§ 4. - Sposób rejestracji statków morskich, tryb postępowania, wzór dokumentu rejestracyjnego oraz tryb i sposób ustalania opłat rejestracyjnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1996.114.547

Akt utracił moc
Wersja od: 27 września 1996 r.
§  4.
1.
Do zgłoszenia statku do rejestracji należy dołączyć dokumenty stwierdzające okoliczności podane w zgłoszeniu, a w szczególności:
1)
oryginał lub uwierzytelniony odpis dokumentu stwierdzającego nabycie własności lub współwłasności statku,
2)
jeżeli właścicielem statku jest osoba prawna - dokument stwierdzający pełną jej nazwę i siedzibę oraz wskazujący imiona i nazwiska osób upoważnionych do działania w imieniu tej osoby,
3)
jeżeli armator nie jest właścicielem statku - oryginał lub uwierzytelniony odpis dokumentu uprawniającego armatora do żeglugi statkiem we własnym imieniu,
4)
jeżeli statek był wpisany do rejestru okrętowego lub zarejestrowany w innym urzędzie morskim - dowód wykreślenia statku z tego rejestru,
5)
jeżeli statek był wpisany do rejestru za granicą - dowód wykreślenia statku z rejestru zagranicznego albo dokumenty uprawdopodobniające to wykreślenie.
2.
Przy zgłaszaniu statku do rejestracji osoba fizyczna będąca właścicielem lub współwłaścicielem statku obowiązana jest przedstawić dokument stwierdzający obywatelstwo polskie i miejsce zamieszkania w Polsce.