§ 4. - Sposób prowadzenia przez publiczne szkoły i placówki artystyczne dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.2474

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 września 2019 r.
§  4. 
1. 
Dzienniki zajęć są prowadzone przez szkoły:
1)
prowadzące świetlicę;
2)
zatrudniające pedagoga, psychologa szkolnego, doradcę zawodowego lub wychowawcę świetlicy;
3)
realizujące zgodnie z planem nauczania inne zajęcia niż zajęcia wpisywane odpowiednio do dziennika lekcyjnego, dziennika lekcyjnego zajęć edukacyjnych artystycznych oraz dziennika zajęć w świetlicy, jeżeli jest to uzasadnione koniecznością dokumentowania przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej, w szczególności zajęć rewalidacyjnych lub zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
2. 
W dzienniku zajęć świetlicy nauczyciel - wychowawca świetlicy wpisuje:
1)
plan pracy świetlicy na dany rok szkolny;
2)
imiona i nazwiska uczniów korzystających ze świetlicy oraz klasę, do której uczęszczają;
3)
tematy przeprowadzonych zajęć;
4)
obecność uczniów na poszczególnych godzinach zajęć.
3. 
W dzienniku zajęć nauczyciel - pedagog lub nauczyciel - psycholog szkolny wpisuje:
1)
tygodniowy plan zajęć;
2)
wykaz uczniów zakwalifikowanych do różnych form pomocy;
3)
informację o kontaktach z osobami i instytucjami, z którymi nauczyciel - pedagog lub nauczyciel - psycholog szkolny współdziała przy wykonywaniu swoich zadań;
4)
wnioski do dalszej pracy.
4. 
W dzienniku zajęć nauczyciel - doradca zawodowy wpisuje:
1)
tematykę zajęć;
2)
tygodniowy plan stałych zajęć;
3)
informacje o kontaktach z osobami i instytucjami, z którymi nauczyciel - doradca zawodowy współdziała przy wykonywaniu swoich zadań;
4)
porady i informacje grupowe;
5)
realizację zadań;
6)
porady i informacje indywidualne;
7)
spotkania, zajęcia psychoedukacyjne z rodzicami;
8)
informacje dodatkowe o działalności nauczyciela - doradcy zawodowego;
9)
wnioski do dalszej pracy.
5. 
W dziennikach zajęć, o których mowa w ust. 1 pkt 3, prowadzący zajęcia wpisuje:
1)
tygodniowy plan zajęć;
2)
wykaz uczniów i ich obecność na zajęciach;
3)
indywidualny program pracy z uczniem;
4)
tematy przeprowadzonych zajęć;
5)
ocenę postępów ucznia;
6)
wnioski do dalszej pracy.
6. 
W przypadku ucznia zakwalifikowanego do indywidualnego nauczania szkoła prowadzi odpowiednio dziennik indywidualnego nauczania.
7. 
Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem, z zastrzeżeniem § 10 ust. 5.
8. 
Szkoła lub placówka gromadzi, w indywidualnej teczce, dla każdego ucznia objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną dokumentację badań i czynności uzupełniających prowadzonych w szczególności przez nauczyciela - pedagoga, psychologa, logopedę, doradcę zawodowego lub terapeutę pedagogicznego, lekarza oraz innego specjalistę, a także inną dokumentację związaną z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.