§ 9. - Sposób dokonywania zgłoszeń w zakresie ubezpieczeń społecznych, uiszczanie składek i kontrola czynności zakładów pracy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1951.7.60

Akt utracił moc
Wersja od: 1 grudnia 1952 r.
§  9.
1.
Pracownikom, objętym po raz pierwszy obowiązkiem ubezpieczenia, uspołecznione zakłady pracy obowiązane są w terminie określonym w § 8 wystawiać legitymacje ubezpieczeniowe.
2.
Pracownikom zatrudnionym w zakładach pracy, pozostających we władaniu prywatnym, legitymacje ubezpieczeniowe wystawia właściwy oddział obwodowy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na wniosek pracownika. Zakład pracy obowiązany jest na żądanie pracownika wydać mu zaświadczenie stwierdzające rodzaj zatrudnienia i datę jego rozpoczęcia.
3. 5
Wpisów dotyczących stanu rodzinnego dokonują oddziały Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz zakłady pracy w granicach ustalonych w instrukcji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
4.
Pracownicy podlegający jedynie ubezpieczeniu od wypadków i chorób zawodowych nie otrzymują legitymacji ubezpieczeniowych.
5 § 9 ust. 3 zmieniony przez § 2 rozporządzenia z dnia 23 maja 1953 r. (Dz.U.53.30.118) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 grudnia 1952 r.