Sposób prowadzenia rejestru izb gospodarczych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1989.49.283

Akt utracił moc
Wersja od: 29 sierpnia 1989 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 20 lipca 1989 r.
w sprawie sposobu prowadzenia rejestru izb gospodarczych.

Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 30 maja 1989 r. o izbach gospodarczych (Dz. U. Nr 35, poz. 195) zarządza się, co następuje:
1.
Rejestr izb gospodarczych tworzonych na podstawie ustawy z dnia 30 maja 1989 r. o izbach gospodarczych (Dz. U. Nr 35, poz. 195), zwanej dalej "ustawą", prowadzi się w księdze rejestrowej według określonego wzoru.
2.
Księga rejestrowa składa się z następujących rubryk:

- rubryka pierwsza - liczba porządkowa wpisu,

- rubryka druga - data wpisu izby,

- rubryka trzecia - nazwa, siedziba i adres izby,

- rubryka czwarta - terytorialny zakres działania izby,

- rubryka piąta - imiona i nazwiska oraz adresy członków organów, w tym organu

upoważnionego do kierowania i reprezentowania izby,

- rubryka szósta - sposób reprezentowania izby i zaciągania zobowiązań majątkowych,

- rubryka siódma - wzmianka o złożeniu statutu i jego zmianach,

- rubryka ósma - wzmianka o ustanowieniu likwidatora,

- rubryka dziewiąta - data wykreślenia izby,

- rubryka dziesiąta - "uwagi".

Krajowa Izba Gospodarcza podlega wpisaniu do rejestru izb gospodarczych prowadzonego w Sądzie Rejonowym dla Miasta Stołecznego Warszawy.
1.
Podstawą postanowienia zarządzającego wpis do rejestru są wyłącznie dokumenty złożone do akt rejestrowych. W postanowieniu zarządzającym wpis do rejestru sąd rejestrowy określa dosłowną treść wpisu oraz rubrykę rejestru, w której wpis ma być dokonany.
2.
Sąd rejonowy może w treści wpisu powołać się na dokument złożony do akt postępowania rejestrowego. Dokument ten uważa się wówczas za objęty treścią wpisu.
Przepisy dotyczące dokonania wpisu stosuje się odpowiednio do wykreślenia wpisu.
1.
Dla każdej izby gospodarczej prowadzi się oddzielne akta rejestrowe, obejmujące akta postępowania o zarejestrowanie oraz dołączane sukcesywnie akta postępowań w sprawach o dokonanie dalszych wpisów w rejestrze, a także wszelkie dokumenty stanowiące podstawę dokonania wpisów.
2.
Do akt rejestrowych izb gospodarczych dołącza się również akta spraw rozpoznanych przez sąd na podstawie art. 13 ustawy.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.