Rozdział 3 - Sprawdzanie zdatności sprzętu lotniczego w toku budowy egzemplarzy seryjnych. - Sprawdzanie zdatności sprzętu lotniczego.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1965.43.271
Akt utracił moc Wersja od: 22 października 1965 r.
Rozdział 3.
Sprawdzanie zdatności sprzętu lotniczego w toku budowy egzemplarzy seryjnych.
Sprawdzanie zdatności sprzętu lotniczego w toku budowy egzemplarzy seryjnych.
§ 18.
1.
Do egzemplarzy seryjnych sprzętu lotniczego stosuje się odpowiednio § 10 pkt 2 i 3, §§ 11, 12 i 13 ust. 1, 2 i 3, §§ 14 i 15 i § 23 ust.1.2.
Przed wydaniem świadectwa sprawności technicznej dla egzemplarzy seryjnych jeden egzemplarz z każdej budowanej serii danego typu sprzętu lotniczego, określonej przez wytwórcę w porozumieniu z organem nadzoru, powinien być poddany próbie państwowej (§ 15); w razie zmiany wytwórcy lub wznowienia produkcji przeprowadza się ponowną próbę państwową jednego egzemplarza seryjnego sprzętu.3.
Program próby (ust. 2) może być przez organ nadzoru skrócony lub zmieniony w zależności od wyników prób fabrycznych i próby państwowej pierwowzoru danego typu sprzętu lotniczego.4.
Przed wydaniem świadectwa sprawności technicznej dla pierwszego egzemplarza seryjnego danego typu sprzętu lotniczego wytwórca obowiązany jest opracować i uzgodnić z organem nadzoru: 1)
instrukcję użytkowania w locie (instrukcję użytkowania) danego egzemplarza sprzętu lotniczego, zawierającą warunki i sposób użytkowania sprzętu, 2)
opis techniczny przedstawiający w sposób wyczerpujący konstrukcję, określający dane regulacyjne, wielkości geometryczne i ciężarowe, katalog części zamiennych itp.; katalog ten nie wymaga uzgodnienia z organem nadzoru, 3)
instrukcję obsługi technicznej niezbędnej do prawidłowej obsługi w zakresie czynności (przeglądów) okresowych, konserwacji, transportu oraz regulacji i montażu danego typu sprzętu lotniczego lub jego odmiany, 4)
instrukcję napraw danego typu, egzemplarza lub serii sprzętu lotniczego.