Sposób przesyłania zgłoszeń oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.2615 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 grudnia 2023 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW 1
z dnia 24 grudnia 2019 r.
w sprawie sposobu przesyłania zgłoszeń oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone

Na podstawie art. 10b ust. 2 ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2022 r. poz. 2500 oraz z 2023 r. poz. 614, 1234 i 1723) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa:
1)
sposób przesyłania zgłoszeń za pomocą środków komunikacji elektronicznej;
2)
rodzaje podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone poszczególne typy zgłoszeń.
Zgłoszenia mogą być przesyłane:
1)
za pomocą oprogramowania interfejsowego dostępnego na stronie, której adres jest podany w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw finansów publicznych prowadzonej przez urząd obsługujący tego ministra, albo
2)
przez portal podatkowy.
Struktura logiczna urzędowego poświadczenia odbioru zgłoszenia jest udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw finansów publicznych prowadzonej przez urząd obsługujący tego ministra.
Zgłoszenia mogą być opatrywane:
1)
kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo
2)
podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, jeżeli są przesyłane przez portal podatkowy.
3)
(uchylony).
Podpisem elektronicznym, o którym mowa w § 4 pkt 1, mogą być opatrywane wszystkie rodzaje zgłoszeń.
Podpisem elektronicznym, o którym mowa w § 4 pkt 2, mogą być opatrywane zgłoszenia aktualizacyjne osoby fizycznej będącej podatnikiem lub płatnikiem (NIP-7).
(uchylony).
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2020 r. 2
1 Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 kwietnia 2022 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 939).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2013 r. w sprawie sposobu przesyłania zgłoszeń oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone (Dz. U. poz. 753), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, zgodnie z art. 50 ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wprowadzenia uproszczeń dla przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym (Dz. U. poz. 2244).