Sposób prowadzenia oraz aktualizacja wykazu pakietów wyborczych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.120

Akt utracił moc
Wersja od: 22 stycznia 2015 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI 1
z dnia 20 stycznia 2015 r.
w sprawie sposobu prowadzenia oraz aktualizacji wykazu pakietów wyborczych

Na podstawie art. 53e § 12 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa wzór i sposób prowadzenia oraz aktualizacji wykazu pakietów wyborczych, zwanego dalej "wykazem".
1. 
Wykaz prowadzi urząd gminy, o którym mowa w art. 53e § 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy, zwanej dalej "ustawą".
2. 
Wykaz jest prowadzony w postaci księgi, której wzór określa załącznik do rozporządzenia, albo w postaci elektronicznej w systemie teleinformatycznym.
3. 
Wykaz w postaci elektronicznej zawiera odpowiednio wszystkie dane przewidziane we wzorze określonym w załączniku do rozporządzenia.
4. 
Dane wpisują do wykazu upoważnieni pracownicy urzędu gminy.
1. 
Po przygotowaniu pakietu wyborczego, o którym mowa w art. 53g § 1 ustawy, i umieszczeniu go w kopercie na pakiet wyborczy wpisuje się do wykazu dane określone w rubrykach nr 1-4 załącznika do rozporządzenia.
2. 
W przypadku, o którym mowa w art. 53e § 4 ustawy, datę nadania pakietu wyborczego odnotowuje się w wykazie na podstawie potwierdzenia nadania przesyłki rejestrowanej wydanego przez placówkę pocztową operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529).
3. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 2, w wykazie odnotowuje się także datę doręczenia pakietu wyborczego na podstawie potwierdzenia doręczenia otrzymanego z placówki pocztowej operatora wyznaczonego.
4. 
W przypadkach, o których mowa w art. 53e § 3 i 5 ustawy, datę odbioru albo doręczenia pakietu wyborczego odnotowuje się w wykazie na podstawie pisemnego pokwitowania odbioru pakietu wyborczego dokonanego przez wyborcę w obecności upoważnionego pracownika urzędu gminy.
5. 
Jeżeli wyborca nie może pisemnie pokwitować odbioru pakietu wyborczego, datę doręczenia albo wydania pakietu wyborczego odnotowuje się w wykazie na podstawie pisemnego stwierdzenia tego faktu przez osobę doręczającą albo wydającą pakiet wyborczy. Dodatkowo w rubryce "Uwagi" odnotowuje się wyjaśnienie przyczyny braku pisemnego pokwitowania odbioru pakietu wyborczego przez wyborcę.
6. 
W wykazie w rubryce "Uwagi" odnotowuje się także dokonanie przez wyborcę zwrotu pakietu wyborczego w stanie nienaruszonym, jak również fakt niedoręczenia pakietu wyborczego wyborcy.
Aktualizacji danych w wykazie dokonuje się niezwłocznie po uzyskaniu informacji, których wpisanie do wykazu jest wymagane.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WYKAZ PAKIETÓW WYBORCZYCH W WYBORACH ..................................................................................................................................

(podać nazwę wyborów)

ZARZĄDZONYCH NA: ..................................................................................................................................

(podać datę wyborów)

Pieczęć nagłówkowa urzędu gminy*

1. KOLEJNY

NUMER

WYKAZU

2. DANE WYBORCY3. ADRES WYBORCY4. DATA

PRZYGOTOWANIA

PAKIETU

WYBORCZEGO

5. DATA NADANIA

PAKIETU

WYBORCZEGO

W PLACÓWCE

POCZTOWEJ

6. DATA

DORĘCZENIA LUB

ODBIORU PAKIETU

WYBORCZEGO

7. UWAGI
NazwiskoImię

(imiona)

Numer PESEL (dla obywatela

UE niebędącego obywatelem

polskim – nr paszportu lub nazwa

i nr innego dokumentu

stwierdzającego tożsamość)

* Umieszcza się na każdym arkuszu wykazu. Wymóg nie dotyczy wykazu w postaci elektronicznej.

1 Minister Administracji i Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej - administracja publiczna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Administracji i Cyfryzacji (Dz. U. poz. 1254).