Sposób sporządzania oraz przechowywania protokołów zeznań obejmujących okoliczności, na które rozciąga się obowiązek zachowania tajemnicy państwowej, służbowej lub zawodowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1998.146.951

Akt utracił moc
Wersja od: 7 grudnia 1998 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 19 listopada 1998 r.
w sprawie sposobu sporządzania oraz przechowywania protokołów zeznań obejmujących okoliczności, na które rozciąga się obowiązek zachowania tajemnicy państwowej, służbowej lub zawodowej.

Na podstawie art. 196 § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 i Nr 160, poz. 1083 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668) zarządza się, co następuje:
1.
Z zeznań świadków obejmujących okoliczności, na które rozciąga się obowiązek zachowania tajemnicy państwowej, służbowej lub zawodowej, sporządza się odrębny protokół, który wyłącza się z akt sprawy.
2.
Protokół, o którym mowa w ust. 1, może być sporządzony wyłącznie przez pracownika właściwego miejscowo organu podatkowego.
1.
Protokoły, w których zamieszczone są wiadomości stanowiące tajemnicę państwową, sporządzane są przez pracownika, który zgodnie z przepisami o ochronie tajemnicy państwowej i służbowej został upoważniony do dostępu do takich wiadomości.
2.
Protokołom, o których mowa w ust. 1, nadaje się klauzulę "Tajne specjalnego znaczenia" lub "Tajne" stosownie do przepisów o ochronie tajemnicy państwowej i służbowej. Dokumenty te podlegają rejestracji w dzienniku ewidencji wykonanych dokumentów oraz w stosownym dzienniku korespondencji dokumentów tajnych lub tajnych specjalnego znaczenia.
Protokołom, w których zamieszczone są wiadomości stanowiące tajemnicę służbową lub zawodową, nadaje się klauzulę "Poufne" stosownie do przepisów o ochronie tajemnicy państwowej i służbowej. Dokumenty te podlegają rejestracji w dzienniku ewidencji wykonanych dokumentów i w dzienniku korespondencji dokumentów poufnych.
O sporządzeniu protokołu, o którym mowa w § 1, czyni się wzmiankę w odpowiednim miejscu protokołu załączonego do akt sprawy lub w odpowiednim miejscu akt, wskazując numer rejestracyjny przechowywanego dokumentu niejawnego oraz numer teczki, w której jest przechowywany.
1.
Protokoły, o których mowa w § 2, przechowuje się w kancelarii tajnej.
2.
Jeżeli kancelaria tajna nie została utworzona, protokoły przechowuje pracownik wykonujący czynności przewidziane dla prowadzącego kancelarię tajną, stosownie do przepisów o ochronie tajemnicy państwowej i służbowej.
Protokoły, o których mowa w § 3, przechowuje się w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieupoważnionym.
W sprawach nie uregulowanych w rozporządzeniu stosuje się przepisy o ochronie tajemnicy państwowej i służbowej.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.