Sposób prowadzenia rejestru funduszy inwestycyjnych, wzór tego rejestru oraz szczegółowy tryb postępowania w sprawach o wpis do rejestru funduszy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.226.2294

Akt utracił moc
Wersja od: 18 października 2004 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 6 października 2004 r.
w sprawie sposobu prowadzenia rejestru funduszy inwestycyjnych, wzoru tego rejestru oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach o wpis do rejestru funduszy

Na podstawie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych (Dz. U. Nr 146, poz. 1546) zarządza się, co następuje:
Rejestr funduszy inwestycyjnych, zwany dalej "rejestrem", prowadzi się dla funduszy inwestycyjnych określonych ustawą z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych.
Dla każdego funduszu inwestycyjnego, zwanego dalej "funduszem", prowadzi się oddzielną księgę rejestrową.
Księga rejestrowa składa się z następujących rubryk:
1)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu;
2)
rubryka druga - nazwa, rodzaj, konstrukcja i typ funduszu, numer identyfikacyjny - REGON, a w przypadku: funduszu powiązanego - również nazwa, rodzaj i numer wpisu w rejestrze funduszu podstawowego; funduszu z wydzielonymi subfunduszami - również nazwy poszczególnych subfunduszy;
3)
rubryka trzecia - cel inwestycyjny i czas trwania funduszu, a w przypadku funduszu z wydzielonymi subfunduszami cel inwestycyjny odrębnie dla każdego subfunduszu;
4)
rubryka czwarta - firma, siedziba i adres towarzystwa funduszy inwestycyjnych, sposób jego reprezentowania, numer w Krajowym Rejestrze Sądowym oraz oznaczenie sądu prowadzącego rejestr;
5)
rubryka piąta - informacja o rozpoczęciu, zawieszeniu lub wznowieniu działalności przez radę inwestorów oraz lista jej członków, wzmianka o działaniu w funduszu zgromadzenia inwestorów;
6)
rubryka szósta - członkowie zarządu towarzystwa funduszy inwestycyjnych, prokurenci oraz pełnomocnicy, którym udzielono pełnomocnictwa ogólnego do reprezentowania funduszu;
7)
rubryka siódma - firma lub nazwa, siedziba i adres depozytariusza;
8)
rubryka ósma - wzmianka o statucie funduszu oraz jego zmianach, ze wskazaniem tych zmian;
9)
rubryka dziewiąta - liczba certyfikatów inwestycyjnych wszystkich emisji, nazwa serii oraz liczba certyfikatów inwestycyjnych danej serii (w przypadku funduszu inwestycyjnego zamkniętego);
10)
rubryka dziesiąta - informacja o przejęciu zarządzania funduszem, przekształceniu funduszu, rozpoczęciu połączenia z innym funduszem (ze wskazaniem, czy fundusz jest funduszem przejmującym, czy przejmowanym), wzmianka o otwarciu likwidacji funduszu oraz dane likwidatorów;
11)
rubryka jedenasta - data dokonania wpisu i podpis sekretarza sądu lub imię i nazwisko sekretarza sądu dokonującego wpisu w systemie, o którym mowa w § 7 ust. 1;
12)
rubryka dwunasta - data wykreślenia funduszu z rejestru;
13)
rubryka trzynasta - uwagi.
Wzór księgi rejestrowej stanowi załącznik do rozporządzenia.
Księgi rejestrowe nie mogą być wydawane poza miejsce ich przechowywania.
Niezależnie od księgi rejestrowej dla każdego funduszu prowadzi się akta rejestrowe obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu oraz dotyczące postępowania rejestrowego.
1.
Księgi rejestrowe mogą być prowadzone pomocniczo również w systemie informatycznym.
2.
Dane zgromadzone w systemie informatycznym podlegają ochronie na podstawie odrębnych przepisów.
3.
System informatyczny powinien podlegać zabezpieczeniom uniemożliwiającym dostęp osób nieuprawnionych.
W postępowaniu w sprawach rejestru stosuje się przepisy Kodeksu postępowania cywilnego o postępowaniu nieprocesowym, chyba że przepisy poniższe stanowią inaczej.
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać dane potrzebne do wypełnienia poszczególnych rubryk rejestru.
1.
Sąd rejestrowy bada, czy zgłoszony wniosek i dołączone do niego dokumenty zgadzają się pod względem formy i treści z obowiązującymi przepisami prawa.
2.
Sąd bada, czy zgłoszone dane są zgodne z rzeczywistym stanem rzeczy, jeżeli ma w tym względzie uzasadnione wątpliwości.
W postanowieniu zarządzającym wpis sąd określa treść wpisu oraz rubrykę księgi rejestrowej, do której wpis ma być dokonany.
Sąd może w treści wpisu powołać się na dokument złożony do akt rejestrowych. Powołane dokumenty uważa się za objęte treścią wpisu.
Postanowienie zarządzające wpis uzasadnia się tylko na wniosek.
1.
O wniesieniu apelacji od postanowienia zarządzającego wpis wpisuje się z urzędu wzmiankę w rubryce trzynastej rejestru.
2.
Wzmianka, o której mowa w ust. 1, ulega wykreśleniu po prawomocnym zakończeniu postępowania.
1.
W przypadku uchylenia postanowienia zarządzającego dokonanie wpisu sąd z urzędu zarządza jego wykreślenie.
2.
W przypadku zmiany postanowienia zarządzającego dokonanie wpisu sąd z urzędu zarządza odpowiednią zmianę tego wpisu.
1.
Każdy może, pod nadzorem sekretarza sądowego, przeglądać rejestr oraz złożone do akt dokumenty stanowiące podstawę wpisu.
2.
Zaświadczenia, odpisy i wyciągi z rejestru są wydawane osobie, która wykaże interes prawny w ich uzyskaniu.
W sprawach o wpis wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie rozporządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.
1.
Rejestr funduszy inwestycyjnych prowadzony na podstawie przepisów dotychczasowych przejmuje rejestr prowadzony na podstawie przepisów niniejszego rozporządzenia.
2.
Fundusze wpisane do rejestru na podstawie przepisów niniejszego rozporządzenia otrzymują kolejne numery wpisu.
1.
Uzupełnienie rejestru prowadzonego na podstawie przepisów dotychczasowych, zgodnie z przepisami niniejszego rozporządzenia, może nastąpić poprzez złożenie przez towarzystwo funduszy inwestycyjnych zarządzające funduszem wpisanym uzupełniających danych do akt rejestrowych.
2.
O złożeniu danych, o których mowa w ust. 1, czyni się wzmiankę w rubryce trzynastej księgi rejestrowej.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. 1

