Sposób przekazywania i wzory informacji o pojazdach wycofanych z eksploatacji oraz zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.
Dz.U.2010.257.1746
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA1)
z dnia 27 grudnia 2010 r.
w sprawie sposobu przekazywania i wzorów informacji o pojazdach wycofanych z eksploatacji oraz zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym
1) Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. Nr 216, poz. 1606).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 111, poz. 708, Nr 138, poz. 865, Nr 154, poz. 958, Nr 171, poz. 1056, Nr 199, poz. 1227, Nr 223, poz. 1464 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 19, poz. 100, Nr 20, poz. 106, Nr 79, poz. 666, Nr 130, poz. 1070 i Nr 215, poz. 1664 oraz z 2010 r. Nr 21, poz. 104, Nr 28, poz. 145, Nr 40, poz. 227, Nr 76, poz. 489, Nr 119, poz. 804, Nr 152, poz. 1018 i 1019, Nr 182, poz. 1228 i Nr 229, poz. 1498.
3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. Nr 175, poz. 1458, z 2007 r. Nr 176, poz. 1236, z 2009 r. Nr 79, poz. 666, Nr 92, poz. 753 i Nr 215, poz. 1664 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 145 i Nr 76, poz. 489.
4) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1464 oraz z 2009 r. Nr 79, poz. 666 i Nr 215, poz. 1664.
5) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 12, poz. 65 i Nr 73, poz. 501, z 2008 r. Nr 127, poz. 817, z 2009 r. Nr 157, poz. 1241 oraz z 2010 r. Nr 40, poz. 230, Nr 167, poz. 1131 i Nr 182, poz. 1228.
6) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1271, z 2003 r. Nr 124, poz. 1152 i Nr 217, poz. 2125, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, z 2005 r. Nr 64, poz. 565, z 2006 r. Nr 145, poz. 1050, z 2009 r. Nr 18, poz. 97 oraz z 2010 r. Nr 40, poz. 230 i Nr 182, poz. 1228.
7) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie sposobu przekazywania informacji o pojazdach wycofanych z eksploatacji oraz wzorów tych informacji (Dz. U. Nr 225, poz. 1935), które na podstawie art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 20 listopada 2009 r. o zmianie ustawy - Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 215, poz. 1664) traci moc z dniem 31 grudnia 2010 r.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Kwartalna informacja Zarządu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o podmiotach wpłacających opłaty za wprowadzenie pojazdów na terytorium kraju oraz za brak sieci zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji za ........ kwartał ....... roku |
Adresat: Główny Inspektor Ochrony Środowiska |
Dział 1. Dane o podmiotach wnoszących opłaty za wprowadzenie pojazdów na terytorium kraju
Lp. | Nazwa lub imię i nazwisko podmiotu oraz siedziba lub adres podmiotu1) | Wysokość wniesionej opłaty [zł] | Uwagi2) |
Suma wpływów: |
Dział 2. Dane o podmiotach wnoszących opłaty za brak sieci zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji3)
Lp. | Nazwa lub imię i nazwisko podmiotu oraz siedziba lub adres podmiotu1) | Wysokość wniesionej opłaty [zł] | Uwagi2) |
Suma wpływów: |
Dział 3. Dane o podmiotach wnoszących opłaty za brak sieci zbierania pojazdów na podstawie decyzji wyda-
nych przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska
Lp. | Nazwa lub imię i nazwisko podmiotu oraz siedziba lub adres podmiotu1) | Wysokość wniesionej opłaty [zł] | Uwagi2) |
Suma wpływów: |
.............................................................
(data i podpis sporządzającego informację4))
Objaśnienia:
1) Adres określa się przez podanie: nazwy miasta lub miejscowości, ulicy, numeru domu i lokalu, nazwy województwa oraz
kodu pocztowego, w formie zgodnej z informacją z przelewu bankowego.
2) Zamieszczenie dodatkowych wyjaśnień odnośnie wpłaconej kwoty, na przykład korekta wpłaty z poprzedniego okresu
sprawozdawczego z podaniem numeru działu i pozycji w dziale, którego korekta dotyczy.
3) Dział 2 wypełnia się za pierwszy kwartał w następnym roku kalendarzowym, którego opłaty za brak sieci dotyczą, zgodnie
z art. 16 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji.
