§ 6. - Sposób prowadzenia przez publiczne szkoły i placówki artystyczne dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzaje tej dokumentacji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2011.187.1118

Akt utracił moc
Wersja od: 8 września 2011 r.
§  6.
1.
Po przyjęciu ucznia do szkoły wychowawca klasy (nauczyciel) lub inna osoba wskazana przez dyrektora szkoły zakłada arkusz ocen ucznia.
2.
Wzór arkusza ocen określają przepisy w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych publicznych szkół i placówek artystycznych. Pierwsza strona arkusza ocen powinna być opatrzona podłużną pieczęcią szkoły oraz pieczątką i podpisem dyrektora szkoły.
3.
Arkusz ocen ucznia dokumentuje przebieg nauczania w całym cyklu kształcenia ucznia w szkole.
4.
Wpisów w arkuszu ocen dokonuje się na podstawie:
1)
danych zawartych w:
a)
księdze uczniów,
b)
dzienniku lekcyjnym,
c)
protokołach egzaminów,
d)
protokołach sprawdzianów wiadomości i umiejętności,
e)
protokołach z prac komisji powołanej w celu ustalenia rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania z udziałem rady pedagogicznej;
2)
informacji o wyniku sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia i klasie trzeciej ogólnokształcącej szkoły baletowej albo o zwolnieniu ze sprawdzianu przez dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej;
3)
informacji o wyniku egzaminu przeprowadzonego w klasie trzeciej ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia oraz ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i klasie szóstej ogólnokształcącej szkoły baletowej albo o zwolnieniu z egzaminu przez dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej.
5.
Podstawą wpisu o klasyfikowaniu, promowaniu lub ukończeniu przez ucznia szkoły jest uchwała rady pedagogicznej. Datę uchwały wpisuje się do arkusza ocen.
6.
W arkuszu ocen ucznia zamieszcza się również adnotację o wydaniu dyplomu lub świadectwa ukończenia szkoły, duplikatu dyplomu lub świadectwa, zezwoleniu na indywidualny tok lub program nauki, sporządzeniu odpisu arkusza ocen oraz wpisuje się datę i przyczynę opuszczenia szkoły przez ucznia. Osoba wypełniająca arkusz ocen potwierdza podpisem zgodność wpisów z dokumentami, na podstawie których ich dokonano.
7.
W przypadku przeniesienia się ucznia do innej szkoły przesyła się do tej szkoły odpis arkusza ocen ucznia.