§ 2. - Sposób sporządzania przez funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego protokołu i dokumentacji służbowej z kontroli osobistej oraz z przeglądania zawartości bagaży lub sprawdzania ładunków, a także wzorów protokołów z tych czynności.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.93

Akt obowiązujący
Wersja od: 21 stycznia 2020 r.
§  2. 
1. 
Protokół z:
1)
kontroli osobistej sporządza się według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2)
przeglądania zawartości bagaży lub sprawdzania ładunków w portach, na dworcach lub innych miejscach odprawy podróżnych lub bagażu oraz w środkach transportu lądowego, powietrznego i wodnego sporządza się według wzoru określonego w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. 
Protokoły, o których mowa w ust. 1, sporządza się w formie papierowej w dwóch egzemplarzach:
1)
przez odręczne wypełnienie formularzy według odpowiednich wzorów, o których mowa w ust. 1, albo
2)
za pomocą urządzeń technicznych zapewniających wydrukowanie wypełnionego dokumentu.
3. 
Protokoły, o których mowa w ust. 1, podpisują:
1)
funkcjonariusz Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego przeprowadzający czynności, zwany dalej "funkcjonariuszem";
2)
osoba kontrolowana w przypadku protokołu z kontroli osobistej;
3)
posiadacz bagażu lub ładunków lub przedstawiciel przewoźnika, spedytora lub agenta morskiego, w którego obecności dokonano czynności w przypadku protokołu z przeglądania zawartości bagaży lub sprawdzania ładunków w portach, na dworcach lub innych miejscach odprawy podróżnych lub bagażu oraz w środkach transportu lądowego, powietrznego i wodnego;
4)
inne osoby uczestniczące w czynnościach.
4. 
Oświadczenia i wnioski, o których mowa w art. 23a ust. 10 pkt 5 ustawy, zamieszcza się w protokole z możliwie największą dokładnością.
5. 
W protokole nie zastępuje się zapisu treści oświadczeń i wniosków odwoływaniem się do innych protokołów lub dokumentów.
6. 
Jeżeli osoby, o których mowa w ust. 3 pkt 2-4, odmawiają złożenia podpisu w protokole lub nie mogą go złożyć, funkcjonariusz zaznacza w protokole przyczynę braku tego podpisu.
7. 
W przypadku gdy w protokole brakuje miejsca na wpisanie potrzebnych informacji lub treści, należy je wpisać, z uwzględnieniem niezbędnych informacji i treści przewidzianych dla danej części protokołu, na osobnym arkuszu, który załącza się do protokołu.