§ 3. - Sposób, zakres i terminy przeprowadzania przeglądów i inspekcji, sposób potwierdzania oraz wzory międzynarodowych świadectw w zakresie ochrony morza przed zanieczyszczaniem przez statki.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2006.49.357

Akt utracił moc
Wersja od: 27 marca 2006 r.
§  3.
W trakcie inspekcji organ inspekcyjny powinien w szczególności sprawdzić, czy:
1)
statek podczas przebywania na morzu oraz postoju w porcie przestrzega wymagań technicznych określonych w załącznikach Konwencji MARPOL i Konwencji o ochronie środowiska morskiego obszaru Morza Bałtyckiego, sporządzonej w Helsinkach dnia 9 kwietnia 1992 r. (Dz. U. z 2000 r. Nr 28, poz. 346), zwanej dalej "Konwencją Helsińską";
2)
statek posiada "Książkę zapisów olejowych";
3)
statek przewożący jako ładunek olej lub chemikalia w stanie płynnym posiada "Książkę zapisów ładunkowych", zgodnie z wymogami Konwencji MARPOL i Konwencji Helsińskiej;
4)
zbiornikowiec olejowy o pojemności brutto poniżej 150 posiada "Książkę zapisów olejowych" w formie uzgodnionej z dyrektorem urzędu morskiego właściwego dla portu macierzystego statku;
5)
statek posiada "Książkę zapisów śmieciowych";
6)
książki, o których mowa w pkt 2-5, są prowadzone w języku polskim, a dla statków uprawiających żeglugę międzynarodową - również w języku angielskim;
7)
armator statku o polskiej przynależności wyposażył statek w:
a)
książki, o których mowa w pkt 2-5, stanowiące druk ścisłego zarachowania, po uprzednim zarejestrowaniu ich w urzędzie morskim właściwym dla portu macierzystego tego statku,
b)
okrętowy plan zapobiegania rozlewom olejowym lub okrętowy plan zapobiegania rozlewom substancji szkodliwych,
c)
plan postępowania ze śmieciami.