4) Dotyczy formy pisemnej informacji.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Zbiorcza informacja Zarządu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o pojazdach wycofanych z eksploatacji za rok ............ |
Adresat: Minister Środowiska |
Dział 1. Informacja o zgromadzonych wpływach z tytułu opłat za wprowadzenie pojazdów na terytorium kraju
oraz za brak sieci zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji
Wysokość zgromadzonych wpływów z tytułów opłat: | [zł] |
za wprowadzenie pojazdów na terytorium kraju | |
za brak sieci zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji | |
za brak sieci zbierania pojazdów na podstawie decyzji wydanych przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska | |
Razem: |
Dział 2. Informacja o liczbie, markach, masie i roku produkcji pojazdów oraz masie pojazdów wycofanych z eks-
ploatacji, które zostały przyjęte do stacji demontażu
Lp. | Marka pojazdu | Rok produkcji | Masa pojazdu1) | Masa pojazdu wycofanego z eksploatacji2) |
– | – | – | [Mg] | [Mg] |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Razem: | ||||
Ogólna liczba pojazdów [szt.] | ||||
W tym liczba pojazdów niekompletnych3) |
Dział 3. Informacja o masie odpadów poddanych odzyskowi, w tym recyklingowi, oraz przekazanych do odzysku, w tym recyklingu, a także o masie przeznaczo-
nych do ponownego użycia przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów wycofanych z eksploatacji
3.1. Informacja o masie odpadów poddanych odzyskowi, w tym recyklingowi, oraz przekazanych do odzysku, w tym recyklingu
Tabela 1
Lp. | Kod i rodzaj odpadu powstałego z demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji4) | Masa odpadów powstałych z demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji | Masa odpadów poddanych na stacji demontażu:5) | Masa odpadów przekazanych na terytorium kraju do: | Masa odpadów wywiezionych za granicę13) | Masa odpadów przekazanych do unieszkodliwiania na terytorium kraju14) | |||||
recyklingowi6) | odzyskowi energii7) | innym niż recykling procesom odzysku, z wyłączeniem odzysku energii8) | recyklingu9) | odzysku energii10) | innych niż recykling procesów odzysku, z wyłączeniem odzysku energii11) | rozdrabniania w strzępiarce12) | |||||
– | – | [Mg] | |||||||||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
Razem: |
Tabela 2
Lp. | Nazwa albo imię i nazwisko oraz adres przedsiębiorcy prowadzącego strzępiarkę | Masa odpadów przekazanych do rozdrabniania w strzępiarce | Odpady powstałe w wyniku strzępienia poddane | |||||||
recyklingowi15) | odzyskowi energii16) | innym niż recykling pro- cesom odzysku, z wyłą- czeniem odzysku energii17) | unieszkodliwianiu18) | |||||||
Procentowy udział frakcji materiałowych | Masa | Procentowy udział frakcji materiałowych | Masa | Procentowy udział frakcji materiałowych | Masa | Procentowy udział frakcji materiałowych | Masa | |||
– | – | – | [%] | [Mg] | [%] | [Mg] | [%] | [Mg] | [%] | [Mg] |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
Razem: |
Tabela 3
Lp. | Kod i rodzaj odpadu powstałego z demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji4) | Masa odpadów wywiezionych za granicę w celu przetworzenia w procesie19) | |||
recyklingu | odzysku energii | innych niż recykling procesach odzysku, z wyłączeniem odzysku energii | unieszkodliwiania | ||
– | – | [Mg] | |||
29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 |
Razem: |
3.2. Informacja o masie przeznaczonych do ponownego użycia przedmiotów wyposażenia i części wymo-
ntowanych z pojazdów wycofanych z eksploatacji20)
Lp. | Masa przeznaczonych do ponownego użycia przedmiotów wyposażenia i części [Mg] |
35 | 36 |
Dział 4. Informacja o uzyskanych w kraju poziomach odzysku i recyklingu
Rodzaj informacji | [%] |
Osiągnięty poziom odzysku21) | |
Osiągnięty poziom recyklingu21) |
Dział 5. Informacja o stacjach demontażu, które uzyskały dofinansowanie
Nazwa, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy prowadzącego stację (stacje) demontażu | Nazwa stacji demontażu | Adres stacji demontażu22) | Wysokość dofinansowania |
– | – | – | [tys. zł] |
Dział 6. Informacja o gminach, które uzyskały dofinansowanie w zakresie zbierania porzuconych pojazdów wy-
cofanych z eksploatacji
Województwo | Powiat | Gmina | Wysokość dofinansowania | Ilość porzuconych pojazdów wycofanych z eksploatacji, które zostały zebrane w gminie |
– | – | – | [tys. zł] | [szt.] |
Dział 7. Informacja o powiatach, które uzyskały dofinansowanie w zakresie zbierania porzuconych pojazdów
wycofanych z eksploatacji
Województwo | Powiat | Wysokość dofinansowania | Ilość porzuconych pojazdów wycofanych z eksploatacji, które zostały zebrane w powiecie |
– | – | [tys. zł] | [szt.] |
..............................................................
