§ 4. - Sposób prowadzenia przez nadawcę ewidencji czasu nadawania audycji wytworzonych pierwotnie w języku polskim, audycji europejskich i audycji europejskich wytworzonych przez producentów niezależnych oraz czas jej przechowywania.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.201.1676

Akt utracił moc
Wersja od: 25 kwietnia 2009 r.
§  4.
Ewidencja czasu nadawania obejmuje następujące informacje:
1)
nazwę programu, w którym rozpowszechniono audycję;
2)
nazwę nadawcy;
3)
tytuł audycji;
4)
datę rozpowszechnienia audycji w programie: dzień, miesiąc, rok, i dokładną godzinę jej emisji: od - do;
5)
rzeczywisty czas trwania audycji wyrażony w minutach, z uwzględnieniem § 3 ust. 5;
6)
rok produkcji audycji;
7)
nazwę państwa albo państw, na terytorium których stale zamieszkuje większość członków zespołu twórczego audycji, w tym w szczególności: reżyser, autor scenariusza, scenograf, operator, odtwórcy głównych ról, kompozytor;
8)
nazwę producenta albo współproducentów audycji;
9)
informacje wskazujące, czy producent albo współproducenci audycji są producentami niezależnymi wobec danego nadawcy zgodnie z art. 4 pkt 13 ustawy;
10)
nazwę państwa albo państw, w których producent albo współproducenci audycji mają siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania;
11)
w przypadku gdy producent albo współproducenci audycji nie mają siedziby lub stałego miejsca zamieszkania w państwach, o których mowa w art. 15b ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy - nazwę państwa, w którym ma siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania osoba fizyczna albo prawna albo podmiot nieposiadający osobowości prawnej nadzorujący i kontrolujący produkcję audycji;
12)
w odniesieniu do audycji wytworzonych przez współproducentów również:
a)
udział współproducentów mających siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania w państwach, o których mowa w art. 15b ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy, w łącznych kosztach produkcji audycji, określony jako proporcja tych kosztów,
b)
nazwę państwa albo państw, w których mają siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania współproducenci, których kontroli podlega współprodukcja audycji;
13)
w odniesieniu do audycji zarejestrowanych i nadanych w języku polskim, nietłumaczonych z języka obcego i niedubbingowanych:
a)
język pierwotnej rejestracji audycji,
b)
język, w którym został wytworzony pierwotny scenariusz audycji,
c)
jeśli audycja została wytworzona na podstawie licencji - opis stanu faktycznego w zakresie pochodzenia licencji i ewentualnej adaptacji audycji dla polskiego odbiorcy;
14)
rodzaj audycji:
a)
audycja informacyjna, z wyłączeniem serwisów informacyjnych,
b)
magazyn informacyjno-publicystyczny, z wyłączeniem lit. c,
c)
magazyn sportowy,
d)
dyskusja lub debata w studio bez udziału publiczności,
e)
dyskusja lub debata w studio z udziałem publiczności i talk-show publicystyczny,
f)
reportaż, z wyłączeniem audycji określonych w lit. g,
g)
audycja interwencyjna, w tym reportaż interwencyjny,
h)
audycja edukacyjna, popularnonaukowa, oświatowa,
i)
audycja poradnicza lub edukacyjno-poradnicza,
j)
audycja religijna, w tym transmisje mszy, nabożeństw i uroczystości religijnych, katechezy, informacja, edukacja i publicystyka na tematy religijne,
k)
audycja rozrywkowa: widowisko, gry, konkursy, z wyłączeniem teleturniejów,
l)
audycja satyryczna, kabaret, talk-show rozrywkowy,
m)
inna audycja rozrywkowa, z wyłączeniem teleturniejów,
n)
film fabularny kinowy,
o)
film i serial fabularny telewizyjny, z wyłączeniem sitcomu,
p)
sitcom, serial komediowy,
r)
film lub serial rysunkowy dla dzieci,
s)
film lub serial rysunkowy inny,
t)
film lub serial dokumentalny,
u)
spektakl teatralny, widowisko poetyckie, poetycko-muzyczne,
w)
spektakl operowy,
y)
musical, wodewil, operetka,
z)
spektakl baletowy, spektakl tańca nowoczesnego, pantomima,

za) muzyka poważna: koncerty w studio, transmisje koncertów, audycje muzyczne,

zb) muzyka rozrywkowa: koncerty w studio, transmisje koncertów, wideoklipy, audycje muzyczne, listy przebojów,

zc) inny rodzaj audycji - określić, jaki;

15)
kwalifikacja audycji europejskich według następujących kryteriów:
a)
większość członków zespołu twórczego stale zamieszkuje na terytorium państw, o których mowa w art. 15b ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy (tj. na terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw będących stroną Europejskiej konwencji o Telewizji Ponadgranicznej, sporządzonej w Strasburgu dnia 5 maja 1989 r., niestosujących środków dyskryminacyjnych w stosunku do audycji pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej), a audycja została wyprodukowana przez producenta mającego siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania w tych państwach, albo
b)
większość członków zespołu twórczego stale zamieszkuje na terytorium państw, o których mowa w art. 15b ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy, a produkcja audycji jest nadzorowana i kontrolowana przez osobę fizyczną mającą stałe miejsce zamieszkania w tych państwach, lub przez osobę prawną albo podmiot nieposiadający osobowości prawnej, których siedziba znajduje się w tych państwach, albo
c)
większość członków zespołu twórczego stale zamieszkuje na terytorium państw, o których mowa w art. 15b ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy, a udział współproducentów mających siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania w tych państwach w łącznych kosztach produkcji audycji jest większościowy i współprodukcja nie podlega kontroli współproducentów niemających siedziby lub stałego miejsca zamieszkania w tych państwach, albo
d)
większość członków zespołu twórczego stale zamieszkuje na terytorium państwa europejskiego, a audycja została wyprodukowana samodzielnie przez producenta mającego siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania w państwie, o którym mowa w art. 15b ust. 1 pkt 3 ustawy i które zawarło ze Wspólnotą Europejską umowę w sprawach audiowizualnych, albo
e)
większość członków zespołu twórczego stale zamieszkuje na terytorium państwa europejskiego, a audycja została wyprodukowana - w koprodukcji z producentem mającym siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej - przez producenta mającego siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania w państwie, o którym mowa w art. 15b ust. 1 pkt 3 ustawy, które zawarło ze Wspólnotą Europejską umowę w sprawach audiowizualnych, albo
f)
audycja została wyprodukowana w ramach dwustronnych umów o koprodukcji zawartych między państwami członkowskimi Unii Europejskiej i państwami trzecimi, a udział współproducentów mających siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania na terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej w łącznych kosztach produkcji audycji jest większościowy oraz współprodukcja nie podlega kontroli współproducentów niemających siedziby lub stałego miejsca zamieszkania na terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej, albo
g)
audycja, o której mowa w art. 15b ust. 5 ustawy - tj. audycja niespełniająca wymagań określonych w art. 15b ust. 1-4 ustawy, ale której większość członków zespołu twórczego stale zamieszkuje w państwach członkowskich Unii Europejskiej, a audycja powstała w koprodukcji z współproducentami mającymi siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania w państwach członkowskich Unii Europejskiej;
16)
w odniesieniu do audycji, o których mowa w pkt 15 lit. g - proporcja udziału współproducentów mających siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania w państwie członkowskim Unii Europejskiej w łącznych kosztach produkcji audycji.