§ 2. - Sposób udzielania dostępu do aplikacji SHRIMP.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2019.2520

Akt obowiązujący
Wersja od: 27 grudnia 2019 r.
§  2. 
1. 
Prezes UOKiK udziela dostępu do aplikacji SHRIMP podmiotowi udzielającemu pomocy innemu niż organ Krajowej Administracji Skarbowej, na podstawie wniosku składanego przez ten podmiot.
2. 
Wniosek składa się w postaci papierowej albo elektronicznej, na formularzu zgłoszeniowym, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia. Wniosek składany w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
3. 
Wniosek zawiera dane identyfikujące podmiot udzielający pomocy, informacje dotyczące uprawnień podmiotu do udzielania pomocy oraz dane użytkownika wyznaczonego przez ten podmiot do korzystania z aplikacji SHRIMP, zwanego dalej "użytkownikiem głównym".
4. 
Podmiotom udzielającym pomocy, które są uprawnione do udzielania pomocy publicznej czasowo, dostęp do aplikacji SHRIMP jest udzielany na czas niezbędny do realizacji obowiązków sprawozdawczych.
5. 
Podmiotom udzielającym pomocy innym niż podmioty określone w ust. 4 dostęp do aplikacji SHRIMP jest udzielany bezterminowo.
6. 
Prezes UOKiK udziela dostępu do aplikacji SHRIMP w terminie 40 dni od dnia otrzymania wniosku. Identyfikator (login) i hasło dostępu umożliwiające korzystanie z aplikacji SHRIMP przekazywane są użytkownikowi głównemu pocztą elektroniczną na adres wskazany we wniosku.
7. 
W przypadku podmiotów, o których mowa w ust. 4, Prezes UOKiK przekazuje użytkownikowi głównemu również informację o terminie, do którego udzielono dostępu do aplikacji SHRIMP. Na wniosek podmiotu udzielającego pomocy termin ten może zostać przedłużony lub dostęp do aplikacji SHRIMP może zostać przywrócony. Przepisy ust. 2 i 6 stosuje się odpowiednio.
8. 
W przypadku zmiany danych identyfikujących podmiot udzielający pomocy lub użytkownika głównego lub zmiany związanej z uprawnieniami do udzielania pomocy publicznej podmiot udzielający pomocy przekazuje aktualizację danych w terminie 7 dni od dnia wystąpienia tych zmian. Aktualizację danych przekazuje się na formularzu zgłoszeniowym, o którym mowa w ust. 2.
9. 
Podmiot udzielający pomocy może wyznaczyć dodatkowych użytkowników aplikacji SHRIMP, zwanych dalej "użytkownikami pomocniczymi".
10. 
Użytkownik główny zamieszcza w aplikacji SHRIMP informacje identyfikujące użytkownika pomocniczego, obejmujące imię i nazwisko, komórkę organizacyjną, numer telefonu służbowego oraz adres służbowej poczty elektronicznej. Użytkownik główny przekazuje użytkownikowi pomocniczemu na adres służbowej poczty elektronicznej identyfikator (login) i hasło umożliwiające korzystanie z aplikacji SHRIMP.
11. 
W przypadku wycofania danego użytkownika pomocniczego albo zmiany danych identyfikujących tego użytkownika użytkownik główny dokonuje aktualizacji informacji zamieszczonych w aplikacji SHRIMP.