§ 10. - Sposób dokonywania zgłoszeń w zakresie ubezpieczeń społecznych, uiszczanie składek i kontrola czynności zakładów pracy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1951.7.60

Akt utracił moc
Wersja od: 1 grudnia 1952 r.
§  10.
1.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych w porozumieniu z Centralną Radą Związków Zawodowych normuje w drodze instrukcji zakres obowiązków i tryb postępowania zakładów pracy przy dokonywaniu wpisów do legitymacji i wydawaniu legitymacji.
2.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych i związki zawodowe przeprowadzają kontrolę wystawiania i wydawania legitymacji ubezpieczeniowych oraz dokonywania zapisów przez zakłady pracy.
3.
Na żądanie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub jego organu kontrolnego oraz na żądanie zakładu pracy pracownicy są obowiązani przedstawić lub nadesłać swoje legitymacje ubezpieczeniowe.