§ 4. - Sprawozdania z działalności i rachunkowości instytucyj opiekuńczych.
Dz.U.1928.2.13
Akt utracił mocDziennik systemu amerykańskiego (załącznik № 2) musi być odzwierciadleniem obrotu i dlatego może posiadać odpowiednią do działalności danej instytucji lub zakładu ilość rachunków (kont), jednak wszystkie zakłady i instytucje muszą prowadzić w dzienniku następujące rachunki (konta):
kasy,
administracji,
żywienia,
bielizny, odzieży, obuwia,
opału i światła,
najmu lokali,
remontu i utrzymania porządku,
prania, kąpieli,
nauki i przyborów szkolnych,
lekarstwa i szpitali,
dochodów i kosztów utrzymania własnych nieruchomości i majątków,
procentów hipotecznych,
" od papierów wartościowych,
dochodów i wydatków wypływających z zapisów i legatów,
składek członkowskich,
ofiar,
zasiłków od instytucyj prywatnych i komunalnych,
zasiłków od Państwa na cele ogólne,
zasiłków od Państwa na cele specjalne,
podatków,
różnych dochodów,
wpływów za pracę wychowanków i pensjonarjuszy,
płac wychowankom i pensjonarjuszom za wykonywaną pracę.
Książka magazynowa (załącznik № 3 lub 3a) powinna posiadać oddzielne pozycje materjałów i artykułów, zapisanych w chronologicznym porządku: przychodu względnie rozchodu z podaniem daty, ilości oraz źródła przychodu względnie celu przeznaczenia.
Książka inwentarzowa (załącznik № 4) powinna zawierać spis numerowany wszystkich ruchomości z podaniem daty, źródła i ceny nabycia.