Sposób prowadzenia przez marszałka województwa rejestru dotyczącego PCB.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2009.124.1034

Akt obowiązujący
Wersja od: 6 sierpnia 2009 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA 1
z dnia 23 lipca 2009 r.
w sprawie sposobu prowadzenia przez marszałka województwa rejestru dotyczącego PCB

Na podstawie art. 163 ust. 8 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, z późn. zm. 2 ) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa sposób prowadzenia rejestru urządzeń, w których PCB były lub są wykorzystywane, i substancji zawierających PCB, zwanego dalej "rejestrem dotyczącym PCB", w tym:
1)
formę i układ;
2)
zawartość;
3)
warunki i okres przechowywania.
1. 
Rejestr dotyczący PCB prowadzi się w formie elektronicznej oraz pisemnej, w układzie według wzoru określonego w załączniku do rozporządzenia.
2. 
Rejestr dotyczący PCB jest prowadzony w formie elektronicznej z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego i na bieżąco aktualizowany.
3. 
Rejestr dotyczący PCB, prowadzony w formie pisemnej, jest corocznie przygotowywany według stanu na dzień 31 grudnia.
Rejestr dotyczący PCB zawiera następujące informacje:
1)
oznaczenie gminy i powiatu, na terenie których zlokalizowane jest urządzenie lub substancja zawierające PCB;
2)
nazwę i adres posiadającego urządzenie lub substancję, zawierające PCB;
3)
lokalizację urządzenia lub substancji, zawierających PCB;
4)
nazwę urządzenia lub substancji, zawierających PCB;
5)
liczbę urządzeń zawierających PCB;
6)
masę urządzenia lub substancji, zawierających PCB;
7)
stan urządzenia zawierającego PCB;
8)
datę zgłoszenia;
9)
datę planowanego usunięcia PCB z urządzenia;
10)
datę i sposób usunięcia lub zastąpienia PCB inną substancją;
11)
datę i sposób oczyszczenia lub unieszkodliwienia urządzenia;
12)
datę wprowadzania informacji oraz imię i nazwisko osoby dokonującej wpisu do rejestru;
13)
imię i nazwisko oraz stanowisko osoby wprowadzającej informacje wraz z datą sporządzenia oraz numer służbowego telefonu, faksu i adres e-mail - w przypadku pisemnej formy rejestru;
14)
imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej, odpowiedzialnej za prowadzenie rejestru - w przypadku pisemnej formy rejestru.
Rejestr dotyczący PCB prowadzony w formie elektronicznej przechowuje się w postaci kopii rejestru zapisanej na informatycznych nośnikach danych, w sposób chroniący dane przed zatarciem, usunięciem lub zniekształceniem.
Rejestr dotyczący PCB, prowadzony w formie pisemnej, przechowuje się przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym go sporządzono.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

WZÓR

REJESTR DOTYCZĄCY PCB

Województwo .............................

Lp.Powiat1)Gmina2)Nazwa i adres

posiadającego

urządzenie lub

substancję3)

zawierającą

PCB4)

Lokalizacja

urządzenia

lub

substancji3)

zawierającej

PCB5)

Nazwa

urządzenia

lub

substancji3)

zawierającej

PCB6)

Liczba

urządzeń7)

[szt.]

Masa

całego

urządzenia8)

[Mg]*

Całkowita

masa

urządzeń

danego

rodzaju

[Mg]*

Masa

substancji3)

zawierającej

PCB9)

[Mg]*

Stan

urządzania10)

Data

zgłoszenia11)

Planowana

data

usunięcia

PCB12)

Usunięcie lub

zastąpienie

PCB inną

substancją

Oczyszczenie lub

unieszkodliwienie

urządzenia lub

substancji3)

zawierającej PCB

Wprowadzanie

informacji

data13)sposób14)data15)sposób16)imię

i nazwisko

osoby17)

data18)
12345678910111213141516171819
razem

* Z dokładnością do trzech miejsc po przecinku.

Imię i nazwisko osoby sporządzającej informację19)....................................................................................
Stanowisko....................................................................................
Telefon służbowy....................................................................................
Faks służbowy....................................................................................
E-mail służbowy....................................................................................
Data sporządzenia informacji....................................................................................
Podpis sporządzającego....................................................................................
Pieczątka i podpis dyrektora komórki organizacyjnej,

odpowiedzialnej za prowadzenie rejestru

....................................................................................

Objaśnienia:

1) Należy podać nazwę powiatu, w obrębie którego znajduje się urządzenie.

2) Należy podać nazwę gminy, w obrębie której znajduje się urządzenie.

3) Dotyczy olejów, smarów oraz innych substancji zanieczyszczonych PCB, w tym ich mieszanin.

4) Należy podać imię i nazwisko/nazwę przedsiębiorstwa wraz z dokładnym adresem zamieszkania/siedziby.

5) Należy precyzyjnie opisać dokładną lokalizację miejsca pod wskazanym w kolumnie 4 adresem, a w przypadku gdy adres

wykorzystującego PCB jest inny niż lokalizacja urządzenia lub substancji, zawierających PCB, należy wpisać również ten adres.

6) Typ urządzenia, w tym: transformator, kondensator, silnik elektryczny, pompa próżniowa, magazynowany olej – bez

dodatkowych symboli i oznaczeń.

7) Należy wpisać liczbę urządzeń tego samego rodzaju i w tej samej lokalizacji.

8) Jeżeli planowana jest tylko wymiana oleju – należy podać wyłącznie masę oleju, a nie całego urządzenia.

9) Dotyczy wyłącznie substancji zawierających PCB zgromadzonych poza urządzeniami.

10) Należy wpisać właściwe określenie spośród następujących: działające (D), uszkodzone (U), magazynowane (M), prze-

znaczone do unieszkodliwienia (PU).

11) Należy wpisać datę zgłoszenia urządzenia lub substancji, zawierających PCB, przez przedsiębiorcę w formacie RRRR-

MM-DD.

12) Należy wybrać rok nie późniejszy niż 2010.

13) Należy podać datę w formacie RRRR-MM-DD.

14) Należy podać nazwę i adres przedsiębiorstwa, które zajmowało się procesem usunięcia lub zastąpienia PCB inną sub-

stancją - nie dotyczy kondensatorów.

15) Należy podać datę w formacie RRRR-MM-DD.

16) Należy podać nazwę i adres przedsiębiorstwa, które zajmowało się procesem oczyszczenia lub unieszkodliwienia urzą-

dzenia lub substancji, zawierających PCB.

17) Należy podać imię i nazwisko osoby wprowadzającej dane.

18) Należy podać datę wprowadzenia danych do formularza w formacie RRRR-MM-DD.

19) Należy podać imię i nazwisko osoby, która przygotowała pisemną formę rejestru zgodnie z § 3 pkt 13 rozporządzenia.

)

1 Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. Nr 216, poz. 1606).
2 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 111, poz. 708, Nr 138, poz. 865, Nr 154, poz. 958, Nr 171, poz. 1056, Nr 199, poz. 1227, Nr 223, poz. 1464 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 100, Nr 20, poz. 106 i Nr 79, poz. 666.