Sposób prowadzenia rejestru jednostek samorządu zawodowego niektórych podmiotów gospodarczych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1989.51.307

Akt utracił moc
Wersja od: 8 września 1989 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 30 sierpnia 1989 r.
w sprawie sposobu prowadzenia rejestru jednostek samorządu zawodowego niektórych podmiotów gospodarczych.

Na podstawie art. 9 ust. 4 ustawy z dnia 30 maja 1989 r. o samorządzie zawodowym niektórych podmiotów gospodarczych (Dz. U. Nr 35, poz. 194) zarządza się, co następuje:
Rejestr zrzeszeń handlu i usług, zrzeszeń transportu oraz innych organizacji podmiotów gospodarczych, a także ich ogólnokrajowych reprezentacji, prowadzi się w księdze rejestrowej według ustalonego wzoru.
Dla każdego zrzeszenia handlu i usług, zrzeszenia transportu oraz dla innej organizacji podmiotów gospodarczych, a także dla każdej ich ogólnokrajowej reprezentacji, prowadzi się oddzielne akta rejestrowe, obejmujące akta postępowania o zarejestrowanie oraz dołączane sukcesywnie akta postępowań w sprawach o dokonanie dalszych wpisów w rejestrze, a także wszelkie dokumenty stanowiące podstawę dokonania wpisu.
1.
Księga rejestrowa składa się z następujących rubryk:

- rubryka pierwsza - liczba porządkowa wpisu,

- rubryka druga - data wpisu,

- rubryka trzecia - nazwa i siedziba,

- rubryka czwarta - przedmiotowy i terytorialny zakres działania,

- rubryka piąta - organ uprawniony do kierowania i reprezentowania organizacji oraz imiona i nazwiska osób wchodzących w jego skład,

- rubryka szósta - sposób reprezentowania i zaciągania zobowiązań majątkowych,

- rubryka siódma - wzmianka o złożeniu statutu i wprowadzonych do statutu zmianach,

- rubryka ósma - uwagi.

2.
W rubryce "uwagi" zamieszcza się w szczególności wzmiankę o wykreśleniu organizacji z rejestru.
1.
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać dokładne dane potrzebne do wypełnienia poszczególnych rubryk rejestru. Do wniosku powinny być dołączone dokumenty mające stanowić podstawę wpisu.
2.
Podstawą postanowienia zarządzającego wpis do rejestru są wyłącznie dokumenty złożone do akt rejestrowych. W postanowieniu zarządzającym wpis do rejestru sąd określa dosłowną treść wpisu oraz rubrykę rejestru, w której wpis ma być dokonany.
3.
Sąd rejestrowy może w treści wpisu powołać się na dokument złożony do akt postępowania rejestrowego. Dokument ten uważa się wówczas za objęty treścią wpisu.
1.
Podstawą postanowienia zarządzającego pierwszy wpis do rejestru są dołączone do wniosku następujące dokumenty:
1)
dla organizacji tworzonej w trybie inicjatywy założycielskiej - statut,
2)
dla powoływanej ogólnokrajowej reprezentacji zrzeszeń - statut i uchwała co najmniej 10 organizacji określonych w art. 2 ustawy z dnia 30 maja 1989 r. o samorządzie zawodowym niektórych podmiotów gospodarczych (Dz. U. Nr 35, poz. 194),
3)
dla organizacji wymienionej w art. 8 ust. 1 ustawy, o której mowa w pkt 2 - statut i uchwała o przekształceniu.
2.
Statut składa się w dwóch egzemplarzach.
Przepisy dotyczące dokonania wpisu stosuje się odpowiednio do wykreślenia wpisu.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.