§ 4. - Sposób prowadzenia przez publiczne szkoły i placówki artystyczne dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2017.2474
Akt obowiązujący Wersja od: 1 września 2019 r.
§ 4.
1.
Dzienniki zajęć są prowadzone przez szkoły:1)
prowadzące świetlicę;2)
zatrudniające pedagoga, psychologa szkolnego, doradcę zawodowego lub wychowawcę świetlicy;3)
realizujące zgodnie z planem nauczania inne zajęcia niż zajęcia wpisywane odpowiednio do dziennika lekcyjnego, dziennika lekcyjnego zajęć edukacyjnych artystycznych oraz dziennika zajęć w świetlicy, jeżeli jest to uzasadnione koniecznością dokumentowania przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej, w szczególności zajęć rewalidacyjnych lub zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.2.
W dzienniku zajęć świetlicy nauczyciel - wychowawca świetlicy wpisuje:1)
plan pracy świetlicy na dany rok szkolny;2)
imiona i nazwiska uczniów korzystających ze świetlicy oraz klasę, do której uczęszczają;3)
tematy przeprowadzonych zajęć;4)
obecność uczniów na poszczególnych godzinach zajęć.3.
W dzienniku zajęć nauczyciel - pedagog lub nauczyciel - psycholog szkolny wpisuje:1)
tygodniowy plan zajęć;2)
wykaz uczniów zakwalifikowanych do różnych form pomocy;3)
informację o kontaktach z osobami i instytucjami, z którymi nauczyciel - pedagog lub nauczyciel - psycholog szkolny współdziała przy wykonywaniu swoich zadań;4)
wnioski do dalszej pracy.4.
W dzienniku zajęć nauczyciel - doradca zawodowy wpisuje:1)
tematykę zajęć;2)
tygodniowy plan stałych zajęć;3)
informacje o kontaktach z osobami i instytucjami, z którymi nauczyciel - doradca zawodowy współdziała przy wykonywaniu swoich zadań;4)
porady i informacje grupowe;5)
realizację zadań;6)
porady i informacje indywidualne;7)
spotkania, zajęcia psychoedukacyjne z rodzicami;8)
informacje dodatkowe o działalności nauczyciela - doradcy zawodowego;9)
wnioski do dalszej pracy.5.
W dziennikach zajęć, o których mowa w ust. 1 pkt 3, prowadzący zajęcia wpisuje:1)
tygodniowy plan zajęć;2)
wykaz uczniów i ich obecność na zajęciach;3)
indywidualny program pracy z uczniem;4)
tematy przeprowadzonych zajęć;5)
ocenę postępów ucznia;6)
wnioski do dalszej pracy.6.
W przypadku ucznia zakwalifikowanego do indywidualnego nauczania szkoła prowadzi odpowiednio dziennik indywidualnego nauczania.7.
Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem, z zastrzeżeniem § 10 ust. 5.8.
Szkoła lub placówka gromadzi, w indywidualnej teczce, dla każdego ucznia objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną dokumentację badań i czynności uzupełniających prowadzonych w szczególności przez nauczyciela - pedagoga, psychologa, logopedę, doradcę zawodowego lub terapeutę pedagogicznego, lekarza oraz innego specjalistę, a także inną dokumentację związaną z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.