 1928 r.
§  4.
Księga kasowa (załącznik № 1) musi zawierać zapisy wszystkich wpływów i wydatków, umieszczone w chronologicznym porządku. Każda pozycja dochodu i rozchodu musi być usprawiedliwiona dowodem.

Dziennik systemu amerykańskiego (załącznik № 2) musi być odzwierciadleniem obrotu i dlatego może posiadać odpowiednią do działalności danej instytucji lub zakładu ilość rachunków (kont), jednak wszystkie zakłady i instytucje muszą prowadzić w dzienniku następujące rachunki (konta):

kasy,

administracji,

żywienia,

bielizny, odzieży, obuwia,

opału i światła,

najmu lokali,

remontu i utrzymania porządku,

prania, kąpieli,

nauki i przyborów szkolnych,

lekarstwa i szpitali,

dochodów i kosztów utrzymania własnych nieruchomości i majątków,

procentów hipotecznych,

" od papierów wartościowych,

dochodów i wydatków wypływających z zapisów i legatów,

składek członkowskich,

ofiar,

zasiłków od instytucyj prywatnych i komunalnych,

zasiłków od Państwa na cele ogólne,

zasiłków od Państwa na cele specjalne,

podatków,

różnych dochodów,

wpływów za pracę wychowanków i pensjonarjuszy,

płac wychowankom i pensjonarjuszom za wykonywaną pracę.

Książka magazynowa (załącznik № 3 lub 3a) powinna posiadać oddzielne pozycje materjałów i artykułów, zapisanych w chronologicznym porządku: przychodu względnie rozchodu z podaniem daty, ilości oraz źródła przychodu względnie celu przeznaczenia.

Książka inwentarzowa (załącznik № 4) powinna zawierać spis numerowany wszystkich ruchomości z podaniem daty, źródła i ceny nabycia.