Sposób wykonywania przez gminy czynności związanych z prowadzeniem Krajowego Rejestru Sądowego oraz współpracy między sądami rejestrowymi i zarządami gmin.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.118.1248

Akt utracił moc
Wersja od: 27 grudnia 2000 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 21 grudnia 2000 r.
w sprawie sposobu wykonywania przez gminy czynności związanych z prowadzeniem Krajowego Rejestru Sądowego oraz współpracy między sądami rejestrowymi i zarządami gmin.

Na podstawie art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. Nr 121, poz. 769, z 1998 r. Nr 155, poz. 1015, z 1999 r. Nr 101, poz. 1178 oraz z 2000 r. Nr 60, poz. 702, Nr 84, poz. 948 i Nr 114, poz. 1193) zarządza się, co następuje:
Urzędy gmin, wykonując czynności związane z prowadzeniem Krajowego Rejestru Sądowego:
1)
udostępniają do powszechnego wglądu w godzinach pracy urzędów, w miejscach do tego przeznaczonych i powszechnie dostępnych, rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 października 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 128, poz. 829, z 1998 r. Nr 143, poz. 918 i z 1999 r. Nr 92, poz. 1047) wraz z załącznikiem,
2)
zamawiają odpowiednie ilości urzędowych formularzy wniosków wymaganych ustawą z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym, umożliwiających rejestrację osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą i spółek jawnych, których wzory ustala rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2000 r. w sprawie określenia wzorów urzędowych formularzy wniosków o wpis do Krajowego Rejestru Sądowego oraz sposobu i miejsca ich udostępniania (Dz. U. Nr 118, poz. 1247), tak aby zapewnić ciągłość ich udostępniania zainteresowanym,
3)
udostępniają urzędowe formularze wniosków, o których mowa w pkt 2, nieodpłatnie zainteresowanym, za pośrednictwem wyznaczonego pracownika lub przez wyłożenie w siedzibach i w godzinach pracy urzędów,
4)
udostępniają zainteresowanym za pośrednictwem wyznaczonego pracownika lub przez wywieszenie w siedzibach organów gminy albo w inny sposób zwyczajowo przyjęty informacje o:
a)
właściwym miejscowo dla danej gminy sądzie rejestrowym ze wskazaniem jego siedziby i adresu, a w przypadku gdy w jednym sądzie istnieje więcej niż jeden wydział Krajowego Rejestru Sądowego - z podaniem numeru właściwego dla danego obszaru wydziału i jego adresu,
b)
wysokości opłat sądowych oraz opłat za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym,
c)
sposobie uiszczania opłat sądowych i opłat za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym wraz z określeniem rachunku bankowego właściwego sądu oraz ze wskazaniem innych niż przelew na rachunek sposobów uiszczania opłat.
1.
Prezesi sądów rejonowych, przy których działają wydziały Krajowego Rejestru Sądowego obejmujące swą właściwością miejscową teren gminy, przekazują informacje, o których mowa w § 1 pkt 4, zarządom gmin.
2.
Informacje, o których mowa w § 1 pkt 4, prezesi sądów rejonowych przekazują niezwłocznie po zajściu w nich zmian, wraz z określeniem dat, od których nastąpi zmiana właściwości sądów (wydziałów) rejestrowych, ich adresów, oznaczeń rachunków bankowych oraz wysokości opłat sądowych i opłat za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.
W przypadku uzyskania przez sąd rejestrowy informacji o nieprawidłowościach w wykonywaniu czynności, o których mowa w § 1, prezes sądu rejonowego niezwłocznie zawiadamia o nich na piśmie właściwy zarząd gminy.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2001 r.