(data i podpis sporządzającego informację23))
Uwagi:
Podawane w informacji dane obejmują:
1) pojazdy wycofane z eksploatacji przyjęte przez stacje demontażu w roku, którego dotyczy informacja;
2) odpady pochodzące tylko z pojazdów wycofanych z eksploatacji przyjętych przez stacje demontażu w roku, którego dotyczy informacja;
3) pojazdy przyjęte w imieniu stacji demontażu przez punkt zbierania pojazdów w roku, którego dotyczy informacja.
Objaśnienia:
1) Oznacza masę pojazdu w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych
z eksploatacji pomniejszoną o masę paliwa w ilości nominalnej; masę paliwa ustala się na 40 kg.
2) Masa pojazdu wycofanego z eksploatacji oznacza masę pojazdu zważonego przy przyjmowaniu pojazdu do stacji demon-
tażu lub punktu zbierania pojazdów, po uprzednim usunięciu z niego innych odpadów, które nie pochodzą z tego pojaz-
du.
3) Za pojazd niekompletny uważa się pojazd niezawierający wszystkich istotnych elementów, zgodnie z rozporządzeniem
Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 marca 2006 r. w sprawie listy istotnych elementów pojazdu kompletnego
(Dz. U. Nr 58, poz. 407) lub którego masa jest mniejsza niż 90 % masy pojazdu.
4) Należy podać rodzaj i kod odpadu zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie
katalogu odpadów (Dz. U. Nr 112, poz. 1206).
5) Należy wypełnić, jeżeli na stacji demontażu znajduje się inna niż stacja demontażu instalacja do odzysku.
6) Należy podać masę odpadów poddanych procesom recyklingu w instalacji, o której mowa w objaśnieniu nr 5, na danej
stacji demontażu na podstawie prowadzonej ewidencji odpadów.
7) Należy podać masę odpadów poddanych procesom odzysku energii w instalacji, o której mowa w objaśnieniu nr 5, na
danej stacji demontażu na podstawie prowadzonej ewidencji odpadów.
8) Należy podać masę odpadów poddanych innym niż recykling procesom odzysku, z wyłączeniem odzysku energii, w in-
stalacji, o której mowa w objaśnieniu nr 5, na danej stacji demontażu na podstawie prowadzonej ewidencji odpadów.
9) Należy podać masę odpadów przekazanych do recyklingu na podstawie prowadzonej ewidencji odpadów.
10) Należy podać masę odpadów przekazanych do odzysku energii na podstawie prowadzonej ewidencji odpadów.
11) Należy podać masę odpadów przekazanych do innych niż recykling procesów odzysku, z wyłączeniem odzysku energii,
na podstawie prowadzonej ewidencji odpadów.
12) Należy podać masę odpadów przekazanych do rozdrabniania w strzępiarce. W przypadku wypełnienia tej kolumny wypeł-
nia się również tabelę 2 z działu 3.1.
13) Należy podać masę odpadów wywiezionych za granicę w celu przetworzenia w procesach odzysku, w tym recyklingu lub
odzysku energii i unieszkodliwiania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym prze-
mieszczaniu odpadów (Dz. U. Nr 124, poz. 859, z późn zm.). W przypadku wypełnienia tej kolumny wypełnia się również
tabelę 3 z działu 3.1.
14) Należy podać masę odpadów przekazanych do procesu unieszkodliwienia na terytorium kraju na podstawie prowadzonej
ewidencji odpadów.
15) Należy podać udział procentowy frakcji materiałowych przeznaczonych do przekazania do recyklingu zgodnie z wynikami
próby strzępienia oraz wyliczoną masę odpadów poddanych recyklingowi na podstawie wyników próby strzępienia, wy-
konanej przez przedsiębiorcę prowadzącego strzępiarkę w roku poprzedzającym rok, którego informacja dotyczy.
16) Należy podać udział procentowy frakcji materiałowych przeznaczonych do przekazania do odzysku energii oraz wyliczoną
masę odpadów poddanych odzyskowi energii na podstawie wyników próby strzępienia, wykonanej przez przedsiębiorcę
prowadzącego strzępiarkę w roku poprzedzającym rok, którego informacja dotyczy.
17) Należy podać udział procentowy frakcji materiałowych przeznaczonych do przekazania do innych niż recykling procesów
odzysku, z wyłączeniem odzysku energii, oraz wyliczoną masę odpadów poddanych innym niż recykling procesom odzy-
sku, z wyłączeniem odzysku energii, na podstawie wyników próby strzępienia, wykonanej przez przedsiębiorcę prowa-
dzącego strzępiarkę w roku poprzedzającym rok, którego informacja dotyczy.
