§ 3. - Sposób przeprowadzania kontroli legalności pobytu cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.146.1426

Akt utracił moc
Wersja od: 22 sierpnia 2003 r.
§  3.
1.
Po przeprowadzeniu kontroli funkcjonariusz lub pracownik sporządza:
1)
w przypadku stwierdzenia nielegalności pobytu cudzoziemca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - protokół kontroli;
2)
w przypadku stwierdzenia legalności pobytu cudzoziemca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - notatkę.
2.
W przypadku gdy kontrolą objęto kilku cudzoziemców, po jej przeprowadzeniu sporządza się jeden protokół kontroli lub notatkę.
3.
Protokół kontroli powinien zawierać w szczególności:
1)
wskazanie numeru legitymacji służbowej funkcjonariusza lub upoważnienia do przeprowadzenia kontroli przez pracownika;
2)
datę i miejsce sporządzenia protokołu kontroli;
3)
datę i godzinę przeprowadzenia kontroli;
4)
imię, nazwisko i stanowiska służbowe kontrolującego;
5)
miejsce przeprowadzenia kontroli;
6)
imię i nazwisko kontrolowanego cudzoziemca;
7)
miejsce pobytu (adres zamieszkania) cudzoziemca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
8)
opis okoliczności uzasadniających przeprowadzenie kontroli;
9)
opis skontrolowanych dokumentów i zezwoleń z podaniem ich numeru, okresu ważności oraz organu, który dokument lub zezwolenie wydał;
10)
informację o środkach finansowych posiadanych przez cudzoziemca, niezbędnych do pokrycia kosztów pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, lub wskazanie sprawdzonych dokumentów umożliwiających ich uzyskanie;
11)
wynik kontroli;
12)
podpis funkcjonariusza lub pracownika sporządzającego protokół kontroli;
13)
podpis cudzoziemca lub adnotację o przyczynach jego braku.
4.
Odmowa podpisania protokołu przez cudzoziemca nie stanowi przeszkody do podpisania go przez kontrolującego oraz pozostawienia cudzoziemcowi kopii protokołu.
5.
Notatka powinna zawierać w szczególności:
1)
datę i miejsce sporządzenia notatki;
2)
imię i nazwisko kontrolowanego cudzoziemca;
3)
miejsce pobytu (adres zamieszkania) cudzoziemca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
4)
wynik kontroli;
5)
podpis funkcjonariusza lub pracownika sporządzającego notatkę.
6.
W przypadku gdy w przeprowadzaniu kontroli bierze udział tłumacz, protokół kontroli lub notatka powinny zawierać imię i nazwisko oraz podpis tłumacza.