§ 6. - Sposób postępowania w przypadku zatrzymania statku o polskiej przynależności przez inspekcję państwa portu.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2012.180
Akt obowiązujący Wersja od: 16 lutego 2012 r.
§ 6.
1.
Po każdym zatrzymaniu statku o polskiej przynależności przez inspekcję państwa portu właściwy dyrektor urzędu morskiego przeprowadza analizę zatrzymań statków znajdujących się w jego właściwości i przedstawia jej wyniki oraz propozycje działań naprawczych w tym zakresie ministrowi właściwemu do spraw gospodarki morskiej, w celu zapewnienia spełniania wymagań dotyczących znajdowania się Rzeczypospolitej Polskiej na białej liście w sprawozdaniu Memorandum Paryskiego.2.
Przeprowadzając analizę, o której mowa w ust. 1, bierze się pod uwagę: 1)
informacje o wszystkich zatrzymaniach statków o polskiej przynależności przez inspekcję państwa portu w okresie ostatnich 3 lat; 2)
wyniki wszystkich analiz dotyczących zatrzymań statków o polskiej przynależności przez inspekcję państwa portu, przeprowadzonych przez dyrektorów urzędów morskich w okresie, o którym mowa w pkt 1.3.
Analiza, o której mowa w ust. 1, obejmuje: 1)
kategoryzację uchybień w celu wyodrębnienia obszarów szczególnego ryzyka wystąpienia niezgodności z przepisami międzynarodowymi; 2)
szczegółową analizę uchybień w poszczególnych kategoriach uchybień; 3)
propozycje działań w celu zwiększenia jakości polskiej floty w zakresie bezpieczeństwa żeglugi i ochrony morza przed zanieczyszczeniami; 4)
zidentyfikowanie statków, które powinny zostać poddane szczególnemu nadzorowi inspekcyjnemu.