Rozdział 3 - Prowadzenie i aktualizacja wykazu sporządzonych aktów pełnomocnictwa do głosowania oraz jego wzór - Sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw oraz w wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2010.170.1146

Akt utracił moc
Wersja od: 16 września 2010 r.

Rozdział  3

Prowadzenie i aktualizacja wykazu sporządzonych aktów pełnomocnictwa do głosowania oraz jego wzór

§  9. 
1. 
Wykaz sporządzonych aktów pełnomocnictwa do głosowania, zwany dalej "wykazem", prowadzi urząd gminy, o którym mowa w § 4 ust. 1.
2. 
Wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 do rozporządzenia.
3. 
Wykaz jest prowadzony w formie księgi lub w postaci elektronicznej, o ile zawiera wszystkie dane przewidziane w tym wzorze, w której każdemu pełnomocnictwu do głosowania nadaje się niepowtarzalny numer wynikający z kolejności wpisów.
4. 
Niezależnie od wykazu prowadzi się akta obejmujące dokumenty dotyczące postępowania w sprawie sporządzenia aktu pełnomocnictwa do głosowania.
§  10. 
1. 
W wykazie odnotowuje się niezwłocznie datę cofnięcia oraz wygaśnięcia pełnomocnictwa do głosowania.
2. 
Podstawę do odnotowania w wykazie cofnięcia pełnomocnictwa do głosowania stanowi pisemne oświadczenie o cofnięciu pełnomocnictwa do głosowania, w którym wola wyborcy została potwierdzona podpisem złożonym w obecności wójta (burmistrza, prezydenta miasta) lub innego upoważnionego pracownika urzędu gminy albo przed właściwą obwodową komisją wyborczą.
3. 
W przypadku wyborcy niemogącego lub nieumiejącego złożyć podpisu podstawę do odnotowania w wykazie cofnięcia pełnomocnictwa do głosowania stanowi protokół potwierdzający wolę cofnięcia przez wyborcę pełnomocnictwa do głosowania, o ile została ona potwierdzona w sposób niebudzący wątpliwości, sporządzony przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) lub innego upoważnionego pracownika urzędu gminy albo przewodniczącego właściwej obwodowej komisji wyborczej.
4. 
Za datę cofnięcia pełnomocnictwa do głosowania przyjmuje się dzień złożenia oświadczenia woli przez wyborcę.
§  11. 
1. 
Jednocześnie ze spisem wyborców wójt (burmistrz, prezydent miasta) przekazuje przewodniczącemu właściwej obwodowej komisji wyborczej, dla celów aktualizacji wykazu, listę wyborców, którzy udzielili pełnomocnictwa do głosowania, wpisanych do spisu wyborców, zawierającą dane umieszczone w wykazie.
2. 
Wójt (burmistrz, prezydent miasta) niezwłocznie informuje przewodniczącego właściwej obwodowej komisji wyborczej o zmianach w wykazie, które nastąpiły po przekazaniu listy, o której mowa w ust. 1, do zakończenia głosowania.
3. 
W celu aktualizacji wykazu przewodniczący właściwej obwodowej komisji wyborczej niezwłocznie przekazuje wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) oświadczenia o cofnięciu pełnomocnictwa do głosowania oraz informację o pełnomocnictwach do głosowania, które wygasły, po zakończeniu głosowania, wraz z innymi dokumentami z wyborów.