§ 1. - Sposób umorzenia długu obligacyjnego Towarzystwa Drogi Żelaznej Fabryczno-Łódzkiej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1932.54.532

Akt utracił moc
Wersja od: 30 czerwca 1932 r.
§  1.
Nieumorzone obligacje Towarzystwa Drogi Żelaznej Fabryczno-Łódzkiej emisji pierwszej z roku 1887, drugiej z r. 1895 oraz czwartej z r. 1909, zgłoszone do zarejestrowania zgodnie z § 1 i 2 rozporządzenia Ministra Skarbu w porozumieniu z Ministrem Komunikacji z dnia 30 marca 1932 r. (Dz. U. R. P. Nr. 28, poz. 274) i ostemplowane przez Urząd Długów Państwa, jako stanowiące w dniu 21 maja 1924 r. własność obywateli polskich, spłacane będą od dnia 1 lipca 1932 r. w stosunku 15 złotych za 100 rubli.

W tym samym stosunku 15 złotych za 100 rubli spłacane będą procenty od obligacyj wymienionych w poprzednim ustępie, zaległe a nieprzedawnione do dnia 1 lipca 1932 roku.

Wypłata należności za obligacje i z tytułu procentów dokonywana będzie przez Kasę Główną Polskich Kolei Państwowych przy Ministerstwie Komunikacji za złożeniem ostemplowanych przez Urząd Długów Państwa obligacyj wraz z talonem przyczem w razie złożenia obligacyj bez talonu, wypłacona będzie tylko suma długu głównego.

Nieumorzone obligacje Towarzystwa Drogi Żelaznej Fabryczno-Łódzkiej emisji trzeciej z r. 1901, z wyjątkiem obligacyj, wylosowanych przed dniem 23 września 1916 r., będą umorzone zgodnie z planem umorzenia, stanowiącym załącznik do niniejszego rozporządzenia, przyczem w terminie 1 lipca 1932 r. umorzone będą trzy pierwsze raty półroczne, płatne w dniach 1 lipca 1931, 2 stycznia 1932 r., i 1 lipca 1932 r.