18) Należy podać udział procentowy frakcji materiałowych przeznaczonych do przekazania do unieszkodliwiania oraz wyli-
czoną masę odpadów poddanych unieszkodliwianiu na podstawie wyników próby strzępienia, wykonanej przez przedsię-
biorcę prowadzącego strzępiarkę w roku poprzedzającym rok, którego informacja dotyczy.
19) Należy podać masę odpadów wywiezionych za granicę w celu przetworzenia zgodnie z przepisami ustawy z dnia
29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów.
20) Należy podać informacje o masie przeznaczonych do ponownego użycia przedmiotów wyposażenia i części wymontowa-
nych z przyjętych w danym roku kalendarzowym pojazdów wycofanych z eksploatacji, z uwzględnieniem ponownego
użycia w rozumieniu art. 3 pkt 7 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, jak
również z wyłączeniem przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów określonych w rozporządzeniu
Ministra Infrastruktury z dnia 28 września 2005 r. w sprawie wykazu przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych
z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko
(Dz. U. Nr 201, poz. 1666).
21) Należy podać odpowiednio poziom odzysku albo recyklingu uzyskany na terytorium kraju w roku sprawozdawczym, któ-
rego dotyczy informacja, obliczony zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 października 2010 r. w spra-
wie obliczania poziomów odzysku i recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 202, poz. 1340).
22) Adres określa się przez podanie: nazwy miasta lub miejscowości, ulicy, numeru domu i lokalu, nazwy województwa oraz
kodu pocztowego.
23) Dotyczy formy pisemnej informacji.
)
ZAŁĄCZNIK Nr 3
Zbiorcza informacja Zarządu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o zgromadzonych wpływach z tytułu opłat, o których mowa w art. 64 ust. 2 i 3 oraz art. 69 ust. 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym oraz kar pieniężnych, o których mowa w art. 80 ust. 1–9 tej ustawy za ...... rok | |||
Adresat: Minister Środowiska | |||
Lp. | Wysokość zgromadzonych wpływów z tytułu: | [w zł] | Uwagi1) |
1 | Opłat produktowych | ||
2 | Dodatkowych opłat produktowych | ||
3 | Kar pieniężnych | ||
Suma wpływów: |
.............................................................
(data i podpis sporządzającego informację2))
Objaśnienia:
1) Zamieszczenie dodatkowych wyjaśnień odnośnie wpłaconej kwoty, na przykład korekta wpłaty z poprzedniego okresu
sprawozdawczego z podaniem numeru informacji i pozycji w informacji, którego korekta dotyczy.
2) Dotyczy formy pisemnej informacji.
)
ZAŁĄCZNIK Nr 4
Kwartalna informacja zarządu wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej o przedsiębiorcach wpłacających opłaty produktowe wynikające z ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym za ......... kwartał ......... roku |
Adresat: Główny Inspektor Ochrony Środowiska |
Dane o przedsiębiorcach wprowadzających sprzęt wpłacających opłaty produktowe
Lp. | Nr rejestrowy | Nazwa lub imię i nazwisko podmiotu | Siedziba lub adres podmiotu1) | Wysokość wniesionej opłaty [zł] | Tytuł opłaty2) | Uwagi3) |
Suma wpływów: |
.............................................................
(data i podpis sporządzającego informację4))
Objaśnienia:
1) Adres określa się przez podanie: nazwy miasta lub miejscowości, ulicy, numeru domu i lokalu, nazwy województwa oraz
kodu pocztowego, w formie zgodnej z informacją z przelewu bankowego.
2) Należy podać przyczynę uiszczenia opłaty produktowej.
3) Zamieszczenie dodatkowych wyjaśnień odnośnie wpłaconej kwoty, na przykład korekta wpłaty z poprzedniego okresu
sprawozdawczego z podaniem numeru informacji i pozycji w informacji, której korekta dotyczy.
4) Dotyczy formy pisemnej informacji.
)
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (4)
Podstawa prawna liczba obiektów na liście: (1)
Akty uchylające liczba obiektów na liście: (1)
Akty zastępowane liczba obiektów na liście: (1)
Wzory i narzędzia liczba obiektów na liście: (4)
Wzory liczba obiektów na liście: (4)
- Kwartalna informacja Zarządu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o podmiotach wpłacających opłaty za wprowadzenie pojazdów na terytorium kraju oraz za brak sieci zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji
- Kwartalna informacja zarządu wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej o przedsiębiorcach wpłacających opłaty produktowe wynikające z ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym
- Zbiorcza informacja Zarządu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o zgromadzonych wpływach z tytułu opłat, o których mowa w art. 64 ust. 2 i 3 oraz art. 69 ust. 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym oraz kar pieniężnych, o których mowa w art. 80 ust. 1-9 tej ustawy