§ 12. - Sposób oznaczania materiałów, umieszczania na nich klauzul tajności, a także zmiany nadanej klauzuli tajności.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2010.159.1069

Akt utracił moc
Wersja od: 31 sierpnia 2010 r.
§  12.
1.
Na zawierających informacje niejawne kopiach, odpisach, wyciągach, tłumaczeniach pism, wypisach z nich i wydrukach dokumentów elektronicznych przetwarzanych wyłącznie w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w art. 2 pkt 8 ustawy, oraz wydrukach z informatycznych nośników danych przesyłanych jako załączniki do pism umieszcza się:
1)
na wszystkich stronach w prawym górnym rogu odpowiednio napis: "Kopia", "Odpis", "Wyciąg", "Tłumaczenie z języka" (nazwa języka - imię i nazwisko tłumacza), "Wypis" lub "Wydruk";
2)
na pierwszej stronie dodatkowo numer, pod jakim zostały zarejestrowane we właściwej ewidencji, numer wykonanego egzemplarza kopii, odpisu, wyciągu, tłumaczenia, wypisu lub wydruku;
3)
na ostatniej stronie dodatkowo napis "Za zgodność" i odcisk tuszowej pieczęci z nazwą jednostki lub komórki organizacyjnej (numerem jednostki wojskowej), w której sporządzono kopię, odpis, wyciąg, tłumaczenie, wypis lub wydruk.
2.
Zgodność z oryginałem kopii, odpisu, wyciągu, wypisu lub wydruku potwierdza podpisem odpowiednio kierownik jednostki lub komórki organizacyjnej lub inne osoby przez nich upoważnione, a tłumaczenia - osoba dokonująca tłumaczenia. Podpis wykonuje się czytelnie imieniem i nazwiskiem.
3.
Fakt sporządzenia kopii, odpisu, wyciągu, tłumaczenia lub wypisu odnotowuje się na ostatniej stronie dokumentu, z którego sporządzono kopię, odpis, wyciąg, tłumaczenie lub wypis, przez odcisk pieczęci lub umieszczenie adnotacji informującej o:
1)
nazwie jednostki lub komórki organizacyjnej, w której sporządzono kopię, odpis, wyciąg, tłumaczenie lub wypis;
2)
liczbie egzemplarzy sporządzonych kopii, odpisów, wyciągów, tłumaczeń lub wypisów;
3)
dacie sporządzenia kopii, odpisu, wyciągu, tłumaczenia lub wypisu;
4)
numerze, pod jakim kopia, odpis, wyciąg, tłumaczenie lub wypis zostały zarejestrowane we właściwej ewidencji.
4.
Adnotacje, o których mowa w ust. 3 pkt 1-3, wpisuje się przed wykonaniem kopii, odpisu, wyciągu, tłumaczenia lub wypisu, natomiast numer, pod jakim zostały zarejestrowane we właściwej ewidencji, nanosi się dopiero po wykonaniu kopii, odpisu, wyciągu, tłumaczenia lub wypisu.
5.
Na wydrukach wymienionych w ust. 1 dokonuje się adnotacji, o których mowa w ust. 3.
6.
W przypadku wykonywania wydruku, kopii, odpisu, wyciągu, tłumaczenia lub wypisu materiałów archiwalnych zgromadzonych w archiwach państwowych oraz archiwach państwowych wyodrębnionych nie dokonuje się czynności, o których mowa w ust. 3, z tym że do materiałów dołącza się kartę informacyjną, na której każdorazowo umieszcza się informację o wykonaniu wydruku, kopii, odpisu, wyciągu, tłumaczenia lub wypisu. Napis na karcie powinien zawierać adnotacje, o których mowa w ust. 3.