§ 4. - Sposób prowadzenia przez nadawcę ewidencji czasu nadawania audycji wytworzonych pierwotnie w języku polskim, audycji europejskich i audycji europejskich wytworzonych przez producentów niezależnych oraz czas jej przechowywania.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2005.201.1676
Akt utracił moc Wersja od: 25 kwietnia 2009 r.
§ 4.
Ewidencja czasu nadawania obejmuje następujące informacje: 1)
nazwę programu, w którym rozpowszechniono audycję; 2)
nazwę nadawcy; 3)
tytuł audycji; 4)
datę rozpowszechnienia audycji w programie: dzień, miesiąc, rok, i dokładną godzinę jej emisji: od - do; 5)
rzeczywisty czas trwania audycji wyrażony w minutach, z uwzględnieniem § 3 ust. 5; 6)
rok produkcji audycji; 7)
nazwę państwa albo państw, na terytorium których stale zamieszkuje większość członków zespołu twórczego audycji, w tym w szczególności: reżyser, autor scenariusza, scenograf, operator, odtwórcy głównych ról, kompozytor; 8)
nazwę producenta albo współproducentów audycji; 9)
informacje wskazujące, czy producent albo współproducenci audycji są producentami niezależnymi wobec danego nadawcy zgodnie z art. 4 pkt 13 ustawy; 10)
nazwę państwa albo państw, w których producent albo współproducenci audycji mają siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania; 11)
w przypadku gdy producent albo współproducenci audycji nie mają siedziby lub stałego miejsca zamieszkania w państwach, o których mowa w art. 15b ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy - nazwę państwa, w którym ma siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania osoba fizyczna albo prawna albo podmiot nieposiadający osobowości prawnej nadzorujący i kontrolujący produkcję audycji; 12)
w odniesieniu do audycji wytworzonych przez współproducentów również:a)
udział współproducentów mających siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania w państwach, o których mowa w art. 15b ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy, w łącznych kosztach produkcji audycji, określony jako proporcja tych kosztów,b)
nazwę państwa albo państw, w których mają siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania współproducenci, których kontroli podlega współprodukcja audycji; 13)
w odniesieniu do audycji zarejestrowanych i nadanych w języku polskim, nietłumaczonych z języka obcego i niedubbingowanych:a)
język pierwotnej rejestracji audycji,b)
język, w którym został wytworzony pierwotny scenariusz audycji,c)
jeśli audycja została wytworzona na podstawie licencji - opis stanu faktycznego w zakresie pochodzenia licencji i ewentualnej adaptacji audycji dla polskiego odbiorcy; 14)
rodzaj audycji:a)
audycja informacyjna, z wyłączeniem serwisów informacyjnych,b)
magazyn informacyjno-publicystyczny, z wyłączeniem lit. c,c)
magazyn sportowy,d)
dyskusja lub debata w studio bez udziału publiczności,e)
dyskusja lub debata w studio z udziałem publiczności i talk-show publicystyczny,f)
reportaż, z wyłączeniem audycji określonych w lit. g,g)
audycja interwencyjna, w tym reportaż interwencyjny,h)
audycja edukacyjna, popularnonaukowa, oświatowa,i)
audycja poradnicza lub edukacyjno-poradnicza,j)
audycja religijna, w tym transmisje mszy, nabożeństw i uroczystości religijnych, katechezy, informacja, edukacja i publicystyka na tematy religijne,k)
audycja rozrywkowa: widowisko, gry, konkursy, z wyłączeniem teleturniejów,l)
audycja satyryczna, kabaret, talk-show rozrywkowy,m)
inna audycja rozrywkowa, z wyłączeniem teleturniejów,n)
film fabularny kinowy,o)
film i serial fabularny telewizyjny, z wyłączeniem sitcomu,p)
sitcom, serial komediowy,r)
film lub serial rysunkowy dla dzieci,s)
film lub serial rysunkowy inny,t)
film lub serial dokumentalny,u)
spektakl teatralny, widowisko poetyckie, poetycko-muzyczne,w)
spektakl operowy,y)
musical, wodewil, operetka,z)
spektakl baletowy, spektakl tańca nowoczesnego, pantomima,za) muzyka poważna: koncerty w studio, transmisje koncertów, audycje muzyczne,
zb) muzyka rozrywkowa: koncerty w studio, transmisje koncertów, wideoklipy, audycje muzyczne, listy przebojów,
zc) inny rodzaj audycji - określić, jaki;
15)
kwalifikacja audycji europejskich według następujących kryteriów:a)
większość członków zespołu twórczego stale zamieszkuje na terytorium państw, o których mowa w art. 15b ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy (tj. na terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw będących stroną Europejskiej konwencji o Telewizji Ponadgranicznej, sporządzonej w Strasburgu dnia 5 maja 1989 r., niestosujących środków dyskryminacyjnych w stosunku do audycji pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej), a audycja została wyprodukowana przez producenta mającego siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania w tych państwach, albob)
większość członków zespołu twórczego stale zamieszkuje na terytorium państw, o których mowa w art. 15b ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy, a produkcja audycji jest nadzorowana i kontrolowana przez osobę fizyczną mającą stałe miejsce zamieszkania w tych państwach, lub przez osobę prawną albo podmiot nieposiadający osobowości prawnej, których siedziba znajduje się w tych państwach, alboc)
większość członków zespołu twórczego stale zamieszkuje na terytorium państw, o których mowa w art. 15b ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy, a udział współproducentów mających siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania w tych państwach w łącznych kosztach produkcji audycji jest większościowy i współprodukcja nie podlega kontroli współproducentów niemających siedziby lub stałego miejsca zamieszkania w tych państwach, albod)
większość członków zespołu twórczego stale zamieszkuje na terytorium państwa europejskiego, a audycja została wyprodukowana samodzielnie przez producenta mającego siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania w państwie, o którym mowa w art. 15b ust. 1 pkt 3 ustawy i które zawarło ze Wspólnotą Europejską umowę w sprawach audiowizualnych, alboe)
większość członków zespołu twórczego stale zamieszkuje na terytorium państwa europejskiego, a audycja została wyprodukowana - w koprodukcji z producentem mającym siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej - przez producenta mającego siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania w państwie, o którym mowa w art. 15b ust. 1 pkt 3 ustawy, które zawarło ze Wspólnotą Europejską umowę w sprawach audiowizualnych, albof)
audycja została wyprodukowana w ramach dwustronnych umów o koprodukcji zawartych między państwami członkowskimi Unii Europejskiej i państwami trzecimi, a udział współproducentów mających siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania na terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej w łącznych kosztach produkcji audycji jest większościowy oraz współprodukcja nie podlega kontroli współproducentów niemających siedziby lub stałego miejsca zamieszkania na terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej, albog)
audycja, o której mowa w art. 15b ust. 5 ustawy - tj. audycja niespełniająca wymagań określonych w art. 15b ust. 1-4 ustawy, ale której większość członków zespołu twórczego stale zamieszkuje w państwach członkowskich Unii Europejskiej, a audycja powstała w koprodukcji z współproducentami mającymi siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania w państwach członkowskich Unii Europejskiej; 16)
w odniesieniu do audycji, o których mowa w pkt 15 lit. g - proporcja udziału współproducentów mających siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania w państwie członkowskim Unii Europejskiej w łącznych kosztach produkcji audycji.