ZAŁĄCZNIK

WZÓR KSIĘGI REJESTROWEJ

Nr kolejny wpisuNazwa, rodzaj, konstrukcja i typ funduszu, numer indentyfikacyjny - REGON, a w przypadku: funduszu powiązanego - również nazwa, rodzaj i numer wpisu w rejestrze funduszu podstawowego; funduszu z wydzielonymi subfunduszami - również nazwy poszczególnych subfunduszyCel inwestycyjny i czas trwania funduszu, a w przypadku funduszu z wydzielonymi subfunduszami

cel inwestycyjny odrębnie dla każdego subfunduszu

Firma, siedziba i adres towarzystwa funduszy inwestycyjnych, sposób jego reprezentowania, numer w KRS oraz oznaczenie sądu prowadzącego rejestrInformacja o rozpoczęciu, zawieszeniu lub wznowieniu działalności przez radę inwestorów oraz lista jej członków, wzmianka o działaniu w funduszu zgromadzenia inwestorówCzłonkowie zarządu towarzystwa funduszy inwestycyjnych, prokurenci oraz pełnomocnicy, którym udzielono pełnomocnictwa ogólnego do reprezentowania funduszuFirma lub nazwa, siedziba i adres depozytariuszaWzmianka o statucie funduszu oraz jego zmianach, ze wskazaniem tych zmianLiczba certyfikatów inwestycyjnych wszystkich emisji, nazwa serii oraz liczba certyfikatów inwestycyjnych danej serii (w przypadku funduszu inwestycyjnego zamkniętego)Informacja o przejęciu zarządzania funduszem, przekształceniu funduszu, rozpoczęciu połączenia z innym funduszem (ze wskazaniem, czy fundusz jest funduszem przejmującym, czy przejmowanym), wzmianka o otwarciu likwidacji funduszu oraz dane likwidatorówData dokonania wpisu i podpis sekretarza sąduData wykreślenia funduszu z rejestruUwagi
12345678910111213
1 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 maja 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru funduszy inwestycyjnych, wzoru tego rejestru oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach o wpis do rejestru funduszy (Dz. U. Nr 68, poz. 628), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, na podstawie art. 327 ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych (Dz. U. Nr 146, poz. 1546).