§ 3. - Sposób prowadzenia ewidencji oraz zasady oznakowania statków rybackich, wzór zaświadczenia o wpisie do ewidencji i nadaniu oznaki rybackiej oraz wysokość pobieranych opłat za wpis do ewidencji i wydanie zaświadczenia o wpisie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.15.193

Akt utracił moc
Wersja od: 13 lutego 2002 r.
§  3.
1.
W zgłoszeniu statku do ewidencji podaje się:
1)
imię i nazwisko, obywatelstwo i adres właściciela i armatora statku - w przypadku osoby fizycznej, lub nazwę i siedzibę właściciela i armatora statku - w przypadku osoby prawnej,
2)
nazwę statku, jeżeli została nadana,
3)
oznakę rybacką, jeżeli statek ją posiadał,
4)
międzynarodowy sygnał wywoławczy, jeżeli został nadany,
5)
nazwę portu macierzystego statku,
6)
rodzaj statku,
7)
rodzaj napędu, typy silników, ich numery i moc w kW oraz rok ich zamontowania,
8)
długość całkowitą statku,
9)
długość między pionami,
10)
szerokość i zanurzenie statku,
11)
ładowność i pojemność brutto,
12)
rok i miejsce budowy statku,
13)
datę rozpoczęcia użytkowania statku,
14)
materiał główny i rok położenia poszycia burty,
15)
typ pierwszego zestawu połowowego,
16)
typ drugiego zestawu połowowego,
17)
typ trzeciego zestawu połowowego.
2.
Do zgłoszenia statku do ewidencji należy dołączyć dokumenty potwierdzające dane zawarte w zgłoszeniu, a w szczególności:
1)
uwierzytelniony odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny wnioskodawcy do statku,
2)
decyzję właściwego dyrektora urzędu morskiego, zatwierdzającą nazwę statku, jeżeli jest ona wymagana odrębnymi przepisami,
3)
uwierzytelniony odpis świadectwa pomiarowego statku.
3.
Do zgłoszenia statku do ewidencji należy ponadto dołączyć:
1)
dowód wykreślenia statku z ewidencji, jeżeli statek był uprzednio wpisany do ewidencji prowadzonej przez innego okręgowego inspektora rybołówstwa morskiego,
2)
wypis z ewidencji działalności gospodarczej lub rejestru handlowego, stwierdzający uprawnienie armatora do wykonywania rybołówstwa morskiego.
4.
Zgłoszenie do ewidencji powinno być dokonane w formie pisemnej.